Ervaring huiselijk honden pension/ vakantie adres

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Ervaring huiselijk honden pension/ vakantie adres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 14:58

Ik kan er genoeg vinden via google maar het gaat mij om de ervaring van de klanten.

Mijn honden gaan al 10 jaar naar mijn moeder als we op vakantie gaan maar aankomende zomer gaat dat niet dus ben opzoek naar het ideale pension/ oppas adres voor mijn naakthonden.

Ik heb zelf jaren in een pension gewerkt en buiten dat daar vrij weinig mis mee was wil ik mijn 2 nakerd het gewoon niet aan doen.
Vooral mijn teefje vind het verschrikkelijk om in een hok te zitten,ze wil gewoon bij je op de bank kunnen kruipen s’avonds en lekker kroelen.

Wat ik zoek
Verstand van zaken dus mocht er 1 ziek zijn dat dit herkend wordt.
Huiselijke sfeer.
Genoeg tijd/knuffels voor de honden

Dus voor degene die een fijn adres weten,brand maar los!

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Ervaring huiselijk honden pension/ vakantie adres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:59

Heb je al via Pawshake gekeken? Daar vind je misschien een geschikte kandidaat!

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:01

Als je er geen bezwaar tegen hebt mensen in huis te hebben is een dierenoppas ook nog optie...en anders idd gewoon gastgezin zoeken...veel organisaties voor en veel hangt af van de ' klik' die je hebt met betreffende gezin...dus van tevoren gewoon regelmatig langs gaan of eerst een keer dagje uitproberen

Palmera

Berichten: 9455
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:02

Niet beter om iemand, tegen betaling, dan in jouw huis te laten?

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:10

Wij hebben zelf meerdere honden opgevangen via pawshake, petbnb etc. Van te voren spraken we dan af om kennis te maken en te bespreken hoe we met honden omgaan en het moet ook klikken met onze eigen hond. De oppashonden draaien daarna gewoon mee in ons gezin.

Mijn vriend had toen nog geen werk en ging overdag meerdere keren met ze lopen en spelen in het hondenpark. Savonds ging ik ook mee voor een lange wandeling. We knuffelen veel met onze eigen hond en de oppashonden konden ook op veel knuffels rekenen als ze er behoefte aan hadden. We kijken zoveel mogelijk naar de hond. Zo hebben we er ook eentje gehad die liever op zichzelf was. We hebben haar niks opgedrongen maar zelf laten aangeven wanneer ze aandacht wilde. De honden voelden zich binnen een dag of 2 thuis en we hebben tevreden baasjes gehad.

Dus als onze vaste oppas niet kan dan zoeken we via die sites ook een goede oppas voor onze hond. Ik denk dat je het beste gewoon wat mensen kan benaderen en afspreken en goed bekijken hoe ze met honden omgaan en met hun eigen hond. Daar kun je al veel uit af lezen

Leandra

Berichten: 1592
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Ervaring huiselijk honden pension/ vakantie adres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:47

Kiki's hondenhotel in Naarden. Hele fijne oppas. Honden komen bij haar in huis in de roedel. Geen kennels, geen hokken. Elke dag maakt ze lange wandelingen en gaan de honden mee in het ritme van het gezin. Een echt aanrader.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 12:58

Dank voor jullie reacties!
Ik heb even op pawshake gekeken naar de meeste zijn geen nederlanders?
Hoe weet je dat zo iemand te vertrouwens is en dat ze het ook echt leuk vinden of alleen puur voor de centen doen?
Zou dus liever achter een adres komen waarmee mensen echt ervaringen hebben met de persoon zelf of het pension.

Iemand in huis hoeft van mij niet zo nodig want mn hondjes vinden het prima om bij andere te zijn als ze maar aandacht krijgen.

Kiki’s hondenhotel ga ik even google!

Dat gaat hem niet worden kwa kosten dat zou wel een flink bedrag worden voor de tijd dat we weggaan en dat maal 2 :o

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ervaring huiselijk honden pension/ vakantie adres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:45

Ligt er mss aan waar je iemand zoekt. Bij ons staan er genoeg Nederlandssprekende mensen op.

Op petbnb en pawshake kunnen mensen beoordelingen achter laten. En je kan natuurlijk altijd om referenties vragen. Wij zouden dat iig niet gek vinden als iemand dat zou vragen en in overleg met de andere baasjes telefoonnummers delen zodat je ervaringen kan horen. Een goede oppas heeft niks te verbergen lijkt me.

Verder lijkt het me dat je het al snel ziet of iemand oprecht met je dieren is. Je kan ook altijd een proefdag/nacht afspreken

sunny16

Berichten: 271
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 15:53

Kennis van mij heeft ook een honden opvang waar de honden gewoon in het huis verblijven en een grote tuin waar ze overdag ook met de andere honden in mogen ravotten als ze daar zin in hebben.
Ze hebben een site en Facebook.
Hondenresort Da(r)Ling in Zwiggelte, net onder Assen.

Sanniejtjuh

Berichten: 1215
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:10

Zoek even op special dogs nieuw-vennep (vlakbij Schiphol) Is mijn oude stal bazin, nu heeft ze alleen nog hondenpension. En een kennis van mij is daar momenteel werkzaam. Heel veel ruimte, honden zitten samen in roedel, hebben hondenzwembad, bos enorm veel ruimte en een heel dagprogmma. Gaan niet in kennel en kunnen gewoon op een bank neerploffen.

Er is ernorm veel vraag naar een plekje daar, dus weet niet of er plaats is. Ga is kijken zou ik zeggen..
Laatst bijgewerkt door Sanniejtjuh op 18-09-18 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring huiselijk honden pension/ vakantie adres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 16:13

Thanx weer ik ga kijken!

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:14

Ik kan je geen adres adviseren, omdat ik echt helemaal uit de richting woon... (België)

Maar ik kan wel mijn ervaring delen, mijn hond gaat 2x per maand in dagopvang. Voor hem zijn dat gewoon 2 speeldagen als ik de hele dag werken ben. Ik stuur je in PB een link naar een filmpje op FB waar je ziet hoe blij mijn hond er van wordt :)

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:21

Subliem in de vlist, voor vragen pb staat open

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 16:25

Belgie is beter te doen als het noorden van het land.
Normaal is afstand geen probleem maar als we 20 uur hebben gereden zou het fijn zijn als we niet nog bijna 2 uur of meer in de auto hoeven te zitten om de honden op te pikken.

Het valt me wel op dat de prijzen echt hoog liggen?!
Mensen vragen gerust 25€ per dag per hond,het pension waar ik werkte zat rond de 16€ en daar zat voer ect bij in.
Zoek ik zo verkeerd of is dit een normale prijs?
Ik zoek trouwens op rotterdam eo niss vandaar veel buitenlandse oppassers.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:31

Niemand in je kennissenkring waar de hondjes kunnen logeren?

Wij hebben een paar keer per jaar de hond van een vriendin over de vloer. Zelf een hond is wat veel verplichting, af en toe een nacht of weekje is gezellig <3

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 16:33

Rex_Rolfo schreef:
Niemand in je kennissenkring waar de hondjes kunnen logeren?

Wij hebben een paar keer per jaar de hond van een vriendin over de vloer. Zelf een hond is wat veel verplichting, af en toe een nacht of weekje is gezellig <3


Ja zou eens moeten vragen indd maar de meeste hebben (jonge)kinderen en dus gaan de meeste ook in de zomer vakantie weg.


mystery1980 schreef:
Subliem in de vlist, voor vragen pb staat open

Ik zie geen vakantie oppas staan op de site?

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 16:36

Meeste die ik tegenkom vragen tussen de 15 en 20 euro per dag. Duurder dan een pension meestal ja maar je hond krijgt veel meer 1 op 1 aandacht en gaat vaker mee naar buiten. En in een huis is doorgaans meer rust dan in een pension met veel honden.

Wij vroegen 20 euro maar als het voor een langere periode was dan maakten we een mooie prijs met de baasjes.

Ik weet dat er eentje in Apeldoorn zit waar ze lekker veel naar buiten kunnen in de roedel. Mijn broertje en schoonzus brengen hun hond naar dreumel als ik niet kan oppassen. Zal eens kijken of ze een website hebben.

Edit: http://www.yuppiedogs.nl

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:08

capopjekop schreef:
Meeste die ik tegenkom vragen tussen de 15 en 20 euro per dag.

Crap, doen wij toch iets fout 8)7

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring huiselijk honden pension/ vakantie adres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 17:24

Tussen de 15 en 20 vind ik een reeeler prijs.
Zeker waar wat je over een pension zegt dat is dus ook 1 vd redenen dat ik het de mijne niet wil aan doen.
Voordeel van pension is dat er altijd iemand is met diploma’s en verstand van ziekte ect tenminste dat was bij ons wel zo.
Lange wandelingen maakt je mn teefje helaas niet meer blij mee.
Alles heeft zn voor en nadelen.
Zo ook het meenemen op vakantie.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Ervaring huiselijk honden pension/ vakantie adres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:31

Een goeie oppas kijkt naar jouw hond en jouw wensen als baas. Zoek iemand waar je een vertrouwd gevoel bij hebt.

Ik zou zelf voorkeur hebben voor iemand met eigen hond. Uit de omgang met de eigen hond kun je veel opmaken en ze hebben dan hopelijk ook snel door als je hond zich even niet fijn voelt of wat extra zorg nodig heeft.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Ervaring huiselijk honden pension/ vakantie adres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:34

Swiffers Hoeve in Nieuwe wetering! :D

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:37

Is Pernis te ver voor je?

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:05

Ik weet dat de dierenartspraktijk in Ulicoten kleinschalig en in huiselijke sfeer honden opvangt.
Is gemakkelijk te googelen, Fraukje heet zij.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ervaring huiselijk honden pension/ vakantie adres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 20:22

Thanx weer voor de tips.
Voor nu lijkt het erop dat ze naar een vriendin/oud collega kunnen,eerst een weekendje proberen of het klikt met haar 2 nieuwe hondjes.
Zou top zijn want zij heeft alle kennis in huis van t pension.

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 20:23

marleen_usar schreef:
Is Pernis te ver voor je?

Nee dat zou goed te doen zijn geweest.