Pleeghond Sam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Pleeghond Sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 10:48

Hallo bokkers,

Gisteravond hebben wij ons allereerste pleeghondje opgehaald, Sam.
We zijn in september aangemeld bij Honden zonder Toekomst als pleeggezin, en gisteren was de vlucht vanuit Gran Canaria.

Het leek me leuk om mijn bevindingen te delen, en als er mensen geïnteresseerd zijn, updates te geven over Sams ontwikkelingen!

Sam is +/- 7 maanden oud en heeft vanaf 3 maanden in een dodingsstation gezeten.

Sam nog op Gran Canaria
Afbeelding

Gisteravond hebben we hem opgehaald na zijn lange reis (hij is half 3 in de middag ingecheckt en heeft daarvoor al in zijn vliegkrat gezeten), hij was doodsbang in de auto. Zijn neus in een hoek van de bench gestopt, en doen alsof alles niet bestaat.

Eenmaal binnen konden we hem wel verlokken met een lekkere kauwstick, en was hij zowaar even vrolijk.

Afbeelding

Vannacht heeft hij bij ons op de kamer geslapen, bench erbij en open. Hij heeft zich echter onder mijn nachtkastje gewurmd en daar opgefrommeld de nacht doorgebracht, met z'n neus in de hoek.

Hij heeft vanochtend geplast aan de riem in de tuin (hoera! Volgens de stichting duurt dat voor de meeste honden meerdere dagen voordat ze dat durven) en zit nu weer onder een tafeltje geperst met z'n gezicht weggestopt, het arme ding.

Hij is echter wel er uit te lokken met een snoepje :P

Afbeelding

Afbeelding


Zometeen gaan we een stukje wandelen, ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan!



Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 12:20

Dankjulliewel voor jullie lieve reacties!

We zijn net een stukje uit geweest (ook op aanraden van de stichting, gelijk meedraaien in het normale leven. Ik zat ook even te twijfelen hoor, Duhelo) en dat ging boven verwachting.

Wel even de halsband nog iets strakker gedaan voor het geval dat.
Hij schrok wel van geluiden, maar heeft stukjes zelfs ontspannen gesnuffeld met de staart horizontaal en een plasje gedaan.
Afbeelding

Thuis pootjes poetsen (even de nattigheid weg) was wel weer even spannend maar hij laat alles toe.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Pleeghond Sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 15:01

Dank voor de tips!
Ik ga zeker even overleggen mbt het tuigje én het wandelen.

Zometeen is hij een halfuurtje alleen, mijn vriend komt vroeger thuis en ik ga weg maar er zit een gat van 30 minuten tussen.
Hij gaat dan even alleen in de woonkamer met de katten erbuiten.

Tot nu toe gaat het heel goed met de katten, maar ze zijn erg geïnteresseerd en komen om het hoekje kijken onder zijn tafeltje, lekker no-personal-space.
Hij negeert ze, fijne reactie voor ons iig.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Pleeghond Sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 20:25

Na jullie input en overleg hebben we besloten om Sam voorlopig alleen nog in de tuin te laten :)
Hij stond net te springen voor zijn eten en was helemaal fier en blij, dan kan hij zijn angst dus eventjes vergeten.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Pleeghond Sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 10:40

Dank voor jullie tips. De stichting geeft aan dat het gewoon ertussen geglipt is in alle hectiek van het binnenhalen van de honden.
Zometeen een tuigje zoeken en kopen :)

We hebben nu ook tijdelijk een oppashond erbij, Taco.
Taco is een golden, stabiel, vrolijk en zelfverzekerd zonder dominant te zijn. En Sam bloeit op! Hij kruipt in een hoekje, maar ziet dan dat Taco gewoon voorbij banjert en komt er dan weer uit.
Een hele fijne boost voor zijn zelfvertrouwen lijkt het. Hij komt ook een stuk vaker uit z'n holletje onder het tafeltje en ligt zelfs ontspannen op het kleed nu.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Pleeghond Sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 10:49

Oei wat een nare start estja.
Fijn dat jullie hond hem ook heeft kunnen helpen :)

Wij zijn blij voor Sam dat Taco er nu is in ieder geval.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Pleeghond Sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 12:13

Sam durft zeker en fier naar buiten met Taco als begeleiding!
Echt een heel andere hond dan. Hij heeft, terwijl Taco los liep, even aan een lange lijn gelopen zodat hij even een beetje kon rennen.

