Klaaz eet gebakken kippenpoot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Klaaz eet gebakken kippenpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:53

Klaaz mag van ons vaker op kippenpoten knabbelen. Dat gaat altijd goed, want hij heeft namelijk geen kiezen meer, en dus kauwt ie het bot niet kapot.
Maar vandaag, heeft ie toch 2 botjes gewoon zonder na te denken in zn geheel naar binnen gewerkt. Ik hou m altijd wel in de gaten maar nu was ik te laat...

Ik heb nog geprobeerd t botje eruit te halen maar zonder succes. En nu zit ik in spanning. :(

Nog iets wat ik extra kan doen? Hij had ervoor net natvoer gehad. Ervaringen misschien? Ik hoop vooral positief... Het zijn dus pootjes die een half uurtje hebben gesudderd
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-09-18 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Klaaz eet gebakken kippenpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:56

Goed in de gaten houden of hij nog poeot en eet. Geen koorts krijgt. Zolang dat goed is valt het meestal wel mee. En natuurlijk zijn o tlasting in de gaten houden dat de botjes er uit komen. Mocht hij binnen een dag of 2 a 3 nog niets eruit hebben zou ik de da even raadplegen

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Klaaz eet gebakken kippenpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:57

En misschien wat olijfolie door zijn voer dat het wat makkelijker doorglijd misschien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:11

meisje2000 schreef:
En misschien wat olijfolie door zijn voer dat het wat makkelijker doorglijd misschien

Dat kan ik straks nog wel even doen. Op zich zit er al wel gelei door zn natvoer maar dan geef ik m daar nog wat extra van. Ben er niet gerust op, maar ik ga m goed in de gaten houden. Zelf ben ik gelukkig morgen thuis.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Klaaz eet gebakken kippenpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:17

DA zal het advies geven om af te wachten en hond in de gaten houden. Bij afwijkend gedrag (lusteloos zijn, geen eetlust. niet drinken. geobstipeerd of pijnlijk lijken. bloed in stoelgang) met spoed naar DA.
Handig kan zijn om even op te zoeken welke DA van wacht is komende nacht. Better safe than sorry.

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Klaaz eet gebakken kippenpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:21

Klaaz is een kat duhelo ;-) inderdaad in de gaten houden, vooral ook of hij ontlasting blijft krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:21

Duhelo schreef:
DA zal het advies geven om af te wachten en hond in de gaten houden. Bij afwijkend gedrag (lusteloos zijn, geen eetlust. niet drinken. geobstipeerd of pijnlijk lijken. bloed in stoelgang) met spoed naar DA.
Handig kan zijn om even op te zoeken welke DA van wacht is komende nacht. Better safe than sorry.

Klaaz is een kat. ;) maar ga m in de smiezen houden. Als we naar onze da bellen worden we altijd automatisch doorgeschakeld naar de nacht- of weekenddienst dus dat komt wel goed.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:30

Genoeg mensen die gebakken botjes geven aan hun hond of kat en dit gaat voor zo ver ik weet altijd goed. Op vakantie zie ik het ook geregeld, katten die botjes en al op eten van restjes uit het restaurant. Zullen het vast ook vaker eten.
Overigens ben ik er zelf ook geen voorstander van.
Maar het gaat vaak genoeg goed, hoop voor jullie ook!

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Klaaz eet gebakken kippenpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:33

oeps, dat had ik niet gevat :+

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Klaaz eet gebakken kippenpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:43

Bij honden en mensen zeggen ze nog wel eens dat ontbijtkoek kan helpen; dat verzacht de boel en kan als een soort geleider fungeren bij het ontlasten van scherpe dingen.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:48

JoyCiej007 schreef:
Bij honden en mensen zeggen ze nog wel eens dat ontbijtkoek kan helpen; dat verzacht de boel en kan als een soort geleider fungeren bij het ontlasten van scherpe dingen.


