kat eet chcolade

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

kat eet chcolade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 20:35

Hallo beste bokkers,
eigenlijk al een lange tijd vind onze kat de geur van chocola erg lekker, hij ruikt altijd aan de warme chocola en vind hetecht lekker.. k maakte me vooral zorgen dat hij nooit zou eten van de chocola, omdat dat dodelijk is.. maar pasgeleden was het toch echt raak; toen ik bezig was en weer terugkwam zag k m knabbelen aan mn chocolade muffin.. verder maar afgewacht en poes leeft nog, zonder te braken oid..
Wat moet ik doen? ik probeer zoveel mogelijk oliebol en zo op te ruimen, maar soms kan het gewoon niet anders..
alvast bedankt!

Moderatoropmerking op pg 3:
Moderatoropmerking:
Zoals jullie vast wel merkten loopt dit topic niet bepaald zoals het zou moeten lopen. Graag met respect blijven reageren naar elkaar!

Moderatoropmerking:
Het verloop van het topic is nu wel voldoende besproken, graag terug ontopic en met respect naar elkaar reageren aub!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: kat eet chcolade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:37

Uhm niet je eten onbeheerd achter laten en je kat opvoeden?

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: kat eet chcolade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:39

Zoveel pure chocolade zit er nou ook weer niet in een muffin, hij zal hooguit vloeibaar kakken.
Maar je eten laten staan vind ik vrij onverstandig, weg zetten dus volgende keer.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 20:39

CharmingS schreef:
Uhm niet je eten onbeheerd achter laten en je kat opvoeden?

een kat heeft zn eigen wil, en soms bellen mensen aan.. kan ik niet ook nog op die kat letten..

Goof schreef:
Zoveel pure chocolade zit er nou ook weer niet in een muffin, hij zal hooguit vloeibaar kakken.
Maar je eten laten staan vind ik vrij onverstandig, weg zetten dus volgende keer.


de kattenbak was vrij normaal.. en hij vindt chocola in kwestie erg lekker.. chocomelk dus ook.. lijkt ook alsof ie er rustig van wordt..
ik heb het liever niet, je weet nooit..

Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:51

Carol_Beer schreef:
CharmingS schreef:
Uhm niet je eten onbeheerd achter laten en je kat opvoeden?

een kat heeft zn eigen wil, en soms bellen mensen aan.. kan ik niet ook nog op die kat letten..


Hier een hond, maar ook als de bel gaat ruim ik mijn eten op, zodat de hond de tafel niet leeg eet terwijl ik bij de deur sta...

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:51

Carol_Beer schreef:
CharmingS schreef:
Uhm niet je eten onbeheerd achter laten en je kat opvoeden?

een kat heeft zn eigen wil, en soms bellen mensen aan.. kan ik niet ook nog op die kat letten..


Ook katten kun(moet) je opvoeden. Dan neem je je eten maar mee naar de deur en ga je oefenen met je kat als je geen bezoek hebt.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 20:57

CharmingS schreef:



daar heb ik niet de tijd voor.. en de katten eten sws alles wat los en vast zit.. k probeer dat we te minderen, maar heb gwn soms veel aan mn hoofd, en dan komen de katten ff op de laatste plaats..

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 20:59

Carol_Beer schreef:
CharmingS schreef:


daar heb ik niet de tijd voor.. en de katten eten sws alles wat los en vast zit.. k probeer dat we te minderen, maar heb gwn soms veel aan mn hoofd, en dan komen de katten ff op de laatste plaats..


Pff neem dan een goudvis -O-
Ik heb soms ook veel aan mijn hoofd, maar mijn dieren staan op de eerste plaats. Het is jouw verantwoording. Als je kat ziek word heb je nog meer aan je hoofd ;)

Jolien87

Berichten: 17412
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:03

Wat je kunt doen? Je prioriteiten bijstellen en je kat opvoeden. Ja, ook katten kun je afleren om je eten te pikken.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:04

Sorry, maar dat je de tijd niet hebt of teveel aan je hoofd hebt vind ik onzin. Als je een dier hebt, dien je daar verantwoordelijkheid voor te dragen. En daar hoort ook bij het voorkomen dat ze aan dingen kunnen die potentiëel gevaarlijk/giftig kunnen zijn :=

De hoeveelheid opgenomen theobromine (toxische stofje in chocolade) is cruciaal. Als je kat een keertje van een reep melkchocolade of een kop chocolademelk likt zal die er waarschijnlijk weinig last van hebben. Grotere hoeveelheden en/of pure chocolade zijn een groter probleem. Er zijn online calculators om te zien of je je zorgen moet maken of niet.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 21:05

CharmingS schreef:
Pff neem dan een goudvis -O-
Ik heb soms ook veel aan mijn hoofd, maar mijn dieren staan op de eerste plaats. Het is jouw verantwoording. Als je kat ziek word heb je nog meer aan je hoofd ;)


hahaha en weetje hoeveel werk vissen zijn? mn oom heeft vissen en t kost ook nog een fortuin..
los van dat vind ik een lekkend dak of een kapot gastoestel net wat belangrijker dan een paar katten..
ik kijk zeker wel uit, maar ik snap alleen niet wat ze met chcocla hebben terwijl dat giftig is...

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:05

Gewoon niets doen, wellicht is je probleem dan snel opgelost.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:06

Tja die van mij vreten ook alles wat los en vast zit := Het is dus aan mij om te zorgen dat ze nergens bij kunnen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:06

Zo lekker doorgaan dan heb je geen last meer van je kat... maar gewoon met het eten in de hand de deur open doen. :+

Donnaa_

Berichten: 370
Geregistreerd: 10-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:07

Oei, mijn katten hoeven echt niet aan mijn eten te komen, dan komt meteen de plantenspuit tevoorschijn :=

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:07

Carol_Beer schreef:
ik kijk zeker wel uit, maar ik snap alleen niet wat ze met chcocla hebben terwijl dat giftig is...


Tja, zij weten dat niet. JIj bent verantwoordelijk voor hun gezondheid.
Een lekkend dak is zwaar kak, ik heb helaas ervaring, maar je katten zijn afhankelijk van jou. Zorg er dus goed voor. Je vergeeft het jezelf nooit als er 1 dood neervalt omdat jij je chocola niet wilde opruimen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:08

Carol_Beer schreef:
CharmingS schreef:
Pff neem dan een goudvis -O-
Ik heb soms ook veel aan mijn hoofd, maar mijn dieren staan op de eerste plaats. Het is jouw verantwoording. Als je kat ziek word heb je nog meer aan je hoofd ;)


hahaha en weetje hoeveel werk vissen zijn? mn oom heeft vissen en t kost ook nog een fortuin..
los van dat vind ik een lekkend dak of een kapot gastoestel net wat belangrijker dan een paar katten..
ik kijk zeker wel uit, maar ik snap alleen niet wat ze met chcocla hebben terwijl dat giftig is...


Dan neem geen huisdieren als je geen zin hebt om er voor te zorgen.

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:08

Hond heeft ook eens een chocotof te pakken gekregen en uit mijn rugzak gepikt. Gelukkig meteen uitgebraakt omdat het papier er nog rond zat. Maar ruim gewoon je troep op, bijna elke kat/hond vind chocolade lekker als ze het te pakken krijgen. Mijn hond heeft eens een batterij kapot gebeten, dus het is niet omdat je kat het lekker vind je het ook gewoon kan hebben. Hoe moeilijk is het om je chocolade even op te ruimen? Of is je huis gemaakt van chocolade? :')

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 21:10

Magrathea schreef:
Tja die van mij vreten ook alles wat los en vast zit := Het is dus aan mij om te zorgen dat ze nergens bij kunnen.


t probleem ligt wel bij de opvoeding maar ik heb ze niet vanaf kitten gehad dus daar zal t wel aan liggen..
ze mogen wel de restjes uit de pan eten, maar op tafel komen ze geeneens en hebben ze ook geleerd om te slapen op bed als ik eet..

CharmingS schreef:
Dan neem geen huisdieren als je geen zin hebt om er voor te zorgen.


wat een onzin

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Re: kat eet chcolade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:12

Of geen chocolade meer kopen... Goed voor je kat en goed voor je lijn ;)

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: kat eet chcolade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:15

Katten kunnen beter tegen chocola dan honden, maar in jouw geval zou ik gewoon even geen chocola meer in huis halen tot je weer ruimte in je hoofd hebt om het buiten bereik van de katten te houden.

Jolien87

Berichten: 17412
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:16

Of je kat opsluiten als je bezig bent met eten.
Wat? Dat is zielig?
Een dode kat omdat jij de chocolade niet onder zijn neus hebt weggehaald is ook zielig.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:23

Waarom ze chocolade lekker vinden ruiken ondanks het giftig is? Gewoon omdat dat zo is. Zelfde verhaal met bijvoorbeeld antivries. Proeft/ruikt zoet maar is wel gewoon giftig, komen ook genoeg vergiftigingen mee voor. Weten zij veel dat die dingen giftig zijn of niet goed voor ze, het is onze taak als baasjes om ze te beschermen.

Ik snap écht oprecht het probleem niet. Het duurt echt letterlijk een paar seconden om die muffin of chocolademelk even veilig weg te zetten of mee te nemen. Wij hebben zelf een hond die alles eet wat los en vast zit, maar hier zit het gewoon 'ingebakken' om telkens als ik de ruimte verlaat even te checken of alles veilig weg staat. En ja, ik moet vaak genoeg hollen om mijn bus te halen, mensen aan de deur moeten maar even wachten. Iets met prioriteiten stellen, toch?

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: kat eet chcolade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:28

Wat een raar topic zeg
Wellicht een ander huisje voor je katten zoeken? Kun je al je etensresten en troep op je kamer laten liggen.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-18 21:29

CalipsoLover schreef:
Of geen chocolade meer kopen... Goed voor je kat en goed voor je lijn ;)


meehw :o de meeste chocola en zoetigheid krijg ik van bezoek enzo, k koop t zelf niet :')