We zijn tevens bezig met bench training; hij krijgt zijn brokken in de bench gestrooid, en als hij rustig aan het eten is doe ik het deurtje dicht. Als hij klaar is, wacht ik een moment, als hij stil is doe ik het deurtje open en doe ik alsof er niets gebeurd is.
Hij vind de bench erg spannend maar heeft nu wel al door dat dat de plek is waar lekkers gegeven wordt, en gaat over de dag heen soms even kijken of er iets in ligt. :)

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Pleeghond Sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 16:33

Tuigje is in the pocket, en we hebben een veldlijn van 5 meter gehaald zodat hij buiten ook lekker kan dollen. :D

Dit was nog van vanochtend;
Afbeelding

We hadden ook wat speeltjes gekocht in Sam-size, maar de helft is alweer vakkundig gesloopt door Taco :+
De rest hebben we maar even weggelegd totdat Taco's vakantie hier over is :p

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Pleeghond Sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 13:39

Wat leuk Mossel!

Sams nieuwe eigenaren komen hem volgende zaterdag ophalen.

Hier is hij steeds stoerder aan het worden! Hij kent ondertussen "ga terug", "foei" (laag), "hierrrrr" en het begin van "plaats".

Hij is een enorme lieverd en wilt niets liever dan knuffelen, knuffelen en knuffelen.

Gisteren heeft hij in de voorraadkast gezeten en heeft hij ruim een kilo brok weggewerkt... Hij was tonnetjerond en opgeblazen, het arme ding.
Vanochtend heeft hij 3 enorme hopen poep geproduceerd := en nu is alles weer normaal.

Vandaag zijn we voor het eerst met d auto weggeweest, 5 minuten naar het dichtstbijzijnde bos en ondanks dat het erg spannend was in de auto, vond hij het heerlijk in het bos!

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 19:11

Unbeatable schreef:
Wat tof dat jij je daarvoor hebt aangemeld! Sam is een onwijs knappe hond, wat een spanning ook voor hem. Je kunt het haast niet voorstellen dat zo'n leuk beestje in een dodingsstation zit. Het enige wat ik mij afvraag, ben je niet té bang om aan hem gehecht te raken? En stel dat je zoiets hebt van ik kan hem echt niet meer kwijt en ik zou hem graag willen houden, zou dat mogelijk zijn en sta je daar voor open? Gewoon puur uit nieuwschierigheid hoor! In ieder geval super dat je Sam zo'n fijne start in Nederland wilt geven. Ik volg :)


Ik houd mezelf wel voor dat we hem niet kunnen houden. Alsnog raak je verknocht aan zo'n dier, vooral omdat hij écht heel erg leuk is.
Zijn karakter, hoe hij met alles omgaat (o.a. de katten en de kippen), zijn zijdezachte oortjes en zijn intelligentie spreken mij heel erg aan. Tel daarbij op dat hij eigenlijk direct zindelijk was en nu al prima 3 uur alleen kan zijn... Als ik niet een partner had die niet deze klik voelt, wist ik het wel :+
Er zullen vast ook wel honden komen waar ik niet zo veel mee heb als met Sam.

Als er bij ons een pleeghond komt die nog beschikbaar is (Sam was in principe al onder optie toen hij hierheen kwam) en wij raken helemaal verliefd, mogen we dat aangeven en dan kunnen we hem zelf adopteren.
Als ik én mijn vriend allebei een enorme klik voelen bestaat die mogelijkheid voor ons ook wel.


