Ons Dropje in het asiel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 21:59

Sinds gisteravond is onze kater Dropje kwijt. Ik was al niet erg blij dat hij al naar buiten ging, hij is pas zeer kort bij ons. Maar mijn niet-dierenmensen omgeving vond het allemaal wel prima, en hij kwam al een week terug. Tot gisteravond.

Ik heb hem deze avond op Facebook in de vermiste dieren groep gegooid en hij staat in de groepsapp van de buurt (met veel 'lollige' opmerkingen van buurtgenoten cadeau... Man, wat ben ik blij als ik straks op mezelf woon, ver weg van deze eikels). Op Facebook kreeg ik het bericht dat er zo'n soort kat als de onze binnen is gebracht bij het asiel. Ons lieve Dropje, die nog maar net aan het wennen was aan ons huis, met de rest van de (door mij verzamelde) beestenbende, in het asiel?? Ik wil er niet aan denken in wat voor verwarde toestand we hem morgen, na 11 uur pas, aantreffen.

We weten niet zeker of hij het is natuurlijk, dus ik heb voor de zekerheid zijn kattenbak buiten neer gezet in de hoop dat hij de weg terugvindt. Hij is gewoon gechipt en had dus eigenlijk misschien alweer thuis kunnen zijn (we hebben gelijk chip op onze naam/ons adres gezet).

Ik kan er niet van slapen. Het idee dat hij daar 'alleen' zit doet me pijn. Hij heeft de laatste weken zoveel meegemaakt en ik wilde hem zo graag een stabiel huis geven.

Mijn niet-dierenmensen gezin is zojuist 'lekker gaan slapen'. Die oprechte woorden kwamen uit hun mond: 'Wij gaan zo lekker slapen'. Oké, dan ga ik wel in mijn eentje zitten wachten. Ik snap dat ik nu niks kan tot 11 uur en dat ik het beste gewoon moet gaan slapen, maar ik vind het gewoon echt zo sneu...

Mensen die dit ook hebben meegemaakt, of iemand tips om misschien het toch een beetje los te laten? Ik hoop aan de ene kant dat hij het is, zodat ik hem lekker mee naar huis kan nemen en hem verder kan laten wennen aan onze omgeving. Als hij het niet is, is hij alsnog zoek. Wie weet waar hij dan uithangt...


Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 22:06

zonnebloem18 schreef:
Heb je zelf al gecontroleerd of de chip juist geregistreerd is, anders was je waarschijnlijk al wel eerder gebeld. Op http://www.chipnummer.nl kan je controleren of alle gegevens kloppen.


We hebben direct telefonisch contact gehad met de organisatie en gisteren toevallig het nieuwe pasje met zijn chipnummer ontvangen. Ik ga er dus vanuit dat alles daar wel goed zit. Maar aangezien ik toch niet kan slapen, ga ik zo toch nog maar checken.


Tancreda4 schreef:
Ik zou juist hopen dat hij in het asiel zit, zodat je weet dat hij warm en veilig binnen zit en niet ergens aan het zwerven is, aangereden of ergens opgesloten zit....Snap je gedachten wel hoor, als het hem is zou je het liefste hem nu al willen halen!

Wel vreemd dat ze hem niet hebben laten checken op de chip overigens. Als het idd jullie kat is en de chip goed is gezet, zou hij al langsgebracht kunnen zijn (of jullie gebeld?). Wij hebben vaker een kat hier laten ophalen en na de controle van de chip werd die direct bij de eigenaar afgezet of werden die iig gebeld....

Sterkte iig. Hoop stiekem toch dat het je kat is, zodat hij snel weer veilig thuis is!


Ja dat is ook zo, maar vind het zo sneu, hij had best wat stress al, en dit helpt natuurlijk ook niet mee... Iemand uit de buurt zegt hem om half 6 nog gezien te hebben (hij leek er op, ze wist het niet zeker). Stel dat ie vlak daarna is opgepikt ofzo... Ik zou het niet weten. Maar ik ga de gegevens dus nog maar even checken, hoewel ik voor 99% zeker kan zeggen dat de gegevens goed geregistreerd zijn.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 22:14

Hij is goed geregistreerd, dat heb ik zojuist gecheckt.

