Halsband langharige hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Halsband langharige hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 22:34

De titel zegt het al. Ik ben op zoek naar een halsband voor een langharige hond.
Ik heb nu een gewone "klik"halsband, maar dat is 5x per dag een gedoe met aandoen met die lange haren die ertussen zitten. Ik wil het liefst geen halfcheck of strop.
Wie heeft dé perfecte halsband voor een langharige hond?

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 22:39

Ik heb een leren halsband met gesp. Een windhond halsband, extra breed dus. Die is vrij glad en schuurt niet zo snel het haar kapot, en er blijven niet heel snel haren tussen zitten.
Ik heb de halsband lange tijd overdag gewoon om gelaten. Ging ook prima, en de vacht bleef mooi.

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Halsband langharige hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 22:49

Ik heb ook veel geprobeerd maar nu toch de leren halfcheck. Doen m alleen om met uitlaten en als ze loslopen doen we halsband erbij af. Hebben nu de minste beschadigingen qua vacht en makkelijk om en af te doen.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:04

Die halfcheck banden vind ik dan weer niet zo fijn. Mijn hond reageert er vrij gevoelig op als er haren tussen de schakels vast zitten, en ook met aantrekken van de band merk ik dat er regelmatig haren tussen klemmen. Met gesp heb ik daar gelukkig geen last van.

Edit, even opgezocht, en ik heb deze: https://www.beestenspul.nl/product/hond ... ra-gevoerd

In 2012 gekocht, en hij is nog steeds als nieuw, dus erg blij mee.

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Halsband langharige hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:14

Een halfcheck is er ook zonder schakels. Ideaal!

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:16

Wij gebruiken jachtlijnen met dubbele stop. Die zijn heel snel om te doen en mits goed ingesteld functioneren ze als gewone halsband zonder strop. Ideaal om niet tussen de vacht te hoeven zoeken naar de sluiting en ook makkelijk weer af te doen. De onze komen van lovelance, zit hier ook op bokt blijkt ;)

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Halsband langharige hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:22

Hier ook een jachtlijn :) en een leren halfcheck. Geen beschadigde vacht, en het staat mooi. Ik vind die brede halsbanden maar niks, is die hele kraag weg.

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:23

Wij hebben hier ook een halfcheck bij onze langharige Tibetaanse Terriër. Onze vorige TT had er ook 1. Ideaal die dingen!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:24


Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: Halsband langharige hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:41

Ik heb een Rogz Utility halsband voor onze langharige hond. Nog wel met klik-systeem, maar omdat je een stukje band eerst door een ring heen haalt krijg je een stukje dubbele halsband laag, waardoor haren minder snel ertussen blijven hangen.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Halsband langharige hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 00:12

Hier chokers van rogz for dogz dus wel deels slip functie maar kan halsband zo stellen dat deze buiten werking is. Geen ijzerwerk en geen sluiting.
Hier echter 24/7 banden om

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 08:49

8nnemiek schreef:
Die halfcheck banden vind ik dan weer niet zo fijn. Mijn hond reageert er vrij gevoelig op als er haren tussen de schakels vast zitten, en ook met aantrekken van de band merk ik dat er regelmatig haren tussen klemmen. Met gesp heb ik daar gelukkig geen last van.

Edit, even opgezocht, en ik heb deze: https://www.beestenspul.nl/product/hond ... ra-gevoerd

In 2012 gekocht, en hij is nog steeds als nieuw, dus erg blij mee.



Leer vindt ik heel fijn, maar moet niet te breed zijn.

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 08:50

_Aurora_ schreef:
Een halfcheck is er ook zonder schakels. Ideaal!


Ga ik eens opzoeken. Ik heb namelijk ook een halfcheck met schakels en dat werkt dus niet. Daar zit continu zijn haar tussen.

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 08:55

Suusjepluus schreef:
Wij gebruiken jachtlijnen met dubbele stop. Die zijn heel snel om te doen en mits goed ingesteld functioneren ze als gewone halsband zonder strop. Ideaal om niet tussen de vacht te hoeven zoeken naar de sluiting en ook makkelijk weer af te doen. De onze komen van lovelance, zit hier ook op bokt blijkt ;)



Ik loop buiten de bebouwde kom met een reklijn. Dus moet alleen een halsband. Maar dat is zo'n zelfde systeem als beatje haar eerste link toch? Een halsband met dubbele stop.

akishino
Berichten: 1871
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-18 08:57

Melyoramel schreef:
Ik heb een Rogz Utility halsband voor onze langharige hond. Nog wel met klik-systeem, maar omdat je een stukje band eerst door een ring heen haalt krijg je een stukje dubbele halsband laag, waardoor haren minder snel ertussen blijven hangen.


Zo één heb ik in het verleden gehad, maar dan met een gewone gesp. Kon ze dus niet meer vinden vandaar dat ik niet meer wist wat dan tw kopen. Ik ga eens zoeken op dat merk.