Past dit tuigje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Past dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:24

Ik zou sowieso maat groter nemen maar ook tre ponti ipv hurtta. Dat zit sowieso veel beter. Hoger bij de schouders en verder naar achteren. Veel meer comfort en bewegingsvrijheid voor de hond


dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Past dit tuigje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:36

Ik zweer bij tre ponti en ja materiaal is stugger dsn hurtta tuigen maar voor hurtta tuigen liepen ze weg en tre ponti komen ze op af.
Heb nu een kleine hond erbij en die wil ik een tuig geven van dog copenhagen of survival tuig van rogz for dogz of ruffwear tuig. Lijkt mij voor hem uitstekend! Die krijgt expres tuig wat meer bedekt op het lijf omdat een koukleum is en schutkleur heeft. Wil voor overige mensen hem ook goed zichtbaar hebben

dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 06:57

Bonna schreef:
Deze is eigenlijk net wat te groot. Hij hoort iets hoger te liggen zodat de schouders vrij kunnen bewegen. Is er niet ergens iets in de buurt waar je kunt passen?


Dat is het hele punt van deze tuigen wat je blijft houden. Ze gaan niet hoger liggen omdat ze zo laag gemaakt zijn. Daarom voor mijn veel rennende honden geen optie die voelen zich beperkt in hun bewegingen ;)

Onderstaand 2 van mijn honden met tre ponti tuigen. Het borststuk staat stuk hoger vast aan de band om de buik ipv zoals bij hurtta dat het middenin blijft. Zal eens kijken of ik dadelijk met beide merken kan fotograferen. De honden die in hurtta liepen vroeger zijn al overleden dus even kijken of ik een hond heb die past bij hurtta tuig wat hier nog ligt

Afbeelding


Afbeelding

dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:14

Mijn herder is dit topic dankbaar haha
Hurtta
Afbeelding

Tre ponti te klein
Afbeelding

Tre ponti oke
Afbeelding

Tre ponti 3 punt tuig ook voor hem iets te klein
Afbeelding


Hurtta survival(?) tuig waar ik wel tevreden over ben
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 15-11-18 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:18

Ikke89 schreef:
dierenfan schreef:
Mijn herder is dit topic dankbaar haha
Hurtta
[ [url=m/ImmUAm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tre ponti te klein
[ [url=m/b2A0rZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tre ponti oke
[ [url=m/Uqzqpl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tre ponti 3 punt tuig ook voor hem iets te klein
[ [url=m/08u81P.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hurtta survival(?) tuig waar ik wel tevreden over ben
[ [url=m/IOsiI8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb je toevallig een foto van de voorkant van het hurtta survival tuig? Ik ben daar ook naar aan het kijken voor mijn honden, maar ben nog niet helemaal zeker of die niet te breed zijn in het tussenstuk.


Zal die vanmiddag maken die heb ik niet omdat het tuig vrij nieuw is en bedoeld voor de lange boswandelingen waarbij hij niet los kan en voor in gebieden waar hij stukken los loopt met sleeplijn omdat ik hem dan regelmatig stukje aangelijnd moet hebben.
Ik vermoed dat het wel oke zit voor corgi s die zijn best grof gebouwd

dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:12

Ilsey schreef:
Zo zit het Hurtta Active tuig hier:

[ Afbeelding ]


Dat is weer heel ander model ;)

Sorry foto van borst maak ik morgenochtend ikke89

dierenfan
Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 11:00

annepaardoes schreef:
Nou ik de tweede foto van hierboven lijkt ook geen goed passend tuig van dit model. De borstband moet net boven het schoudergewricht zitten.
Ik snap het promoten van een y-tuig, maar waarom is er opeens een trend tegen borsttuigen terwijl onze paarden voor de kar ook een borsttuig aanhebben en daar ook nog eens gewicht mee moeten trekken en dus de belasting op het tuig nog groter is.



Paard is paard en hond is hond. Niet 1 honden trektuig is volgens mij met borstband. Persoonlijk heb ik niets tegen een borstband maar vind wel dat bij vele tuigen de borstband echt te laag zit en de honden duidelijk in hun bewegingen belemmert. Snap dan ook niet dat mensen daar dan alsnog voor kiezen om zulk soort tuigen te gebruiken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnickT, Googlebot, OmgiliBot en 75 bezoekers