Even extra: als je dit zou doen, niet de variant van 0% suiker want daar zit een zoetstof in die dodelijk is ;)

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:49

Let bij ontbijtkoek wel even op xylitol, anders overleeft je dier het niet.

Zuurkool wordt bij een hond ook wel eens gebruikt in zulke gevallen, maar ik ben er bang voor dat dat bij een kat niet gaat lukken.

Goed in de gaten houden in elk geval.

Anoniem

Re: Klaaz eet gebakken kippenpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:11

Tot nu toe heeft Klaaz nog nergens lat van, hij gedraagt zich net zo als normaal. Dus dat is wel fijn :)

Anoniem

Re: Klaaz eet gebakken kippenpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:21

Zul je net zien dat vlak nadat ik dat typte, hij begint te spugen... dus even met de da gebeld en we gaan vanmiddag toch even langs.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:31

Joolien schreef:
Duhelo schreef:
DA zal het advies geven om af te wachten en hond in de gaten houden. Bij afwijkend gedrag (lusteloos zijn, geen eetlust. niet drinken. geobstipeerd of pijnlijk lijken. bloed in stoelgang) met spoed naar DA.
Handig kan zijn om even op te zoeken welke DA van wacht is komende nacht. Better safe than sorry.

Klaaz is een kat. ;) maar ga m in de smiezen houden. Als we naar onze da bellen worden we altijd automatisch doorgeschakeld naar de nacht- of weekenddienst dus dat komt wel goed.

Misschien volgende keer even in je begin bericht zetten om welk dier het gaat.
Want ook ik dacht aan een hond.
Niet iedereen kent jou zou goed om te weten of het om een hond of kat gaat.

Anoniem

Re: Klaaz eet gebakken kippenpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:35

Ja vergeten.

Klaaz heeft net 1 botje uitgekotst. Nu nog de 2e...

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Klaaz eet gebakken kippenpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:40

Dat scheelt, hopelijk komt nummer 2 ook tevoorschijn.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Klaaz eet gebakken kippenpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:57

Is het misschien niet een optie om de volgende keren kipfilet te geven. Hebben ze toch kip maar zonder botjes. Stuk veiliger. Hoop dat het 2de stukje ook uitzich zelf er uit komt.

Anoniem

Re: Klaaz eet gebakken kippenpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:00

Hij krijgt het vaker?
Kippenbot staat toch juist bekend om het splinteren?

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Klaaz eet gebakken kippenpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:07

Ach arme Klaaz
Is nr 2 er al uit en is hij al opgeknapt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:09

Nr 2 was op de rontgenfoto niet te zien gelukkig! Klaaz krijgt ook kip, rauw maar hij vind botjes af sabbelen echt helemaal het einde. Die slaat ie bijna uit je hand. Dus mag hij onder toezicht lekker op botjes sabbelen. En dat kan dus omdat hij geen kiezen heeft, dus hij kan het bot niet kapot kauwen.

Maar goed, er kwam wel iets anders uit de foto. Eens kijken of iemand het ziet...

Afbeelding

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Klaaz eet gebakken kippenpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:13

Ik heb geen verstand van röntgenfotos dus ik zie niets :Y)


Maar ik wilde even de ervaring met onze hond delen (ander dier maar toch, ook gedeeltelijk vleeseter). Ook perongeluk een gekookt kippenbotje heel doorgeslikt. Nooit meer iets van gezien. Gewoon helemaal verteert. Dus misschien is dat klaaz ook gelukt met de 2de :Y)

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:14

Vanaf mijn telefoon is het lastig te zien, ik heb wel een vermoeden :P Maar ik zeg even niks :P

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:16

Hij moet in elk geval nodig poepen ;-)
Verder lijkt er een lelijke haak op de laatste rugwervel te zitten.
Ik zie in z'n buik verder niets geks volgens mij?

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Klaaz eet gebakken kippenpoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:22

Een elastiekje?