Reading vermiste hond: ervaringen gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Reading vermiste hond: ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 14:08

Zoals de titel zegt: wie heeft er ervaring met het doen van een reading bij een vermist dier?

Gaat om een vermiste hond. We willen erg graag kijken of we hem op die manier kunnen lokaliseren, of evt. erachter kunnen komen of hij overleden is...

Ben erg benieuwd naar (succes)verhalen en personen die positieve ervaringen hiermee hebben. Mag ook per pb :)

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Reading vermiste hond: ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:23


Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Reading vermiste hond: ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:48

Even iets heel anders.
Meld het even voor als je dit nog niet wist.
Ik weet even de organisatie niet.
Op fb is een groep die met andere honden kunnen zoeken.

Ik weet niet of het lang geleden is?

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Reading vermiste hond: ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 16:27

Bedankt! We gaan contact met haar zoeken. :)

@Linnie050, klopt! Er is een heel zoekteam aanwezig, Facebook staat vol met het bericht, we hebben overal al flyers en alle instanties zijn inderdaad ingelicht. :) Thanks anyway :)

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:41

Ik heb heel lang geleden op een ander paardenforum gezeten waar iemand daar net mee begonnen was.
Onze jonge kat was vermist en ik vertelde dat. Zij wilde graag helpen en vroeg om een foto.
Ik ben nogal sceptisch met dit soort zaken en ging boodschappen doen. Bleek dat ze alles in het werk had gesteld om ons telefoonnummer te vinden en te vertellen dat ze ergens bij het water lag onder de bomen. Wij zijn toen de sloten langs gelopen en daar lag ze. Aangereden en of aan de kant geslingerd of gewoon weggegooid. Iedereen overstuur natuurlijk en zijzelf ook...... Zij vertelde nog dat de kat het zelf nog niet snapte wat er gebeurt was en nog zoekende was. Hoe erg het ook was, ik was heel blij dat ik haar gevonden had. Niet weten is zo erg!
Krijg iedere keer kippenvel als ik het vertel.

Agnes

Berichten: 2156
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Stiens (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:48

Petra de Looze-Stolle van Praktijk Paraat is supergoed! Zij kan contact leggen met levende en overleden dieren en mensen. Ze is echt heeeel goed en betrouwbaar. Via Facebook kun je ook op Praktijk Paraat zoeken, dan vind je haar ook. Echt een aanrader! Via haar heb ik contact et mijn pony gelegd en weet nu meer van haar verleden. En ook met mijn overleden moeder en broer, echt heel fijn. En zij kon mij vertellen dat onze vermiste poes overleden is bij de bevalling.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 06-12-18 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Telefoonnummer verwijderd.

tandlozemum

Berichten: 297
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 16:57

Toen mijn kat vermist was, een aantal jaar geleden, heb ik dit ook gedaan uit pure wanhoop.
De vrouw is nu niet meer werkzaam.

Ze vertelde dat hij nog leefde en verdwaald was. De verdere antwoorden waren erg vaag. Zoals hij ziet gras en een molen etc. Tja daar kon ik weinig mee.

8 maanden later is hij gevonden (door de chip) 20 km van huis. Dus ja ze had wel gelijk, hij leefde nog en was verdwaald.

Het gaf me natuurlijk wel hoop, maar verder had ik er niet heel veel aan.

Succes met je hond! Ik hoop dat je hem snel weer gezond terug vind!

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Reading vermiste hond: ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 17:25

Bedankt voor de tips allemaal!!! Ik hoop dat we hem levend terug kunnen vinden....

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Reading vermiste hond: ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:46

Je kan ook eens contact opnemen met Simone Ottevangers. Die doet ook readings met dieren.
Nadat zei bij ons paard is geweest ben ik niet meer skeptisch over zulke dingen, ze kan echt dingen vertellen die ze nooit had kunnen weten.

Succes. Ik hoop dat jullie hem vinden :(:)

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Reading vermiste hond: ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:00

Ik heb helaas geen tip voor je maar ik ga heel hard duimen en hopen voor je!

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Reading vermiste hond: ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:10

Ik zie dat je in Spanje zit? Ben je je hond daar kwijt geraakt?

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 23:24

Bedankt allemaal!! <3

Hondje is in Nederland vermist. Hondje van de stichting. Was al enige tijd in Nederland, maar extreem bang. Daarom nog steeds in een opvanggezin. Maar hij is via het chip-automatische kattenluik die door onlogische redenen ontgrendeld is naar buiten gegaan. ;( Daarna nog 2x een zichtmelding gehad 1 dag later, en sindsdien niets meer vernomen....

