Epileptische aanval hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 20:57

De hond van mn schoonouders heeft ook af en toe van die aanvallen.. ik weet niet wanneer die begonnen, maar hij is nu 7 (al vrij oud dus voor een beagle) en heeft ze nog steeds af en toe. Hij krijgt geen dagelijkse medicatie en gelukkig lijken de aanvallen ook niet erger te worden of vaker voor te komen.. wel is het altijd zo zielig om te zien. Heb het 1x mee gemaakt. Hij viel steeds om, begon enorm te hijgen en trillen en last soms zn urine lopen. Als de aanval voorbij is blijft hij nog even gammel. Bij hem duren de aanvallen ongeveer 15 min per keer.

Heb verder dus niet echt tips maar wilde wel even laten weten dat sommige honden er dus prima mee kunnen leven op af en toe een aanval na.



maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:32

Batlow schreef:
maliejane schreef:
De hond van mn schoonouders heeft ook af en toe van die aanvallen.. ik weet niet wanneer die begonnen, maar hij is nu 7 (al vrij oud dus voor een beagle) en heeft ze nog steeds af en toe. Hij krijgt geen dagelijkse medicatie en gelukkig lijken de aanvallen ook niet erger te worden of vaker voor te komen.. wel is het altijd zo zielig om te zien. Heb het 1x mee gemaakt. Hij viel steeds om, begon enorm te hijgen en trillen en last soms zn urine lopen. Als de aanval voorbij is blijft hij nog even gammel. Bij hem duren de aanvallen ongeveer 15 min per keer.

Heb verder dus niet echt tips maar wilde wel even laten weten dat sommige honden er dus prima mee kunnen leven op af en toe een aanval na.

15 min WOW! dat is echt heel lang, en ik geloof dat langer dan 10 min ook steeds schade kan aanbrengen .... ik vind 2/3 min al lang, vooral als je er bij staat te kijken en niks kan doen ;(


Het is zeker lang.. Maar gelukkig heeft hij ze niet heel vaak (denk 2 tot max. 4 keer per jaar). Hij heeft het een korte periode om de 2 a 3 weken gehad en toen hadden ze zo'n spuit gekregen die hem uit een aanval moest halen. Maar deze versnelde de aanval nauwelijks dus uiteindelijk niet meer gebruikt. Als het zo vaak zou blijven zou hij andere medicatie krijgen, maar daarna werden de aanvallen gelukkig weer minder frequent.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Danseresje, Eliana, IASCrawler, KikiCelinevs, Kimddddd, maitestar23 en 107 bezoekers