Maarja, Sam gaat volgende week dus al naar zijn nieuwe baasjes.
Het is bizar hoe goed je zo'n hondje al leert kennen (en aan gaat hechten) in een week. Zal denk ik wel even heel erg leeg voelen als hij zaterdag vertrekt.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Pleeghond Sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-18 09:43

Als er weer 1 beschikbaar komt (geld is er om honden te vliegen, er is een vluchtbegeleider, de hondjes zijn gezond en ingeënt) zullen we zeker weer opvang zijn :)

Dat zal wel pas in het nieuwe jaar zijn, er komen geen vluchten meer waar nog extra honden meekunnen.


Als je dus overigens op vakantie gaat naar Gran Canaria, je kunt geheel begeleid vluchtbegeleider worden, en het is echt een peulenschil. De honden worden gebracht, samen met jou ingecheckt en er staat iemand op het vliegveld om ze te halen.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-19 09:53

Een verlate reactie, maar Sam heeft na 2,5 week een fijn thuis gevonden bij mensen in Groningen. Daar was hij vanaf dag 1 ontspannen en vrolijk en zijn nieuwe eigenaren zijn erg blij met hem.


Gisteren hebben wij Chico opgehaald, onze nieuwe pleeg.

Het is een blonde slungel van een maand of 6, nog heel erg pup.
Hij was 100 x meer relaxed als Sam in de auto en voelt zich al gelijk thuis.
Hij is een beetje brutaal, soms nog wat onzeker maar vooral heel erg lief en vriendelijk.

De katten zijn opnieuw geen probleem op het eerste contact, hij is nieuwsgierig maar niet opdringerig.

Tot nu toe ook al zindelijk, hij doet netjes alles buiten en heeft vannacht doorgeslapen in de bench, die we wel op de slaapkamer hebben gezet.
Ik denk dat hij na zijn wenperiode zó weg is!
Hij is dus ook nog niet gereserveerd (hint hint :D)

Ik zal zo ook even wat foto's posten.

Hoe gaat het met de mensen die zich aan hebben gemeld als pleeggezin?

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-19 10:13

Gisteravond, net aangekomen gekomen thuis;
Afbeelding

Lieve lange benen
Afbeelding


Hier zie je goed hoe mager en lang hij is.
Afbeelding

Afbeelding

Bijna zijn hele lichaam is roze, zelfs zijn supersnoezige voetzooltjes <3


Afbeelding
En hij gaat al uitgebreid op z'n rug liggen voor buikkriebels.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Pleeghond Sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-19 15:25

Afbeelding

Chico weet nog niet wat hij van het fenomeen wandelen+sneeuw vind..


Daarna was hij heeeeel erg moe, hij viel in slaap zodra we thuis waren, maar hij moest nog uit de auto.
Afbeelding

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Pleeghond Sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-19 18:08

Dat klopt Mossel, wat leuk! Jij bent nu ook pleeggezin dus? Of is het echt adoptie?

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Pleeghond Sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 00:00

En @Croo, ja her is een hele lieve en voorzichtige hond. Hij wil dolgraag aandacht en knuffelen en komt heel stilletjes tegen je aan leunen zodra je hem aanraakt. Het is ontzettend aandoenlijk

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Pleeghond Sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 12:29

Een hk topic is leuk!
En wat hebben jullie ook een leuke pleegjes <3

Wij hebben nu ook nog een oppashond erbij, een enorm energierijke Berner Sennen die van zijn baasje (vriend van ons) niet zo heel veel grenzen krijgt en erg inconsequent is.
Hier is hij dus gelijk een stuk rustiger omdat ik een lange adem heb en behoorlijk streng ben over de grenzen die ik stel.

We hebben net met twee honden gewandeld en dat ging super. Chico kwam een beetje los en begon soms te spelen, en Loekas heeft netjes naast gelopen en geen enkele keer getrokken aan de lijn :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bamisalami, carina, GoogleAdsense, Koekie_186, Leo, Murloc, nafkedemi, turtlelito, wisja en 75 bezoekers