Ervaringen schildklier operatie kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anna79

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Ervaringen schildklier operatie kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 22:50

Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een lieve 15 jarige ex-kater met een te snel werkende schildklier.
Toen wij dit bijna twee jaar geleden ontdekten hebben we eerst medicijnen geprobeerd echter kan hij hier totaal niet tegen.
Vervolgens is hij op dieetvoer gezet. Dit is lange tijd heel goed gegaan maar helaas eet hij het de laatste tijd niet goed meer. Hij is erg mager en ook onrustig waardoor ik het idee heb dat de schildklier weer ontregeld is.
Omdat er weinig opties over blijven hebben we besloten hem te laten opereren.

Aanstaande vrijdag staat hij op de planning. Vooraf wordt een uitgebreid bloedonderzoek gedaan.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar mensen die ervaring hebben met deze operatie. Ik weet dat in sommige gevallen het schildklier weefsel terug kan groeien. Ik hoop dat het bij onze kat afdoende zal zijn. Het lijkt me zo heerlijk voor hem als hij weer alles mag eten! Het is een echte lekkerbek :9


Anna79

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Ervaringen schildklier operatie kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 19:53

Niemand?

Anna79

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Ervaringen schildklier operatie kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 20:07

Ik vind dit niet haalbaar in onze gezinssituatie en ook niet voor de kat ( enorm stressbeestje ) Bovendien moeten we er dan ver voor rijden en de behandeling is volgens mij 4x zo duur als de operatie. Misschien zou ik het met een jongere kat met een makkelijk karakter wel doen.

Anna79

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Ervaringen schildklier operatie kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 20:18

Fijn om te horen Leandra! Onze dierenarts zegt dat ook! Alleen moest ze er wel bij vermelden dat het soms teruggroeid, al hadden ze dat zelf nog niet meegemaakt. Hopelijk gaat het bij onze kat goed, lijkt me inderdaad zo heerlijk voor hem!


Anna79

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Ervaringen schildklier operatie kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 07:20

Dankjewel! Vandaag is de dag, spannend! We gaan hem over een uurtje brengen.

Anna79

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Ervaringen schildklier operatie kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 17:43

Zo; operatie is achter de rug en kat is weer lekker thuis! Het bloedonderzoek wees een veel te hoge schildklierwaarde uit. De verdere bloedwaarden waren uitstekend. Er is eenzijdig een enorm vergrote schildklier verwijderd, heb het zelf gezien, heel groot ding.

Nu hopen dat hij gauw opknapt. Hij is nog wat misselijk maar wel goed helder! Het lijkt allemaal goed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Googlebot, YandexBot en 133 bezoekers