Dus vooral heel veel vragen en onzekerheden, of ie überhaupt nog in leven is... En zo ja, waar we moeten zoeken, waarom ie niet terug wil komen etc... ;(

edit; hij is nu bijna 1 week weg.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Reading vermiste hond: ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:43

Heb je al contact gehad inmiddels met iemand die hem misschien kan lokaliseren?

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:37

Hey, ik ben even benieuwd, is er al (hopelijk goed) nieuws?

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Reading vermiste hond: ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:25

Ik heb wel eens gelezen dat je, als je weet waar de hond in de buurt is, iets van thuis met jullie geur eraan moet neerleggen. Als het goed is blijft ie bij het vertrouwde in de buurt. Maar ik heb het nog nooit getest.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:31

xJolien schreef:
Bedankt allemaal!! <3

Hondje is in Nederland vermist. Hondje van de stichting. Was al enige tijd in Nederland, maar extreem bang. Daarom nog steeds in een opvanggezin. Maar hij is via het chip-automatische kattenluik die door onlogische redenen ontgrendeld is naar buiten gegaan. ;( Daarna nog 2x een zichtmelding gehad 1 dag later, en sindsdien niets meer vernomen....

Dus vooral heel veel vragen en onzekerheden, of ie überhaupt nog in leven is... En zo ja, waar we moeten zoeken, waarom ie niet terug wil komen etc... ;(

edit; hij is nu bijna 1 week weg.


Hebben ze het al met speurhonden geprobeerd? Lijkt mij logischer dan readings... :+ (sorry, non believer). Zo sneu zo'n bang diertje ergens buiten, zeker nu het ook nog oud en nieuw wordt en ze nu al maand!!! ??? vermist is.... -O- -O- -O-

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:38

ik heb er heel erg slechte ervaringen mee. Echt aan 1 stuk door verzonnen b*llsh*t.
Mijn kat was verdwenen, dus na een week nog geen resultaat en alles gedaan te hebben wat mogelijk was, toch maar iemand ingeschakeld die zogezegd kon communiceren met mijn kat. Ze vroeg waar precies hij vermist was en is toen gaan communiceren met hem. Hij zou ergens in de nacht een brug zijn overgestoken, hij vond dit overdag te eng maar had in de nacht de kans gewaagd. En hij zou door zijn gelopen naar een boerderij met twee oudere mensen waar nog meer zwerfkatten zouden zitten.

puntje bij paaltje zat hij de hele tijd nog geen halve straat bij mij vandaan bij een jong iemand die dacht dat hij al heel lang aan het zwerven was en geen eigenaar had 8)7 En ik woon in de stad, dus dat is belange na geen boerderij.

Die vrouw had gewoon op google maps gekeken, gezien dat er een kreek in de buurt was en dat buitenom de stad een groot poldergebied is, en er een mooi verhaaltje van gemaakt.

Ik heb die reading dus uit pure wanhoop laten doen, maar ik zou zeggen, besteed je tijd en geld ergens anders aan. Ik heb hem via een deelactie op facebook en met zijn eigen fb pagina heb terug gevonden.

Ik wens je veel succes en sterkte om je diertje terug te vinden! :(:)

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Reading vermiste hond: ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 20:11

Oh jongens, ik heb er helemaal niet meer aan gedacht een update te plaatsen hier.

Hij is helaas vorige week aangereden en dat heeft hij niet overleefd. We waren zó goed op weg. We hadden inderdaad een persoon ingeschakeld en zij wist precies te verwoorden wat ze écht niet kon weten van internet etc. Ik ben helemaal om, ik weet zeker dat ze contact met hem heeft gehad.

We hadden al 9 dagen niets gehoord, gezien en 0 zichtmeldingen ontvangen. Ondanks dat iedereen op de hoogte was, alle zoekinstanties ingeschakeld waren etc. We hadden eigenlijk het vermoeden dat hij ergens overleden was, maar dat niemand hem had gevonden. 9 dagen onzichtbaar zijn in Nederland kan gewoon niet..... Maar op dag 9 heeft zij contact gehad met het hondje. Het is een heel lang verhaal, maar kort gezegd heeft zij verteld dat wij bezorgd zijn of hij nog wel leeft, en of hij een "teken van leven" kan geven. Die zelfde middag (of de volgende dag, ik weet het niet meer? Wat een hectiek is het geweest) zijn er 5 of 6 (!!!!!!) zichtmeldingen geweest. Midden op de dag. En de daaropvolgende dagen hetzelfde, bizar veel meldingen....

Er zit een heel lang verhaal achter hoor, hondje was van de stichting en zat in opvang. Is daar via een kattenluik (vergrendeld, maar na verwisseling van batterijen na 10 min op de fabriesmodus terug gesprongen) ontsnapt. Hondje was niet aan te raken, bang voor de grote boze wereld etc. Dus echt een heel sneu verhaal.

