Welke hondencursus gaan doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:14

Ik zou me eerst eens hier in verdiepen mbt dagopvang voor honden https://www.licg.nl/nieuws/hobbyfokker-of-dierenopvang-registreren-voor-1-november-kan-verplicht-zijn/

Verder kijken wat bij jullie en de hond past. Leeftijd daarbij ook meegenomen. Er is inderdaad veel maar wat vinden jullie leuk en wat vind de hond leuk (ook belangrijk), welke sport is verantwoord bij het welzijn van jouw hond etc. Bij ipo zijn de eisen best pittig. Kan de hond dat aan, laat je de hond nazien en röntgenen voor een bepaalde sport etc.

Na een jongehondencursus zijn er ook nog zat gehoorzaamheidscursussen te volgen...de hond leert zo beter te luisteren, meer commando's ed. Altijd handig en soms verplicht voor je bv Agility gaat doen.
Speuren is ook erg leuk voor zowel baas als hond.



Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:29


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:24

Voor de Ipo moet je eerst de cursus Verkeerszekere Hond behalen met landelijk examen. Het niveau daarvan ligt op GG1 cq Obedience B.
Met alleen de jongehondencursus cq pubercursus ben je er daarmee niet. Eerst volgt nog de A cursus, B cursus en de VEG of de C cursus. Daarna volgt het niveau Obedience B ofwel GG1....

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:40

Heel eerlijk gezegd vraag ik mij af of het wel verstandig is om met een kruising pitbull pakwerken te gaan doen...je zet dan nl een HR kruising in op mensen. Ze leren onder bepaalde omstandigheden mensen te bijten. Of dat zo verstandig is? En dat is misschien wel gewoon sport met de hond maar weet wel dat er al meerdere ongelukken zijn gebeurd met dergelijke honden. Ik zeg dit niet om een discussie aan te zwengelen maar uit bescherming voor de hond. Een hond die ingezet wordt voor pakwerk moet ook volledig doorgetraind worden tot het einde. Stoppen is dan vaak geen optie meer. Een half afgerichte hond (als men er tussendoor weer mee stopt) in deze sport is een gevaarlijke hond, juist omdat het volledige apél er nog niet in zit. Daar kan de hond dan niks aan doen. Ik vind dat je daar wel een weloverwogen keuze in moet maken mocht je dat toch willen.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:10

capopjekop schreef:
Dat ziet er gaaf uit kosje.

Dat vindt ze ook wel leuk. Ik heb net nog een still gemaakt uit een instafilmpje toen we in het park waren
[ [url=m/Q02sXM.png]Afbeelding[/url] ]

Bij de kynologenclub hier in de stad heb je volgens mij geen a nodig maar ik wil die denk ik wel eerst gaan doen. Ondanks dat het er wel makkelijk uit ziet wat ze moet kunnen. Volgens mij kent ze dat allemaal al prima. Maar je wordt er nooit dommer van


Als je het over de KCA hebt dan moet je de A en B hebben voor je met Agility of flyball begint. Bij hondenschool Lingewaard kun je dacht ik na de jongehondencursus de basic Agility beginnen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, GrapeshotBot, Ipsiedipsie, Larissajulia, Majabeestje en 93 bezoekers