Help, mijn asielkat laat me niet slapen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Help, mijn asielkat laat me niet slapen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 06:53

OK onbeperkt voeren

Maar hoe doen jullie dat? Want die van mij (de rode dus) vreet alles in een keer op.
Zo'n voer machine geeft dat voer met tussenpozen af?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:30

Hier staat er gewoon een bak brokjes de hele dag. Verder krijgt mijn (mega) kater 2 x 40 gram natvoer. Brokjes eet ie de hele dag (vooral nacht) een beetje per keer. Kat is wel groot maar heeft geen overgewicht.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:25

Is net zoals bij paarden. In het begin blijven bijvullen of gewoon een grote pot zetten. De reden waarom ze alles in één keer op schranzen en zich overeten is omdat ze denken dat het een eindige portie is. Als ze merken dat het onbeperkt is gaan ze hun eetgedrag automatisch aanpassen.

Wij hebben twee kleine eetbakjes staan. De drie katten doen hier iets meer dan 24u over :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:01

Hier maak je toch echt een denkfout :D
Amethyst_ schreef:
Ik ben daar best nuchter in, een kat is geen prinses.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:07

Mijn ervaring is ook dat katten van merken als Whiskas e.d. véél meer blijven eten dan van premium merken. Ik voer Taste of The Wild en Porta 21 (omdat ze beiden maar een maand per keer eten :))) en 2x per dag afgepaste porties maar die gaan eigenlijk nooit op. Als ze een keer natvoer gekregen hebben, wat ze fantastisch vinden, dan staan ze ook om 6 uur s'ochtends aan mijn bed..

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:05

Citaat:
OK onbeperkt voeren

Maar hoe doen jullie dat? Want die van mij (de rode dus) vreet alles in een keer op.
Zo'n voer machine geeft dat voer met tussenpozen af?

Idd., er zijn voerautomaten die met een timer werken, verkrijgbaar bij zooplus en andere webwinkels. Of tweedehands op Marktplaats.