Hoe pak ik dit het beste aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Hoe pak ik dit het beste aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 14:53

In juni zijn wij ouders geworden van een prachtige zoon. Enig nadeel is dat we hierdoor niet zoveel aandacht aan de poes kunnen geven als we eigenlijk zouden willen. Nu is ze nog jong (3.5) en hebben we het plan opgevat een maatje voor haar erbij te zoeken, maar hoe vind je nou een kat waarmee het klikt?

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Hoe pak ik dit het beste aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:05

Ik zou in het asiel gaan kijken. Vaak kun je eigen dier ook meenemen en kun je kijken hoe het met het koppelen gaat.

Gefeliciteerd met jullie zoon!

__danielle__

Berichten: 1783
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Hoe pak ik dit het beste aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:55

yep, asiel. Maar misschien is het ook een idee om kittentekoop.nl in de gaten te houden. daar worden ook vaak raskatten ter herplaatsing aangeboden, voordeel daarvan is dat fokkers (over het algemeen) heel goed weten wat bij die kat past voor karakter en je dus geen kat zullen meegeven die qua karakter niet met je eigen kat zal klikken.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe pak ik dit het beste aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 17:29

Mijn eigen kat meebrengen naar het asiel is niet echt een optie. Die ga ik niet vaker dan nodig is in een mandje stoppen zeg maar :=
Kitten te koop ga ik even in de gaten houden.
Het is niet per definitie beter om een kitten te koppelen aan onze kat? En nog iets in de zin van eerder een mannetje dan een vrouwtje?

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:31

Ik begrijp jullie idee, maar bedenk dat lang niet elke kat op een vriendje/indringer zit te wachten. Sommige katten zijn er zeker bij gebaat, maar dat geldt lang niet voor allemaal. Hoewel elke kat anders is spelen onder andere leeftijd, geslacht en ras een rol. Mijn ervaring is dat jongere katten makkelijker te koppelen zijn dan oudere, gecastreerde katers makkelijker dan poezen of ongeholpen dieren en Oosterse rassen (of kruisingen daarmee) makkelijker dan de meeste 'standaard' kortharige HTK-katten. Als je een kat vindt die zelf in elk geval graag een vriendje wil vergroot dat denk ik de kans op een match, al blijft het de vraag of jullie kat daar ook op zit te wachten. Ik zou ook in het asiel gaan kijken, maar vooral omdat je het dier dan in het ergste geval kunt terugbrengen. Daar koppelen zou ik dan weer niet doen. Naar mijn idee geeft dat veel stress terwijl er voor een geslaagde koppeling vaak wat tijd (en liefst rust) nodig is.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe pak ik dit het beste aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 17:52

Ik deel je mening zeker. Onze vorige poes was echt het liefste alleen maar ik heb met Pixie soms echt het idee dat ze zich wat alleen voelt. Vandaar ook dat ik nu dit topic open om te kijken hoe we dit eventueel het beste aan kunnen pakken. Ik was niet van plan om zomaar overhaast wat in huis te halen zeg maar haha.
In het ergste geval blijft ze alleen, maar onze kleine man wordt natuurlijk ook snel groter en dan hebben wij hopelijk ook snel weer de aandacht voor haar die ze verdient.

welmoedz

Berichten: 1568
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:57

plaats een zoek advertentie op facebook/marktplaats, zo kwamen wij ook aan onze kat!