Jonge hond aan het slopen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Jonge hond aan het slopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 11:27

Zoals de titel al zegt.. Ik heb een probleem..

Halverwege dit jaar heb ik een Boulab pup aangeschaft genaamd Deeks, leuke hond, vreselijk druk, super lief, onderdanig en wat angstig voor vreemden en andere hondenen heel onzeker.

Altijd normaal puppygedrag vertoont, nooit in de bench gezeten, altijd samen met onze Opa en Tukker, van het zomer met heel veel honden samen bij ons thuis (totaal 8, geen problemen!)

Zoals elke pup wel wat kapot bijt, vooral bij het wisselen, deed deze dat ook. Een klein stukje van de bank, de kast en hij kwam wel eens aanlopen met wat wasgoed. Hij is hier natuurlijk op normale wijze voor gestraft. Maar dit vind ik redelijk normaal puppygedrag.

Sinds dat hij bij ons is liepen ze met zijn 3en 's nachts gewoon in de kamer/keuken/bijkeuken, hadden ze de bank en 2 manden tot beschikking, vers drinkwater en al het speelgoed wat ie heeft ( en dat is veel!) Daarnaast gaan ze 's ochtends tussen 6 en 7 naar buiten met mijn moeder en lopen dan ongeveer 30 minuten. 's middags tussen 2 en 3 gaan ze minimaal 45 minuten mee naar het bos, vaak langer. 's avonds gaan ze 30 minuten naar het bos. Tussendoor kunnen ze de (grote) tuin in. Ze spelen er wat af maar slapen ook voldoende.

In Oktober hebben we Opa in moeten laten slapen. Daar leek de pup weinig last van te hebben.

De tanden zijn inmiddels gewisseld, hij is nu 8 maanden, maar de problemen beginnen nu.

Hij trekt dingen van de tafel af en vreet dit kapot ( boekjes, agenda's, eten, lampjes, pennen, kabels etc.) Om deze reden hebben we een afscheiding gemaakt tussen woonkamer en keuken en zitten beide honden 's nachts in de keuken. Maar ook dit is niet genoeg. Afgelopen week heeft hij wederom al het bovenstaande gesloopt. Hij spring op tafel, op het aanrecht en trekt alles binnen (bek)bereik er vanaf en maakt het kapot.

Volgende oplossing: Deeks 's nachts in de bijkeuken. Dit ging 1 nacht goed, er is maar 1 lampje gesneuveld. Tukker bleef wel in de woonkamer want de bijkeuken is te klein voor 2 grote honden. Deeks heeft vers water tot beschikking en voldoende speeltjes.
Afgelopen nacht is Deeks volledig in paniek geraakt, door zijn paniek is de hele achterzijdevan de deur gesloopt (krabben, bijten etc.) Hij is zo aan het hijgen geweest dat alles wat beslagen. Hij was aan het janken, blaffen, piepen en toen we beneden kwamen wilde hij bijna in je kruipen van angst en durfde niet meer naar buiten, had het mega warm en is in pure paniek geweest.

Ik weet nu niet zo goed wat ik kan doen.

Ik heb hem liever niet in de woonkamer o.i.d. ivm het slopen, maar ik wil hem ook niet in paniek hebben. Ik twijfel nog over een eventuele bench maar denk dat ie daar ook helemaal van in paniek raakt, van het opgesloten zijn en niet naar Tukker toe kunnen.

Nogmaals hij is heel onzeker en onderdanig en zoekt heel veel steun bij mijn moeder en mij en zoekt ook bevestiging. Wordt je boos op hem( stem verheffen en wegsturen) dan heb je daar een week lang last van, komt dan in elkaar gekropen naar je toe en is echt bang. Dus eigenlijk vind ik het ook niet wat om hem elke keer te 'straffen'. Ik denk namelijk dat dat averechts gaat werken.


Ik denk dat het een fase is maar ik ben benieuwd of jullie nog tips en trucs hebben?
De bank/kast laat ie inmiddels met rust, het is echt dat ie alles van tafel af trekt of van de verwarming af.

Hopelijk komen er leuke/goede/handige tips voorbij!



Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 11:51

xxCYNNxx schreef:
doet hij dit alleen s'nachts? Of ook overdag als je naar je werk bent en de honden alleen zijn?

Als het alleen s'nachts is, zou je kunnen proberen de hond boven te laten slapen in zn eigen mand...mits je dat wil natuurlijk; veel mensen vinden het vies om een hond op de slaapkamer te hebben.
Heeft hij wel zn eigen plek, maar is toch in jullie nabijheid.

Andere mogelijkheid: hebben jullie een kamer 'over' , waar dus in principe niks mee gedaan wordt? Anders die prepareren om die hufterproof (bij gebrek aan een beter woord) te maken; dus geen kabeltjes binnen bekbereik of ieder ander item wat hij sloopt...en dan daar de 2 honden s'nachts in doen? Zet er 2 manden neer en wat van z'n speelgoed en hij heeft de hele nacht genoeg te knagen en ze hebben plek om riant te liggen.
Wat betreft speelmateriaal, zou ik er wel iets bij doen, waar stevig op geknaagd kan worden; puur om zn sloopdrift daar op te kunnen botvieren.
Wij hebben zelf bv zo'n groene kegel van de welkoop. Merk weet ik zo niet, maar er staat in grote letters 'sumo' op. Das het enige speeltje wat lang heel blijft bij die van ons, want zelfs de sterkste kongbal heeft hij in 2 weken stuk. Die van de welkoop houdt het een maand of 2, soms 3 uit.


Gelukkig zelf weinig ervaring mee; zowel de huidige als mijn vorige hond hebben nauwelijks gesloopt. Behalve zn eigen speeltjes dan; die sloopt de huidige hond wel heel graag, maar goed; das zn eigen oliebol, dat mag hij slopen.



Hij doet het alleen s nachts.
Slaapkamer had ik ook aan gedacht maar hij moet dan 2 trappen op en dat durft hij niet. Of eigenlijk, naar boven durft ie wel maar naar beneden niet. En 30kg tegenspartelende hond elke dag naar beneden tillen wordt me te gek.

Enige ruimte die ik kan gebruiken is onze bijkeuken en die is 1. Te klein voor 2 grote honden. 2. Kennelijk niet hufterproof.

Qua speeltjes, hij heeft een stuk of 6 grote, stevige flostouwen, een grote kong, een rubberen slang, bal met brokjes, snuffelkleed, 3 rubber ballen en nog veel meer, dit alles laat ie allemaal heel! Ook speciale kauwspeeltjes is ie druk mee maar laat ie heel...

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 11:58

kiwiwitje schreef:
Is het geen optie om hem de bench aan te leren en dan in dezelfde ruimte als de andere hond te houden? Dan is hij niet alleen.


Dat is inderdaad een optie. Maar ik hoop stiekem nog op een wonderbaarlijke, geschikte, goedkope manier om dit op te lossen. We hebben namelijk ook geen bench en straks schaf ik er 1 aan, vind ze best duur, en dan helpt t niet... dus het is een beetje een ‘laatste redmiddel’ om het zo te noemen.

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: Jonge hond aan het slopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 12:09

Wat voor maat bench moet ik dan aan denken? Dit is de boosdoener;

Afbeelding
Afbeelding

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-18 14:31

CharmingS schreef:
Adrienne93 schreef:
Dat is inderdaad een optie. Maar ik hoop stiekem nog op een wonderbaarlijke, geschikte, goedkope manier om dit op te lossen. We hebben namelijk ook geen bench en straks schaf ik er 1 aan, vind ze best duur, en dan helpt t niet... dus het is een beetje een ‘laatste redmiddel’ om het zo te noemen.


Als je het op de juiste manier aanpakt dan moet dat best wel lukken, zorg ervoor dat het een fijne rustige en vooral veilige plaats is voor je hond. Ik geeft mijn pup altijd zijn eten in zijn bench, en als hij er in moet als ik ga slapen of weg ga, dan gooi ik altijd een hand vol brokjes in zijn bench en tussen zijn dekens, dan heeft hij wat te doen. En als hij dan klaar is met zoeken ben ik al lang foetsie en gaat hij rustig slapen..

Mocht je een bench aanschaffen en het werkt niet, dan neem ik de bench daarna graag van je over bij deze, ik moet er toch nog eentje hebben (heeft geen haast daarom wil ik best even wachten of het iets voor je is of niet), dan ben je m ook zo weer kwijt als het niet helpt.


Wat een lief aanbod! Heb alles thuis even besproken en we gaan in elk geval een bench proberen. Gelukkig is een kennis van ons zijn grote bench niet nodig en mag ik hem lenen van hen! Dat is helemaal een perfecte uitkomst. En mocht het bevallen mag ik m overnemen!

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 13:14

bigone schreef:
Maar is dat de bijkeuken op die foto?? Dan kunnen ze daar toch prima zitten in de nacht. Nacht is slapen, overdag is spelen.


Ik ga proberen op iedereen te reageren.

Hier past maar 1 mand en zoals te zien, hoewel het vertekend, is die andere hond echt heel groot en gaat dat niet passen. Kan er geen mand bij zetten.

Snorkel; dat is nog een idee!

Gillian: op zich ik ook! Maar als ik m betrap en hem straf wordt ie heel angstig en durft ie een week niet meer bij me te komen. Vind ik ook zo zielig.

Sunshine; als een bench, antibite en andere opties niet helpen is dat een idee maar ben er geen fan van. Ook hier niet zulke goede ervaringen net als charmingS

Esirene; dankje! We zijn er ook heel blij mee! Ik heb inderdaad ook daar aan gedacht, ook nog een idee. Heb nu al wel een bal met brokjes en een snuffelmat en een slang waarin ik leverpastei oid kan doen zodat dat m bezig houd maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als die spelletjes.


Dan een update. Gister een bench op mogen halen die echt gigantisch is. Hij vond het wat spannend maar ging er uiteindelijk uit zichzelf wel af en toe in liggen. Heb m gisteravond en vanochtend ook gevoerd in de bench. Hij heeft er nu 1 x 5 minuten ingezeten met t deurtje dicht. Verder alleen op eigen initiatief erin en een paar keer met een koekje.

Afgelopen nacht hebben we de honden in de keuken gedaan, alles van tafel en aanrecht afgehaald, bench open. Dat ging opzich prima. We gaan nu rustig trainen met de bench en dan kijken hoe het gaat zodat we niet elke avond de hele keuken op moeten ruimen.

Dit is de bench! We kunnen er ook samen in haha

Afbeelding

Afbeelding

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 14:42

snorkel1986 schreef:
Let er even op of je tuindeur niet tocht ? Anders ligt hij er nooit lekker +:)+ verder goed bezig.


Zeker een goede tip! Gelukkig hebben we net vorige week nieuwe deuren geplaatst en tochten deze niet... bij de vorige zat er een kier van 1,5 cm...

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-18 15:53

ryukapple schreef:
Voor de spelletjes goede om mee te beginnen zijn de dogbrick en de spinner. Spelletjes zijn heel leuk om te doen. Je bouwt er een band mee op en heb veel honden er rustiger van zien worden.


Dat zou dan zeker een bijkomend voordeel zijn aangezien dit nogal een druk exemplaar is als ie wakker is. Hij kent 2 standjes; slapen en hyperactief.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, dalena, Dennis, Edisons, GoogleAdsense, Googlebot, Jorex, Laurahh, Lukasje, mirriejj, prugelpiet, Selina, Wistaire en 165 bezoekers