Dominant konijn bijt neus stuk van ander konijn..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Dominant konijn bijt neus stuk van ander konijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 10:31

Afbeelding

Ze zijn heel lief samen, maar mijn vrouwtje is ontzettend geniepig en pakt het mannetje regelmatig op z'n neus -O- Wat kan ik hieraan doen? Moet ik ze een tijd alleen zetten? Dat lijkt mij wat sneu, maar om ze bij elkaar te laten ook want ik hoef geen bloed te zien.. :o

Ze zijn beide geholpen dus het ligt niet perse aan de hormonen van het vrouwtje of mannetje.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010


StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 10:39

Afbeelding

Hier zitten ze in tot een uur of 11 s'avonds. Dan doe ik ze in hun ruime binnenhok. S'ochtends rond uur of 9 gaan ze weer naar buiten.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 10:52

Lienie_F schreef:
Ik zou er misschien toch over nadenken om ze ook snachts in de ren te laten.
(Wij gebruikten een net voor aanhangwagens om dan de ren dicht te maken)
In die paar nachten dat de onze alleen in het binnenhok mocht heeft hij vanalles kapot gebeten, toen hij ook 's nachts kon rondlopen was dat niet meer zo.
Hij was in die tijd gewoon ontzettend actief.




Ja, ik twijfelde daar inderdaad ook over. Toch vind ik het eng dat er inderdaad katten bij konden. Als je een linkje hebt waar ik zo'n (groot) net vandaan kan halen, heel graag. De ren is echt groot maar dat lijkt misschien minder op de foto. Alle netten die ik zie, zijn toch te klein.

(sorry, per ongeluk pb gestuurd).

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 10:54

Amber_anne schreef:
Wanneer bijt ze het neusje kapot? Welk tijd van de dag of wat doet het rammetje ?


Dit doet ze best 'random'. Als hij iets teveel aandringt op knuffelen of met het spelen, doet ze het vaker. Maar ook soms uit het niets. Dan liggen ze heel lief bij elkaar en dan moet mevrouw even een tik op zijn neus geven :') . Ziet er dan ook echt sneu uit. Het is niet echt vaker in de kooi dan buiten heb ik het idee.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majabeestje, Pellelilly, Unoo en 88 bezoekers