Cattery Westminster, brits korthaar kittens(?)

Moderators: Dani, NadjaNadja, Duhelo, Muiz, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:02

Wat een leukerd!

Wij hebben een 10 jarige choco ex-kater. Heerlijk eigenzinnige dikzak!( Ook een 2e hands ;-) van marktplaats, officieel gefokt via een cattery, met testen en stambomen, en daar aangekocht. Helaas werden ze ( er waren er 2, ik heb er 1) te druk en te harig voor de exeigenaren.)

Wens je veel succes met je cattery en de mogelijke zwangerschap van je knappe poes.

De enige tip die ik je kan geven is zorg dat je altijd garant kunt staan voor je fokproducten, ook als de eigenaar er niet meer voor kan en/of wil zorgen. Dat houdt ze van marktplaats en asiels weg.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:19

SolarHertog schreef:
linda_arnold schreef:
Wat een leukerd!

Wij hebben een 10 jarige choco ex-kater. Heerlijk eigenzinnige dikzak!( Ook een 2e hands ;-) van marktplaats, officieel gefokt via een cattery, met testen en stambomen, en daar aangekocht. Helaas werden ze ( er waren er 2, ik heb er 1) te druk en te harig voor de exeigenaren.)

Wens je veel succes met je cattery en de mogelijke zwangerschap van je knappe poes.

De enige tip die ik je kan geven is zorg dat je altijd garant kunt staan voor je fokproducten, ook als de eigenaar er niet meer voor kan en/of wil zorgen. Dat houdt ze van marktplaats en asiels weg.

Wij gaan ook werken met een koop contract en daarin zullen wij ook inderdaad opnemen dat mocht er iets zijn zoals een allergie, scheiding, verhuizing of iets dergelijks wij altijd willen bemiddelen en opvang kunnen en willen bieden voor de kat en dat de kat absoluut niet doorverkocht mag worden zonder inlichting van ons. Ook zit er een fokverbod op sowieso de katers en de poesjes mogen echt alleen in heel goed overleg voor de fok weg maar liever niet.

.

Kennis van mij fokt een bepaald type rashond en ik bewonder haar achterliggende fokdoel enorm. Ze heeft rasverbetering hoog in het vaandel en heeft dan ook een erg kritisch oog op hetgeen ze fokt.

Pups gaan dan ook enkel weg onder contract, kopers dienen voorafgaand aan het nest persoonlijke situatie en wensen ter kennis te geven.

Pups worden niet ‘uitgekozen’ maar toegewezen op ‘match’ in karakter. ( Geen dominante pup bij onzekere mensen of beginnende eigenaar en geen ‘slapert’ bij mensen met jachtvoorkeuren)

Reuen houdt ze principieel zelf niet aan, daar er inmiddels een kleine roedel teefjes rondloopt. Mocht er een waanzinnig goede tussen zitten wordt deze onder fokker voorwaarde geplaatst bij particulieren of bij een goed bevriende fokker, overige reuen dienen gecastreerd te worden.

Teven idem dito, ze fokt inpincipe om een verbetering van de teef waar mee gefokt aan te houden. Teven met potentie houdt ze in eerste instantie zelf aan of worden geplaatst onder fokkersvoorwaarden bij een particulier.

Wijkt het volwassen en uitgegroeide resultaat vooralsnog af bij haar doel worden de teven gestrerriliseerd. Degene die zij zelf aan heeft gehouden worden dan veelal herplaatst.

Dit zijn welopgevoede jonge teven, welke zinlijk zijn, een jachtraining hebben gelopen en de showring kennen. Perfect voor eigenaren die geen trek hebben in de puppentijd en het zindelijk maken, maar wel graag een hond willen. Sporadisch heeft ze zo’n teef en deze zijn vaak in een mum van tijd geplaatst.

Ze heeft op deze manier dus enorme controle op haar fokproducten. Als je dit je dit zo leest zou je bijna denken dat het afschrikt. Het tegendeel is echter waar. Ze fokt 1 a 2 nestjes ( verschillende teven) in het jaar en haar wachtlijsten zitten vol.

Als jij niet wil dat er mee gefokt wordt is het jou goed recht, daarmee houd je broodfok ook tegen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie