Kitten al op volwassen voer

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Kitten al op volwassen voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 12:41

Hallo,

Ik was benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben.
Wij hebben 3 kittens die nu ruim 5,5 maand zijn. Het zijn alle 3 katers nog niet gecastreerd en komen nu nog niet buiten.

Ze staan op Royal Canin kittenbrokjes waar ze het overigens heel goed op doen. Echter was ik vorige week bij de dierenarts en zij vond toch dat ze wel nu op moesten passen dat ze niet te dik gaan worden.

Ze wegen alle 3 tussen de 3 en 3,5 kg en zijn nog super actief. Ze hebben onbeperkt brokjes maar als ik dat terugreken krijgen ze niet meer dan een aanbevolen hoeveelheid.

Beperken heb ik geprobeerd maar dat resulteert in dat de één alles op eet dus dat is ook niet de bedoeling. Bovendien vind ik ze op onbeperkt ook niet schrokken maar eten ze wanneer daar behoefte aan is.

Maar om terug te komen op de vraag. Mijn dierenarts adviseerde dus om ze over te gaan zetten op volwassenvoer. Hebben meer mensen dit gedaan?

Van RC zelf adviseren ze dat niet, maar om het voer voor gecastreerde kittens te gaan geven ook al zijn ze dat nu nog niet. Echter zijn die maar in kleine zakje verkrijgbaar wat met 3 katten niet handig is.


Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Kitten al op volwassen voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 12:49

Dat klinkt goed nachtlampje :) de grootste is nu ook al 3,5 kg dus ze zijn inderdaad al mooi op gewicht wel. Ik wou het inderdaad ook eerst gaan mengen.

Castreren wil ik met een aantal maanden doen. En pas als ze gecastreerd zijn mogen ze naar buiten.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Kitten al op volwassen voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 13:34

Ja mijn zak kittenbrok is nog voor 2 weken denk ik. Wellicht dat ik nog een klein zakje erbij haal en vanaf nu ga mengen dan met volwassen voer.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Kitten al op volwassen voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 13:58

Nee ik bedoel de kitten sterrilised :j die kreeg ik aangeraden. Neutered cat ken ik niet zal daar eens naar kijken :)


Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Kitten al op volwassen voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 15:51

Ja precies. Nou dan ga ik het gewoon doen :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Moonlight91, YandexBot en 52 bezoekers