Help, mijn asielkat laat me niet slapen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:05

Die van ons, we hebben er vier, deden dit het liefst met zijn vieren aan de deur. Ik werd daar behoorlijk kriebelig van en het een en ander is hun dus ook naar het hoofd gevlogen. Na een tijdje met mijn interieur te hebben gesmeten was het krabben voorbij maar toen had ik een koor aan mijn slaapkamer deur staan. :')

Onze oplossing: Ze hebben hun eigen kamer gekregen en we sluiten ze op, nergens meer last van. Wel als ze 's morgens iemand horen opstaan beginnen ze te krabben en de mauwen, dan vergaat de wereld namelijk. :j Maar we laten ze zitten tot ze stil zijn en dan krijgen ze voer en mogen ze weer een dag rondrennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:05

Huh, wat raar... mijn (asiel)poes krijgt gewoon een vol bakje met brokjes waar ze zo twee dagen mee doet.
Zij zit nooit zonder brokjes.
Ik denk dat als je dat doet, je van het geklaag af zal zijn.
Aah, ik zie dat je dat al gaat doen! +:)+

Mag ik vragen waarom de poes niet op je slaapkamer mag komen?

Ik voer trouwens Perfect Fit.

minka

Re: Help, mijn asielkat laat me niet slapen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:09

Kan ze zich niet alleen voelen s nachts? Ik zie bij mijn katten dat er paniek is als er bijvoorbeeld eentje opgesloten zit in een andere kamer.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 09:12

Tuurlijk mag je dat vragen :) Heb het wel overwogen. Ben alleen een moeilijke slaper. Deur open is een no go. Kat kan dus niet naar de bak, twee bakken vind ik niet nodig. Ook slaap ik lastig als er eem ander wezen (kat, vent) bij me in de ruimte is.

Heb er dus wel echt over nagedacht van tevoren waarom wel/niet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:13

voedertoren hier.. werkt uitstekend
mede uit noodzaak...

mijn oudje vergeet dat ze net gegeten heeft waardoor ze gaat gillen (letterlijk alsof ze doodgaat, eerste keren heb ik heel hard gerend omdat ik dacht dat ze een aanval van het een of ander kreeg)..
(forget zeuren, wees daar blij mee.. wacht tot ze gaan gillen vanuit de punten van de tenen als ze echt oud worden en wat minder in hun vel beginnen te zitten hehe). daarnaast werkt haar schildklier iets te snel, in combinatie met een verminderde nierwerking..

Dus om de nare eigenschap van de snelle schildklier (honger, honger, honger!!!!!!) op te vangen, maar wel te zorgen dat ze haar voer niet inhaleert en kotst, of haar nieren om zeep helpt (dieetvoer met lage waarden mooi, maar niet als ze ervan gaat schransen natuurlijk), hier een voertoren neergezet.. moet ze toch werken voor haar voer, kan ze niet het eten opsnuiven ipv eten en toch altijd brokjes..

bijkomend voordeel, de hond kan er ook minder makkelijk bij haha (ok, af en toe wipt de hond het kommetje van de toren en gaat ze van bovenaf staan snacken)..

tip met zo'n toren:
Kommetje bovenop zetten.. veel katten hebben binnen 2 uur door dat hengelen vrij dom is als je gewoon je halve kop er bovenin kunt steken en zo bij de hele voorraad komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:13

Ah oke, dan wordt het lastig inderdaad...

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:29

Mogelijk heeft het absoluut 0 met voeren te maken maar wil jou kat gewoon graag in jou nabijheid zijn.

Ik heb vijf wildvang katten die érg blij zijn om binnen mijn groep te wonen.
In mijn huis nergens afgesloten deuren of plekken waar een kat niet mag komen.
Ik heb geen slopers, geen wildplassers/ poepers, geen geruzie in huis.....alleen vijf ideale gezinsleden.
Mijn huis is hún huis, met voldoende afleiding en fijne persoonlijke lig plaatsen.

Ja.....ze hebben ingebouwde timers en vaak ben ik even voor de wekker wakker, maar dat stel ik zelfs ook wel op prijs, ik verslaap me nooit :D
Ik denk dat hoe meer je jou kat tot ideaal huisdier wilt transformeren met huisregels en wetjes hoe meer problemen en ergernissen er komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:51

Dat kan inderdaad ook heel goed, dat ze gewoon je gezelschap mist. :j

Mijn poes heeft mij de eerste paar maanden geen seconde alleen gelaten.
Ze was heel erg bang dat ik er ook weer vandoor ging en ging zelfs mee naar de wc.
Nu woont ze bijna 5 jaar bij me en geen last meer van, is vanzelf over gegaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 09:52

RaafSmits schreef:
Mogelijk heeft het absoluut 0 met voeren te maken maar wil jou kat gewoon graag in jou nabijheid zijn.

Denk ik eigenlijk ook. Daarbij heeft een kat een heel ander ritme, die zal echt niet de hele nacht liggen slapen totdat jij wil dat hij wakker wordt (helaas!).
Die van mij slapen bijvoorbeeld de eerste helft van de nacht wel, de tweede helft zijn ze wakker. Het kan best zijn dat die van jou gewoon uitgeslapen is en het tijd vindt voor wat leven in de brouwerij.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 10:25

Ik zit overdag wel eens te werken in de keuken met de deur dicht. Dan heeft ze nergens last van. Maar begreep al van verschillende websites dat het snachts heel anders is voor een kat. Stille wereld, hoor je ineens andere geluidjes enzo.

Ik heb haar voor nu onbeperkt voer gegeven, gaan even met de verschillende tips experimenteren. Zover ontzettend bedankt allemaal!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:27

Ik heb dezelfde toren als Lalidan, zo leuk om te zien hoe ze daarmee aan se slag gaan! Helaas snapt mijn kleine het totaal niet, die is een beetje traag van begrip :')

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 10:31

Mijne heeft ook zo'n speelrail, is van hetzelfde merk. Daar kan ze werkelijk uren zoet mee zijn. Denk dat zo'n toren wel aan haar besteed is :) Proberen het eerst zo en anders schaf ik het aan :)

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:39

Mijn asiel kat vertoonde dit gedrag ook toen hij nog niet zo lang bij mij thuis was. Hij wilde heel erg graag bij mij zijn en zat ook altijd bij de deur te wachten tot ik weer thuis kwam. Ook ik wil niet met mijn katten in bed slapen.

Volgens het asiel kon hij niet samen met andere katten. Ik dacht daar anders over dus ik heb er een kitten bij gezet. Was gelijk van de nachtelijke schreeuw serenades af. Mijn kitten begint n u helaas ook standaard in de ochtend te mauwen voorde deur. Bij hem is het puur aandacht. Hij heeft een vriendje, onbeperkt voer en mag regelmatig naar buiten. Voor mij zit er dus niks anders op dit te negeren.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:42

Wat echt PERFECT helpt: stofzuiger aan zetten op t moment dat ze begint te bleren. Dan leren ze t heeeel snel af. Gewoon stofzuiger langs je bed leggen, hoef je alleen je arm uit te steken en op t knopje te drukken :P

Kun je onbeperkt voeren, zodat ze niet hoeft te zeuren om eten?

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 10:56

Mijn kat heeft onbeperkt brokjes en krijgt in de avond nog natvoer. Zijn brokjes raakt hij echt amper aan. Hij doet langer als een week met een bakje. Hij loopt gelukkig nooit te bleren. Soms als hij binnenkomt dat hij laat weten dat hij er weer is, maar daarna is het klaar. Aan de deur krabben doet hij helaas wel. Mijn zusje heeft hem nog al verpest door elke avond mee naar boven te nemen. Als de deuren nu dus dicht zijn begint hij te krabben omdat hij bij haar in bed wilt liggen.

Ik hoop dat onbeperkt voer helpt voor je!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:08

Ik ben erg, mijn kat mag alles :+

Nee ik heb het opgegeven mijn kater die blijft gerust 2 uur aan de deur staan krabben om binnen te komen. Hij ligt dus gewoon op bed, wij zijn allebei stipt om 5 uur wakker dan geef ik flits eten en laat ik de hond uit en ga ik weer mijn bed in. :D

Zoals mijn fam zegt. Mijn dieren zijn door en door verwend :+

Ik voer zelf ook Purina Senior, flits is onder tussen al weer 14 jaar

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:35

Haha wat grappig om te zien dat jij met een vergelijkbaar probleem kampt als wij.

Wij hebben sinds een poosje ook twee katten. Ze zijn ontzettend goed opgevoed en weten precies wat wel en niet mag... maar oh wee, wat er 's nachts gebeurt wanneer we weg zijn.... dan krabden ze ineens aan de stoelen en de mooie nieuwe bank, en voerden ze concertjes op naast onze slaapkamerdeur.

We waren al een beetje radeloos, en ik ben bij de dierenwinkel vlakbij langsgeweest of hij wellicht een oplossing wist voor ons probleem. Hij zei dat de kans groot was dat die dieren ons gewoon misten 's nachts. Wellicht hielp het om 's avonds een lamp aan te laten en wat muziek op te zetten, of om de slaapkamerdeur open te laten.

Dus wij de slaapkamerdeur een paar nachten open gezet. En tsja... die katjes die 's nachts het hele huis overhoop haalden waren plots rustig. Flynn nestelde zich elke nacht op mijn voeteneind en bleef daar de hele nacht doodstil liggen, gewoon blij om bij ons te zijn, en Isis ging meestal bij ons slaapkamerraam liggen. De meubels raakten ze niet meer aan en de hoeveelheid ongein die ze uithaalden was ook sterk verminderd.

Na een periode gaf mijn vriendin aan dat ze een heel stuk slechter was gaan slapen sinds de deur openstond. Ik slaap als een blok door alles heen, maar zij wordt wel overal wakker van... de kattenbak staat vlak naast onze slaapkamerdeur en iedere keer als ze daarin gingen rotzooien werd zij wakker. En Flynn was ineens minder op bed te vinden... ze begonnen weer door het huis rond te rennen 's nachts...

Dus toch de deur maar weer dichtgedaan, en nu maken ze daar nooit meer een issue van. Ik denk dat ze inmiddels gewoon gerust erin zijn geworden dat we toch wel weer terug komen, en dat ze weten waar we 's nachts blijven. Ze laten de meubels nog steeds relatief met rust en alles gaat nu erg goed. :)

Misschien dat je daar wat aan hebt.

Wij voeren overigens wel onbeperkt, dat zijn ze ook gewend van de vorige eigenaar, dus dat was sowieso niet de oorzaak bij ons.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:43

Wij hebben er ook 1 uit het asiel die veel miauwt als hij eten wil. (krijgt hele dag onbeperkt brokken en 2x per dag vlees uit zo'n zakje). 'S ochtends krijgt ie op verschillende tijdstippen z'n vleeszakje (in het weekend slapen we uit, krijgt ie later doordeweeks is het ook verschillend). Wij merken wel dat hij s ochtends niet zo vervelend is aangezien hij elke dag op verschillende tijdstippen z'n eten krijgt. 'S avonds krijgt hij om 6 uur vlees en dan begint hij ruim een uur van te voren al behoorlijk hard en lang te miauwen (maar hij krijgt echt niet eerder dan 6 uur eten, pech voor hem). Z'n brokken raakt ie amper aan (al heel veel merken geprobeerd, hij eet amper wat). Mijn tip is dus om s ochtends op verschillende tijdstippen eten te geven en niet op 1 vast tijdstip :)

ps. Wel raar dat je het katje gekregen hebt van het asiel terwijl ze nog niet gesteriliseerd was, hier gaan de katten pas weg als ze gecastreerd en gesteriliseerd zijn, eerder mogen ze niet mee naar hun nieuwe baasje.

sascha_tttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:47

Zoals iemand al zij. Wiskas is echt niet zo goed voor katten. Wij doen altijd. Brokjes die erg gezond zijn. Zonder smaakstoffen enzo. Dat zit is wiskas wel. En niet gezond. Bij ons kunnen de poezen altijd brokjes eten als ze dat willen. Maar als wij in de avond hebben gegeten dan krijgen ze een beetje uit een zakje verdeelt over 3 bakjes. Dat vinden ze erg lekker en dan eten ze meteen wat brokjes erachteraan.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:58

Hier alleen een tip qua voer. Ik voer ze taste of the wild via zooplus. Ze krijgen het hier uit zo'n cat it voertoren en/of 2 voerballen. Zijn binnenkatten, dus beetje bezig zijn is wel fijn. Ook onbeperkt.

Qua klagen, dat deed de jongste van ons ook toen die hier net was. Ze mochten van vriendje niet op bed. Die begon rond 6 tegen de beneden/woonkamerdeur aan te springen. Heeft hij een week volgehouden....
Op een avond de deur niet 'in het slot' dat hij id ochtend naar boven zou kunnen. Echter dat duurde zo'n 10seconden toen had hij he al door... sindsdien liggen beide monsters bij ons op bed, de jongste liefst tussen ons in, tegen ons aan etc.

Succes!

Ohja ik heb altijd veel gevonden op kattenplaza.nl

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:44

Whiskas en al die andere gekleurde brokjes zijn inderdaad niet gezond voor de kat, om niet te zeggen troep. Er zit veel te veel zout in en daarnaast heel veel granen waar een kat niets mee kan. Een kat is een vleeseter.
Beter zijn graanvrije brokken - daar hebben ze bij Zooplus heel veel soorten van.
Ik ga trouwens mee met degene die zegt dat je geen 20kg zakken moet kopen als je maar een kat hebt.
Beter dan brokken is natvoer, want veel katten die alleen brokken eten ontwikkelen later nierproblemen doordat ze te veel zout en te weinig vocht binnen hebben gekregen.
Nog beter is vers vlees, daar zit meestal alles in wat de katten nodig hebben, al moeten ze daar soms even aan wennen.
Verder kun je beter kleine hoeveelheden laten eten dan 2x per dag voeren. Dat kan door onbeperkt toegang tot voedsel te geven of door gebruik te maken van voedselverrijking en/of een automaat met tijdschakelklok.
Hier krijgen ze KVV van Haaksbarf en Carnibest, soms graanvrij natvoer uit blik en voor tussendoor graanvrije brok.

En zodra het kan zou ik tevens een tweede kat erbij nemen - dat scheelt vaak ook. Dat katten solitaire dieren zijn is al lang achterhaald, alleen zijn er altijd wel katten die het gezelschap van soortgenoten niet zo op prijs stellen.

Onze drie liggen 's nachts vaak bij ons op bed, maar hun slaapritme komt niet altijd overeen met dat van ons ;-).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:48

Als het met onbeperkt brokjes niet over is, de radio zachtjes aanzetten zodat er iig wat geluid is in de kamer voor de Poes?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 08:08

Ik wil niet te hard juichen, maar so far lijkt het erop dat de oplossing voer was :) Ze was de hele nacht stil!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:19

Voer-automaat? Zodat ze op altijd de zelfde tijden eten krijgt aangepast op jou schema?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:30

N0a schreef:
Die van mij deed het ook. Nu onbeperkte brok en geen probleem meer. Hoor haar af en toe door het huis scheuren, trap op en af kletteren :+

Ik kan je overigens aanraden om die whiskasbrokken in de vuilnisbak te gooien en wat kwalitatief beter voor te kopen. Whiskas is rotzooi, zit bijna geen vlees in. Hebben ze dus ook meer van nodig, vult voor geen meter. Meeste katten krijgen er ook diarree of stinkende ontlasting van. Kijk eens naar Hills of purina pro plan bijv.

Daar kan ik wat aan toevoegen.
De Coon van mijn vriend krijgt dat speciale Coon voer (harde brokken).
Lijkt duur maar nadat hij 2 loge's had die whiskas vraten de tent uit stonken en ineens gingen groeien, blijkt dat dat dure spul helemaal niet duur is maar vele malen beter is dan al dat zachte spul.
Ze krijgt onbeperkt brok en water en is een grote witte kat. Goed op gewicht, zelfs een beetje aan de schrale kant en heeft dagelijks de renneritus.