Tips voor eerste pup?

Moderators: Dani, NadjaNadja, Duhelo, Muiz, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Horseloverl

Re: Tips voor eerste pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:29

Gwn spelenderwijs met koekjes dingen leren werkt het best. Ik heb zelfs onze hond die toen 4maanden was geleerd te gaan zitten als ik Mn middelvingers opsteek. Ook echt alle 2 want bij 1 doet hij het niet :’) nu is hij 3 en doet het nog steeds.

Wat ik nog wel als tip heb. Als hij echt vervelend is en stout moet je een pup in zijn nekvel pakken totdat hij jankt. Klinkt heel zielig, maar anders leren ze er niet van. Onze toen pup beet constant en elke keer te hard. 1x goed gestraft en het was klaar

Roze schoentje

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:34

Jongens. Ik heb dit op een politiehonden club geleerd dus ik ben niet gek.

Roze schoentje

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:35

Kijk ik snap dat het heel zielig klinkt. Maar ik ben van mening dat je beter 1x goed kan laten weten wat je niet wilt dan 30x nee niet doen.

En daarbij. Als jullie lezen over roedels honden dan weet je ook dat als 1 de groep niet volgt dat er ruzie ontstaat. Dan word degene die niet volgt ook aangepakt door de leider van de groep. Dus ik vond het niet gek klinken.

En ik geef aan dat het om bijten gaat. Kijk als ze iets kleins doen dan straffen we ze ook niet direct. Maar het ging hier om een bouvier pup van een paar maanden, als je deze niet laat weten dat je iets niet accepteert heb je als je pech hebt een hond van 60 kilo in je arm hangen. Ik heb een verschrikkelijke goede band met mijn honden. Komen altijd heerlijk op de bank knuffelen dus er is niks verkeerds aan due honden behalve dat ze weten wat ze niet moeten doen..

Roze schoentje

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:44

Als ze vasthouden vind ik het niet normaal als pup. Happen oke, maar vasthouden nee. Dat ga je er bij mij niet in krijgen.
Voor de rest hier boven: jouw mening, niet de mijne

En daarbij ik zie in je profiel dat jij ook 19 bent, dus waarom zou jouw manier beter zijn dan de mijne? Omdat Jij een boek hebt gelezen? Eigenlijk hebben wij beide niet genoeg ervaring om te kunnen oordelen over elkaar.

Roze schoentje

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:48

Dus jullie mogen je mening geven maar ik niet? Ik deel gwn een tip die voor mij heeft gewerkt. Niet meer en niet minder

Roze schoentje

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:54

weetje ik wil helemaal geen ruzie of gedoe hiervan maken. Ik geef een tip die ik zo geleerd heb. Kan ik niks aan doen, zo is het me geleerd op de cursus. Ik vind het dan erg overdreven dat er zo word gereageerd, ik ben tenslotte nog jong. Het heeft voor mij zo gewerkt voor verkeerd gedrag. Wat jullie daarvan vinden; prima. Ik vind het alleen erg jammer zo

Roze schoentje

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:00

Hoezo zou je in godsnaam respect moeten hebben voor een hond? Het is een hond, dus doe normaal. Ik ga naar een cursus om te leren dus ik ging er van uit dat dit goed was, dit had ik ook niey kunnen doen.

Roze schoentje

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:13

Nee ik heb idd geen respect voor Mn dieren. Het zijn dieren en je hoort ze as dieren te behandelen. Ga mij niet vertellen dat ik geen respect heb voor de BEHOEFTES van mijn dieren. De honden lopen altijd los, lekker bedje, goed eten. Net als mijn paarden. Ik vind niet dat ik respect hoef te hebben voor mijn dieren, dit betekent echter niet dat ik ze mishandel. Ik voorzie ze 1000 procent in hun behoeftes maar ik ga ze niet als mensen zien. Misschien nog iets waar jij van kunt leren. Ik woon Mn hele leven al op een boerderij dus ik weet duvels goed hoe in beesten verzorg en hoe ik ze als beest gelukkig kan maken. Ik weet wanneer ze ziek zijn, of ongelukkig of wanneer het niet meer gaat. Daar moet je soms ook moeilijke keuzes voor maken. Ik heb in dat opzicht genoeg levenservaring. Dus jank niey over 1 ding wat ik verkeerd heb geleerd. girl, get ur sh*t together. Ik nodig je dan ook van harte uit om een keer te komen kijken bij ons op de boerderij

Roze schoentje

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:28

Meid ik zeg net al 30000 keer dat ik dit zo geleerd heb. Lees. Ik heb ook nooit anders gehoord. En ik ga ervan uit dat lessen goed zijn. Wat ga je me vertellen hoe ik denk? Zo denk ik helemaal niet. Daarbij is jouw attitude echt gwn rude. Maar dat las ik ook al in andere berichten op andere topics. So come at me! Kusjes

Roze schoentje

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:34

Prima, ik heb al een paar jaar geen pup meer. En ik behandel mijn honden goed. Je mag denken wat je wilt. Maar als pup worden ze hier opgevoed, het vastpakken verhaal gebeurd alleen als ze heel erg verkeerd doen en ik denk er zeker over na wat je zegt.

Roze schoentje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie