We zijn verhuisd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

We zijn verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 23:06

Stomme titel.
Nou inderdaad!

Maar het is wel zo.

Vier weken geleden zijn we verhuisd.
Ik, met mijn twee knappe katten, Mia en rio.

Oei, nou daar komt het probleem!

Of toch niet.

Mia is nooit een schoot kat geweest.
Haalde een aai, omdat ze graag haar brokken wilde en verder, veel op de stoel liggen en spelen met rio.

Er is niks veranderd.
Hooguit tien vierkante meter erbij.
Ze mogen nog steeds niet naar buiten (heel zielig!!)

Wel heb ik meer ramen, op de begane grond. Mijn huis is lichter. Heb andere stoelen en een stoffen IPV lederen bank.
Sinds kort ook kat vriendelijke planten in huis, andersom iets minder.

Mia komt ineens elke avond even knuffelen. Komt in de nacht bij mij op bed even een aai halen.
Overdag racet ze door het huis, rio uitdagen en zit graag kekkerend voor het raam.

Ze was altijd terug getrokken en bang.
Visite moest ze niks van hebben. En nu is het even de kat uit de boom kijken en gaat lekker in haar krabpaal liggen.

Ze zal zich ongetwijfeld thuis voelen.
Maar kan dat zo snel?

Ik ben er heel blij mee.
Dat zeker.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: We zijn verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:10

Zonder zweverig over te willen komen: waarschijnlijk voelt de energie in je nieuwe huis voor haar beter aan :) alleen maar een goed teken!

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: We zijn verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:18

Na 4 weken? Ja hoor. Lekker genieten met zijn allen!

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: We zijn verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:03

Hier ook dat verschil. Wij komen van een giga appartement (250 m², de woonkamer was 11*6, keuken van 7*7, bijkeuken, gang, drie slaapkamers, grote badkamer.)
De katten zaten daar overal en nergens, en kwamen vooral snachts bij ons slapen (dan lag de hond in de bench of op het laatste los maar liet ze ze gerust.)
Nu zijn we verhuisd naar een huis dat amper de helft is (alsnog ruime living, gangetje, keukentje, een gang in de veranda, een wasplaats, en 1 grote slaapkamer boven.)
Plots komen alledrie de katten savonds bij ons in de woonkamer zitten, zelfs op de sofa, 2 van de drie gaan mee naar boven gaan slapen, ze zitten te wachten op ons als we thuiskomen, hun gedrag is compleet omgeslagen.
Terwijl wij net kleiner gaan wonen zijn (maar ze wel meer kunnen zien door de ramen, vroeger hadden ze geen uitzicht.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 10:40

Achaiah schreef:
Zonder zweverig over te willen komen: waarschijnlijk voelt de energie in je nieuwe huis voor haar beter aan :) alleen maar een goed teken!


Nou... Daar zeg je wat.
Zo gek is dat niet.
Toen ik deze woning bezichtigde ging ik als een malle met een brede smile door het huis.
Het huis voelt fijn aan. En voel mij hier ook thuis.

Maflinger.
Nee binnen een week eigenlijk al!

Duhelo
Onwijs mooi is dat eh?

De kater voelde zich direct thuis
Mandje open. Rende er uit. Ging voor het raam zitten. Keek mij aan zo van, ik ben thuis!

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: We zijn verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:36

Heerlijk toch, dat iedereen zich gelijk thuis voelde.

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: We zijn verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:38

Ja dat was hier ook het geval. Had van mijn kater wel verwacht dat die zich thuis zou voelen maar de poes is wat sensitiever. Ze stapte het mandje uit, keek parmantig om zich heen, heeft het huis 12 uur lang geïnspecteerd en het was allemaal goed. :') had ik me daar druk om gemaakt?

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Re: We zijn verhuisd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:54

Hier ging het net zo. We verhuisden van een appartement naar een benedenwoning met drie verdiepingen. Onze "blijf-van-mijn-lijf" kat was direct ontspannen. Kwam met haar staartje in de lucht uit haar transportmandje en was thuis. Ze is sinds we hier wonen veel minder gestresst en heel blij met haar tuin. Buiten de tuin durven geen van beide katten te komen trouwens, gelukkig want dat wil ik ook niet maar het scheelt een hoop maatregelen treffen op deze manier. Onze kater vond het spannender en heeft wel wat tijd nodig gehad om te acclimatiseren.