Kitten in huis

Moderators: Essie73, Duhelo, Muiz, Dani, Firelight, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

wilmatj

Kitten in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 09:05

Hallo,
Ik heb het forum wat proberen op te zoeken maar weinig info kunnen vinden.
Daarom dan toch een eigen topic.

Sinds een weekje hebben wij een kitten in huis, super lief, hyper poesje van 9 weken oud.

Ik moet alleen eerlijk bekennen dat ik maar weinig verstand van kittens/ poezen heb.
Dus wat tips en advies gevraagt.

De kitten is gelukkig al zindelijk, nu nog wel met het luikje open van de bak.
Hoe kan ik hem leren dat ie er ook door heen kan als luikje dicht zit?

We hebben een krabpaal aangeschaft, online stond er iets van dat het voor kittens is en niet al te zware katten.
Nu waren moeders en vaders gewoon huis tuin en keuken katjes, in mijn ogen niet het zware type.
Is 1 krabpaal voldoende?

Nu vroeg ik mij af, wat is handig qua prikjes, ontwormen, ontvlooien? Wanneer begin je daar mee en hoe vaak herhalen?
Heeft nu nog nooit wat gehad.

Qua eten kreeg ze blikvoer, gewoon voor volwassen katten. Wij hebben nu de wiskas junior variant gehaald. Dit eet ze prima! Nu wil ik later ook gewoon brokjes geven, wanneer en hoe kan ik het beste omschakelen?
Waar moet ik opletten als ik voer koop?

En dan als laatste vroeg ik mij af of een poes liever alleen is of ik er een beter een 2e bij kan halen.
Ik kan over een weekje een leuke 2e krijgen, maar beestjes moeten wel gelukkig van worden natuurlijk. Beide poesjes en die andere is dan dus 2 weekjes jonger als onze huidige.

Oh en mocht je nog andere tips of weetjes hebben, vertel me alles haha.

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys

wilmatj

Re: Kitten in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 15:42

Natuurlijk had ik al gegoogled.. maar daar staat het zo complex op dat ik dacht hmm ja oke het zal wel.

Waarom niet eerst uitzoeken.. naja omdat me vriend in ene met een kitten aan kwam zetten.. en tja toen was ie er al.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 16:15

De kitten was/is deze leeftijd omdat moeders de kittens verlaten had. Die was er klaar mee. De andere kitten dacht ik is 2 weekjes jonger, maar dat ga ik even navragen.

Onze mini doet het heel goed, super aanhankelijk. Medische dingen zijn wel online te vinden maar de rest van mijn vragen vond ik wat onduidelijkheid. Daarnaast hoor ik graag ervaringen en adviezen van verschillende mensen.

Ander vlees/ brokken ga ik dus eventjes in de dierenwinkel halen, die kunnen mij vast en zeker ook wat info geven wat goed is en wat niet.

Grid hebben wij nu ook goedkoop uit de super. Maar met dit grid stinkt het enorm.. vooral nu de bak nog een beetje open is. Iemand iets of een merk aan te raden? Ik zag een soort hout korrel, en verschillende soorten grid.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie