Tips voor eerste pup?

Moderators: Dani, Firelight, NadjaNadja, Duhelo, Muiz, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:46

Hé wat grappig, ik zie dat jij ook uit Hasselt komt. :)

Welk ras is het als ik vragen mag? Ik zou deze vraag op Hondenpage en Hondenforum.nl stellen om eerlijk te zijn, daar komen ze best met beter advies dan op Bokt.

Maar ik lees veel mensen het boek 'Help mijn hond trekt'
van Rugaas aanbevelen, gaat niet zoals de titel insinueert enkel over trekken.
Chris Dusauchoit (Honden zoals ze echt zijn), wel een dik boek maar heel interessant.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:32

Jezus Francieen... Ga eens wat lezen over hondengedrag aub, en niet van die oude abusieve theorieën...

[Edit] Ik dacht dat je een oude vrouw was ofzo, maar je bent 19, waar haal je het zelfs nog vandaan.. :=

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:42

Politiehondenclub, zegt genoeg inderdaad. Hoe ze daar hun honden trainen is gewoon niet normaal, leer je hond met respect te behandelen als je er zogezegd 'zo veel' van houdt.

Die roedeltheorie is al lang achterhaald, misschien moet jij dus eens wat gaan bijlezen.
Mensen zijn geen honden, mensen zien niet altijd alle signalen die honden sturen, dus jij hebt het recht niet om te doen alsof je een hond bent en je hond dan ook zo aan te pakken.

Puppy's bijten nu eenmaal, dat is NORMAAL gedrag, zou je moeten weten als je blijkbaar zoveel met honden bezig bent maar hé... Je kan je pup dat afleren zonder hem pijn te doen, en even kijken waarom je pup bijt in plaats van hem zo af te straffen. De fout ligt in dit geval nu eenmaal altijd bij de mens, jij besluit zo'n dier te kopen, dan moet je er ook mee om leren gaan en eens leren nadenken waarom hij dat gedrag vertoont. Want een pup van een paar maanden zal je niet willen doodbijten neem ik aan, anders is er echt wel iets mis.

Jij denkt dat jij fysieke pijn nodig hebt om je hond onder controle te houden, wel laat me je zeggen... Ik had een boerboel reu van 70 kilo als oppashond, beest kan mij gemakkelijk doodbijten als hij dat wilt. Misschien is het daarom belangrijk om hem met respect te behandelen, zodat hij niet het gevoel krijgt dat hij zichzelf moet verdedigen en daardoor zijn tanden in mij zou proberen te zetten. Heb die hond nooit moeten slaan of fysiek moeten corrigeren.
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 29-11-18 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:49

Vasthouden is ook gewoon normaal. :') Of wou je pup je doodbijten misschien? Dan is er inderdaad echt wel iets mis en zou ik hem ineens laten inslapen.
Pup wou waarschijnlijk gewoon spelen, hij kent de 'mensenregels' niet, dus je kan die regels ook op een normale manier bijbrengen.

Toevallig heb ik geen enkel boek gelezen. :) Toevallig lees ik wel al jarenlang mee op hondenforums die ervoor kiezen om hun honden op een positieve manier op te voeden. Die wetenschappelijke artikels delen over het feit dat deze theorie al lang achterhaald is. Sterker nog, de man achter deze theorie heeft zelf toegegeven dat hij fout zat. Dusja, voor zover 'mijn mening'...

Het is dus geen mening, dat die theorie niet klopt is gewoon een feit.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:56

Daarom is het misschien slim om niet altijd alles aan te nemen wat iedereen je zegt, en zelf ook na te gaan of dingen die je leert kloppen.

Kijk, ik heb als 14 jarige hier ook nog in gelooft, hond mocht niet op de bank, niet dit, niet dat... Maar als je genoeg leest kom je er vanzelf wel achter dat dit gewoon allemaal zever is. Dat je jong bent is een flauw excuus, je bent oud genoeg om te lezen en zelf na te denken.

Je hond fysiek pijn doen zal zeker werken, maar is nogal de makkelijke weg moet ik zeggen, en getuigt niet van respect naar je hond toe. Vroeger was het ook normaal om je kind te slaan toch? Doen de meeste mensen nu gelukkig ook niet meer...

DezeNaam

Re: Tips voor eerste pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:03

Deze reactie zegt echt genoeg dus... Jezus, jij hebt dus geen respect voor je dieren, voor de natuur, de omgeving waar je leeft? Ik mag hopen dat je met de jaren nog wat wijzer wordt...

Je had het misschien beter niet gedaan. Ik ga ervan uit dat je die cursus opgezocht hebt, als je op zoek bent naar een cursus dan leer informeer je je ook op de manier waarop ze de honden daar trainen. Politiehondenscholen staan erom bekend dat ze hun honden hard behandelen om het zacht uit te drukken.

Maar goed, dit gaat behoorlijk off topic.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:21

_O-
Ik behandel mijn dieren ook gewoon als dieren hoor, daar moet je je geen zorgen om maken. En dat doe ik ook door te kijken wat hun behoeftes ECHT zijn en mij niet te baseren op een theorie waarvan gezegd is dat ze fout is.

Jij denkt dat jij je hond als hond behandelt door hem bij zijn nekvel te pakken. Waarschijnlijk onder de mom van 'moederhond doet dit ook', laat me zeggen dat je dus gewoon fout denkt. Jij behandelt je hond niet als hond door het gedrag van de moederhond na te doen, of wat je DENKT na te doen. Een moederhond heeft het instinct van een moederhond, zit erin gebakken, mensen hebben dit niet. Daarom heb jij dus niet de skills om te communiceren met je hond zoals moederhond dat zou doen.
Jij hebt niet de skills om alle signalen van je hond op te pikken, want geloof me, voordat een moederhond de pup in de nek zou nippen/pakken, daar gaan veel signalen aan vooraf.
Honden zien mensen ook niet als een deel van hun roedel, dat is ook al bewezen. Dus het is compleet zinloos om als mens zijnde even 'hondengedrag' na te gaan doen.

Dus needankje, ik moet niet op een boerderij komen kijken waar mensen hun dieren niet met respect behandelen en nog in de oudheid zijn blijven steken. En nu on-topic graag.

Hier is alleszins een artikel, moest je die plaat toch ooit willen weghalen. http://kynoblog.com/artikelen/dominanti ... rd-station
https://www.whole-dog-journal.com/issue ... 416-1.html
Als iemand nog wat wetenschappelijke onderzoeken heeft, stuur ze even want ik vind ze niet op 1 2 3.
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 29-11-18 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

DezeNaam

Re: Tips voor eerste pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 22:30

Stop eens even met dat belachelijke taalgebruik, zou al heel wat doen. Ik kan inderdaad nogal hard overkomen, zeker als jij op zo'n manier blijft verder praten. :)

Dat jij het zo geleerd hebt, is heel spijtig voor je. Maar nu kies je er dus bewust voor om je honden zo verder te trainen, en weiger je andere dingen aan te nemen.

En nu reageer ik hier gewoon niet meer op je, dit moet geen reltopic worden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie