Dagopvang hond

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
capopjekop

Berichten: 30588
Geregistreerd: 30-11-03

Dagopvang hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 15:32

Mijn vriend en ik hebben kleinschalig in ons huis honden opgevangen als baasjes op vakantie gingen of als ze een dagje uit gingen. Nu heb ik de mogelijkheid om de loods van mijn ouders te huren en sindsdien spookt het door mijn hoofd. Waarom niet een dagopvang voor honden starten? In mijn omgeving zijn veel baasjes die werken en die iets voor hun hond zoeken. Nu besef ik me goed dat het makkelijker klinkt dan dat het is dus voordat ik enthousiast aan de slag ga wil ik eerst kijken of er vraag naar is en wat de eisen zijn.

Hebben jullie ervaring met dagopvang voor je hond? Zo ja wat zijn de voor- en nadelen en waar moet een opvang aan voldoen willen jullie het een goede vinden?

Andere opmerkingen en tips zijn uiteraard ook welkom.



capopjekop

Berichten: 30588
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Dagopvang hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 16:37

Ik zat idd te denken om van 7 tot 7 open te zijn. Het idee is om een huiselijke ruimte te creƫren met banken, manden en kussens maar wel zo dat het makkelijk schoon te maken is. Daarnaast wil ik meerdere kamers zodat honden ook afgescheiden kunnen worden. Je hebt altijd honden die wat meer rust willen en/of minder behoefte hebben aan spelen of andere hondjes. Buiten hebben we een lange strook gras die afgezet kan worden. Daar zou ik twee veldjes kunnen maken. In de zomer zou ik daar zwembadjes kunnen neer zetten.

Ik ben me aan het inlezen vwb regels. Ik moet sowieso uitzoeken of het qua vergunning mag. En daarnaast zal ik bewijs van vakbekwaamheid moeten halen en dieren ehbo is ook geen overbodige luxe.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AndreaB, AnnickT, kiki1976, lies_sparkle, Marije112, Speirs en 26 bezoekers