@Yessy, dat heb ik inderdaad allemaal gedaan! Ik hoop dat het zo is. Kan niet wachten tot morgen 11 uur om even zekerheid of uitsluitsel te krijgen.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 22:40

antje_vip schreef:
Heb je de asiels in de buurt al gebeld?


Nee, dat staat voor morgen op de planning. Helaas pas om 11 uur open...

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 22:53

Hij is pas sinds gisteravond weg, dus we hadden nog niet extreem veel actie ondernomen.
gisternacht en vanochtend heb ik hem geroepen (en vandaag de hele dag door, en vanavond weer). Morgen ga ik inderdaad het asiel bellen, misschien rijdt ik gewoon ook langs idd.

Als hij het morgen niet is, dan pak ik het 'groots' aan (amivedi, flyers, meerdere asiels etc.).

Dank jullie wel voor de berichten <3

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-18 23:10

bigone schreef:
Amivedi gewoon direct doen. Kun je ook weer afmelden.

Zojuist aangemeld



A3a1 schreef:
Zelf langsgaan!!!!

Je wil niet weten hoe vaak het misgaat met bellen!
Mensen die hun kat kwijt zijn doordat ze alleen maar belden.
Mensen die veel geld kwijt zijn omdat ze na 2 weken dachten, ik ga toch kijken, zat ie er ondanks herhaaldelijk bellen al 2 weken....

Kortom, langsgaan en in erop staan dat je ook in quarantaine wil kijken!
Gewoon voor je gevoel en gewoon aandringen tot je binnen mag.


Ik ben morgen vrij, dus ik ga inderdaad wel gewoon langs, wil dat risico niet lopen!


Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 04:05

Heel het huis is inmiddels gecheckt en de buren zijn behoorlijk anti-kat. De buurt is wel op de hoogte en we hebben gevraagd om schuurtjes e.d. Te checken.

De kat van mensen in de straat was ook gechipt, maar aangereden en de gemeente had de chip niet gecheckt. Zij belden zelf naar de gemeente en kwamen er toen pas achter... dus als hij er morgen niet is dan doe ik dat ook maar even.

Het is idd een kater, maar wel een gecastreerde, die nooit langer dan 5 uur weg is geweest bij zijn oude huis.

De kat is echt super kort binnen geweest, ik durf het gewoon bijna niet te zeggen hoe kort. Ik ben wel kritisch op mijn gezin, omdat er tot nu toe alles is gedaan wat ik niet wilde: zijn voer is veranderd, zijn dekentje is gewassen en hij is heel erg vroeg naar buiten gegaan.

Dat is idd nog wel een goede tip, van het warme vlees.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 06:08

Afbeelding

Dit is hem. Hij valt op doordat hij niet zoveel staart meer heeft :=

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 08:35

De kat maakte af en toe nogal een verwarde indruk, dat was ook de reden waarom ik hem graag binnen wilde houden.

Ik hoop eigenlijk dat hij bij een verkeerd huis heeft gestaan en daar aandacht, eten en liefde kreeg/krijgt. Miss hebben die mensen het asiel gebeld, misschien zit hij nog ergens...

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 08:45

Froukje schreef:
Ik zou toch ook maar even de vorige eigenaar bellen dan, die kan straks nog wel eens daar weer voor de deur staan.