Al met al is dit misschien voor het hondje de rust die hij nodig had. Natuurlijk is de manier van overlijden echt niet oké hoor, begrijp me niet verkeerd, maar dit hondje had zo'n verschrikkelijk lange weg te gaan en dat zou hem zo veel stress geven.... Dat het ergens ook als een rust voelt dat hij nu op een plek is waar hij veilig is en rust heeft... :(:)

Ons arme mannetje... Hij heeft het niet getroffen. Het is voor ons als stichting een enorm slopend, emotioneel, "leerzaam" en bizar proces geweest.

speurneusc

Berichten: 5370
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 20:22

zoveel hondjes van stichtingen die in de eerste periode ontsnappen, voor weinig heb je al een gps tracker, deze verplichten voor een bepaalde periode zou al heel veel leed en zoekacties en tijd schelen.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:50

speurneusc schreef:
zoveel hondjes van stichtingen die in de eerste periode ontsnappen, voor weinig heb je al een gps tracker, deze verplichten voor een bepaalde periode zou al heel veel leed en zoekacties en tijd schelen.


weet je wel niet hoeveel dat kost.....meeste stichtingen kunnen de abonnementen niet betalen voor trackers.

ilse46

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:56

Er is sinds kort ook een app.. Dog Alert.. Sterkte met het verlies.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 23:03

Geen ervaring mee en ik denk dat het ook totaal geen nut heeft in zo'n geval als deze.
Ik mag aannnemen dat WIO er al bij betrokken is?
Zaak is om het dier zsm te lokaliseren en een vangkooi te plaatsen. Ga posten, zet sporen uit en houd mensen op afstand die meer kwaad doen dan goed (mensen die gaan vangen, roepen, achterna zitten etc.).
En als je de hond terug hebt zet die dan alsjeblieft ergens in opvang waar ze de veiligheid wel kunnen waarborgen.


speurneusc schreef:
zoveel hondjes van stichtingen die in de eerste periode ontsnappen, voor weinig heb je al een gps tracker, deze verplichten voor een bepaalde periode zou al heel veel leed en zoekacties en tijd schelen.

Ja het is verschrikkelijk. Ik snap ook werkelijk niet waarom mensen zo ontzettend dom, naïef en makkelijk zijn. Want dat is het.
Het haalt werkelijk het bloed onder mijn nagels vandaan als ik weer over de zoveelste vermissing lees.
Zo onnodig.
Beter nog dan een GPS tracker is om angstige dieren niet naar NL te halen als je ze niet de absolute zekerheid kan geven op veiligheid. En dat áls je het wel doet, je de mensen waar de hond verblijft goed instrueert zodat ze geen enkel risico lopen/ nemen.
Dit is ook weer iets wat prima voorkomen had kunnen worden. Dat is het eigenlijk altijd wel en dat maakt me ook zo ontzettend gefrustreerd. Want de mensen spelen slachtoffer, maar het dier ís het daadwerkelijke slachtoffer.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 21-12-18 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Reading vermiste hond: ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 23:05

Wat een triest einde...

Ik heb wel ervaring met zo'n reading en mijn ervaring is dramatisch slecht. Je hebt er 100x niks aan. Mijn hond hebben ze niet terug gevonden. gelukkig was zij zo slim om zelf terug te lopen naar het oppasadres.

speurneusc

Berichten: 5370
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 23:11

Witchcraft schreef:
speurneusc schreef:
zoveel hondjes van stichtingen die in de eerste periode ontsnappen, voor weinig heb je al een gps tracker, deze verplichten voor een bepaalde periode zou al heel veel leed en zoekacties en tijd schelen.


weet je wel niet hoeveel dat kost.....meeste stichtingen kunnen de abonnementen niet betalen voor trackers.


zijn er ook bij zonder abonnement zoals deze, is in aanschaf (eenmalig) en die bv verhuren voor maand bij plaatsen van een dier, na een maand kan die weer voor ander dier gebruikt worden.

https://www.reptrek.com/huisdieren/gps- ... 3778571278

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 23:20

Wat een paar walgelijke opmerkingen zie ik hier voorbijkomen..... zo natrappen. Ben benieuwd wat je zelf presteert......
Dit soort stichtingen hebben de beste bedoelingen en de mensen die de honden adopteren ook. Dit is echt een heel vervelende samenloop van omstandigheden geweest waardoor de hond kon ontsnappen.
Ik zie bijna wekelijks in het bos flyers hangen van "Nederlandse" honden (rashonden dus) die vermist zijn. op Facebook talloze gevonden en vermiste katten.... Had dat allemaal voorkomen kunnen worden? Zijn mensen daarom slecht?