Die is overleden. Daarom was de kat ook zo verward. En het is bijna 70km verderop, ik denk niet dat hij dat overleefd

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 09:32

The_Cat schreef:
Mja, misschien toch even langer binnenhouden als je hem terug hebt. Als hij nog zo verward overkomt, kan hij echt wel proberen terug naar zijn oude stekje te gaan, ook al is die 70km verderop. Ik hoop dat je hem toch in het asiel terug vindt, want dan wil dat zeggen dat hij gisterenavond toch een warm plekje gehad heeft om te slapen en is hij veilig de nacht doorgekomen


Mja, dat wil ik ook. Daar hebben we inmiddels genoeg woorden hier thuis over gehad. Ik hoop dat het met een sisser afloopt en dat hij dan wel langer binnengehouden wordt...


GreaseMonkey schreef:
Ohh jeetje TS, ik voel helemaal een steen in mijn buik bij je laatse berichtje. Die arme kat. Ik duim voor je dat hij het is die nu in het asiel zit!


Ik hoop het ook. Op de site staat nog niks helaas en de mevrouw van de tip zei ook niks over zijn toestand. Nog 1,5 uur wachten en dan weten we hopelijk meer

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 11:14

Dropje is niet in het asiel. Ze hebben me 100% verzekerd dat er geen kat binnen is gekomen met een mini staart zoals bij Dropje. Gisteravond denkt iemand hem nog gezien te hebben rond half 6 in de buurt...

Edit: uiteraard ga ik zo een rondje lopen en evt alsnog langs het asiel...

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 18:23

We gaan vanavond pamfletten ophangen, maar we worden het niet helemaal eens over de kleur. Nu zetten we er natuurlijk een foto bij, maar misschien sws handig om de kleur te weten.
Is er een kattenkenner die weet welke kleur Dropje heeft?

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 18:33

Iejoortje schreef:
Heb je hem ook op de fb pagina "vermiste dieren in Breda' gezet? De mensen daar zijn best actief, ook met zoeken.


Ja heb hem daar gezet idd! Gisteravond al. Iemand uit de buurt had gister hem ook nog gezien (denkt ze) en dat gelijk gemeld en is vandaag nog mee gaan zoeken.


Bedankt allemaal!

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 22:05

Hele avond gezocht, geroepen, geflyerd. Tuin staat vol met eten, drinken en zijn mandje. Helaas wel dus met gewassen dekentje... daarnaast nog fleecedekens van de paarden buiten gelegd. Daar liggen onze ander katten altijd heel graag op. Heb ze wat besprenkeld met valeriaan. Dat hielp hem erg goed om tot rust te komen en te gaan eten de eerste dagen.

Morgenochtend vroeg maak ik nog een ronde en roep ik hem weer opnieuw. Mijn buurt zal me dankbaar zijn :=

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 22:17

Hannanas schreef:
Wat een nachtmerrie om dropje kwijt te zijn. Heb je dropje ook aangemeld op zoekpagina’s op Facebook? Oa “waar is mijn angel”? Ik hoop dat je kater snel weer thuis is.


Waar is mijn angel heb ik nog helemaal niet aan gedacht!! Dankjewel voor de tip. We hebben hem wel aangemeld bij amivedi en vermiste dieren in Breda

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-18 22:21

kwii schreef:
Toen onze kat kwijt was kreeg ik als tip alleen te roepen als je richting huis loopt.
Sommige katten durven zich na een tijdje niet goed meer te laten zien, maar volgen je dan zonder dat je het in de gaten hebt. Als je van het huis af loopt en roept, lok je de kat dus verder bij het huis weg.

Heel veel sterkte hopleijk is hij snel thuis :(:)


Goede tip! Dankjewel

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 05:42

RoyceMack schreef:
Weet je waar de vorige eigenaar heeft gewoond? Ik zou daar eens gaan roepen en proberen.
Een kat moet je echt een aantal weken binnenhouden, wil hij geacclimatiseerd raken aan zijn nieuwe thuis.
Met een kitten gaat het vaak goed als je die twee tot drie weken binnen houdt. Liefst langer maar met lekker weer wil je ze toch lekker naar buiten laten gaan en dan gaan ze op ontdekking.

Oudere katten willen nog wel eens terug gaan naar bekende plek waar ze voorheen gewoond hebben.
Die kun je volgens mijn oma beter een maand of twee binnen houden om te laten wennen.


Wil je aub de rest lezen. Ik heb hierover genoeg woorden thuis gehad al en daar heb ik nu niks meer aan.


amber15 schreef:
Gaan jullie ook zoeken in de omgeving van zijn oude huisje?
Als hij niet terugkomt, is de kans best aanwezig dat hij daar na een tijdje opduikt. Zal de eerste niet zijn die zo'n grote afstand aflegt..

Hopelijk is hij gauw weer terecht!


Hij is niet sterk genoeg, dat overleeft hij niet. Het is ruim 70 km en hij is niet 100% meer fit

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 05:51

Ik sluit het zeker niet uit. Ik zou dan alleen niet weten waar ik moet zoeken. Ik kan moeilijk alle mogelijke wegen naar Boskoop/Gouda afleggen.

De buren zijn in ieder geval daar op de hoogte en houden het in de gaten. Maar ook zij zeiden gelijk dat hij dat niet zou redden. MAAR ze zijn OP DE HOOGTE.

Hierover is nu genoeg gezegd. Ik laat dit topic nu even rusten tot ik nieuwe info heb. Het slaapgebrek, verdriet en woede breken me nu al op en ik moet ook nog gewoon werken (2 banen), naar school en voor de rest van de beestenbende zorgen. Daarnaast zoek ik elke avond en ochtend en flyer ik. Ik ben ook maar alleen hierin he, en doe mijn best.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 06:01

Cayenne schreef:
Jammer dat je je aangevallen voelt. Ik zie namelijk dat er alleen maar goede tips gegeven worden.
Maar dat zal je eigen gevoel wel zijn. Ik wens je veel succes en hopelijk is hij snel weer thuis.



Ik voel me niet aangevallen, ik hoopte gewoon dat iedereeen het helemaal zou lezen. Dan weet je dat ik hier al alleen aan heb gedaan.
In eerste instantie vroeg ik tips om te slapen en het los te laten.

Social media staat al helemaal vol ermee. Hij is aangemeld bij amivedi, vermiste dieren in Breda en ik ga zo bij waar is onze angel aanmelden. Maar nu eerst nog even zoeken.

‘De kat binnen houden’ is niet meer mogelijk. En het is rot om dat steeds te horen.
‘In de oude omgeving gaan zoeken’ hij komt daar niet. Dierenarts, dierenasiel, oude buren en wij zeiden allemaal hetzelfde: daar is hij niet gezond genoeg voor, dat overleeft hij niet. Dus dan is het alleej maar hopen dat iemand hem vindt en de chip checkt...

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 21:55

Wel gezien door mensen gisteren, 3 wijken verderop

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 22:35

Kattenbak staat buiten, al een paar dagen.

Ronde vanavond gedaan. Niet gezien. Hij is waarschijnlijk gisteravond ook weer heel ergens anders gezien. Hij moet dan wel praktisch langs ons huis komen, maar rent er toch voorbij.

Waar is onze angel lukte niet vanochtend, ga het zo weer proberen. Hij gaf steeds error.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 12:17

Hij is een uur geleden gezien. Ik ben nu zoeken

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Ons Dropje in het asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 13:02

Ik weet überhaupt niet of hij mijn stem kent... hij was er pas zo kort. Als ik hem riep kwam hij eerst wel altijd terug, dus misschien herkent hij het wel.

Ik zit momenteel even op een bankje, waar hij vaker gezien is. Het is hier wel heel druk, veel schoolkinderen en geklus. Ik kan me echt niet voorstellen dat hij hier graag komt.

Ik zit nu even me te verwonderen over groepsdruk en roken, even iets anders...

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 13:06

Iemand uit de straat heeft hem vanochtend eten gegeven...


Maar ik heb ze bij me, en ook leverworst


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, dalena, Hobbyhorse, kiwiwitje, thequeensmum en 166 bezoekers