Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 20:34

Hallo Bokkers,

Voordat ik dit topic open wil ik nadrukkelijk erbij vermelden dat wij morgenvroeg meteen naar de dierenarts zullen gaan. Omdat we toch heel erg graag willen weten wat belangrijk is om rekening mee te houden open ik dit topic. Ik wil jullie heel vriendelijk verzoeken om aub niet gigantisch in de aanval te gaan en alleen met behulpzame reacties te komen. Kritiek heeft in deze situatie geen zin.

Vorige week viel ons oog na een tijdje zoeken op 2 kleine rode katertjes kruising Britse korthaar. Advertentie was via Marktplaats. Voor het weekend zouden ze 8 weken zijn geworden, vandaag zijn we ze gaan ophalen.

We zagen het vrijwel meteen, ze waren wat aan de kleine kant. Wel alert, actief dus niet in directe zin zorgelijk. Eenmaal thuis toch onze vraagtekens erbij, dus even met de eigenaresse op en neer gemaild. Ze blijken dus pas net 6 weken te zijn.... lekker dan maar goed, neemt niet weg dat het 2 prachtige katertjes zijn die wij een heel warm en liefdevol thuis willen geven. Nee, terugbrengen is geen optie.

We blijven vannacht in de woonkamer slapen. 1 van de 2 kittens is allerter dan de ander.

Wie heeft voor de aankomende 10 uren de gouden tips voor ons?

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel


Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 20:40

Kattenmelk heb ik helaas niet in huis gehaald. Ik heb van Whiskas de junior van 2 t/m 12 maanden zowel nat voer als brokjes. Ze zijn inmiddels allebei uit hun reismandje!

En nee, vind het echt oprecht erg. Als er gezegd word 8 weken dan ga je daar vanuit. Dat is ook nog aan de vroege kant maar tegelijk ook echt het minimum.

Het allerbelangrijkste is dat ze gezond zijn! Dat word een slapeloze nacht voor deze kers verse ouders

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 20:50

troi schreef:
Maureen_M schreef:
Kattenmelk heb ik helaas niet in huis gehaald. Ik heb van Whiskas de junior van 2 t/m 12 maanden zowel nat voer als brokjes. Ze zijn inmiddels allebei uit hun reismandje!


Je bent duidelijk goed je best voor ze aan het doen!

Wel een tip qua voer, whiskas is echt vrij beroerd voer. Heel laag vlees gehalte. Ik zou kijken voor een voer met meer vlees. Veel gezonder voor ze!


Bedankt! Dan gooien we dat morgen weg en kopen we wat anders. Misschien even na aanrade van de dierenarts maar ik denk dat zoiets als Purina ofzo weg goed is?

Ze zijn aan de wandel door de woonkamer en hebben zelfs even een momentje gespeeld. De gedachte dat de andere 4 uit dit nestje apart zijn weggegaan is de afgelopen week of weken maakt me misselijk. Ik hoop dat die goed terecht zijn gekomen!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel


Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 20:54

Uiteraard!!

Meet Pino (rood/wit) en Elmo (rood)

Dit zijn de advertentie foto’s maar eigenlijk dus geen verschil in grootte...

Afbeelding


Afbeelding

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 20:57

raket schreef:
Ik hoop dat het geen broodfok is. En dat je dus niet teveel betaald hebt, want op deze leeftijd kunnen ze niet geënt of gechipt zijn en hebben ze dus weinig kosten gehad.... Goed dat je naar de dierenarts gaat.
Ze zijn in ieder geval samen. Zwerfkittens zijn ook weleens jonger moederloos. Ik had weleens nestjes van 4 á 5 weken om op te vangen via het asiel. Die redden zich ook, ook al is het niet ideaal.


Wel of geen broodfok, als er kosten gemaakt moeten worden dan worden die gemaakt. Wie aan beesten begint moet de kosten dragen. Ze hebben geen chip nee, gaan wij uiteraard voor zorgen.

Het was een normaal bedrag, geen rib uit ons lijf. Het is ook een kruising van een Britse korthaar, vader onbekend omdat moeder ontsnapt is.

—————-

Ze hebben nog niet gegeten maar ze zitten hier ook pas ongeveer een uurtje dus dat geef ik nog even de tijd. Wel alert, beweegelijk en speels!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 21:02

Morgen dan meteen Royal Canin halen! In de woonkamer staat de kattenbak, hun reismandje, 2 bakjes water en voer en een U bank met 9 zitplaatsen :') hoewel ze er nu voornamelijk onder zitten.

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 21:12

Lieve en behulpzame reacties! Echt heel fijn :)

Zijn er nog meer dingen waar niesziekte aan herkend kan worden? Ze zijn ook echt nog super klein.. we hebben de woonkamer de afgelopen dagen helemaal kitty proof gemaakt (wat een zooi een mens verzameld :') ) en alle kabeltjes etc zijn weggewerkt en 3 dikke dekens over de bank. Ga er vanavond toch bij blijven, we kunnen makkelijk met 2 man slapen op de bank!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 21:32

Die pagina ga ik zo even doorlezen, ben nu nogal afgeleid door deze 2 haha... kan der uren naar kijken!

We hebben geen oudere kat. Zowel mijn partner en ik hebben allebei katten gehad in het verleden alleen deze situatie is voor ons beide onbekend terrein.

Whiskas gaat de prullebak in! Ze zijn echt op avontuur in de woonkamer en zijn heel nieuwsgierig naar ons. Heerlijk om dit te zien :D

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 21:32

Afbeelding

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 21:39

Ja echt geweldig dit! Was even vergeten hoe leuk dit ook alweer was :D ik zal hier wat updates geven de komende dagen.

Adviseren jullie om ze even terug te zetten in hun mandje zodat ze weten dat ze hier kunnen slapen of vinden ze zelf de weg wel? We blijven in ieder geval hier

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 21:53

Brinta hebben wij helaas ook niet in huis maar goed, ik sta heel vroeg op en ga meteen ergens voer halen. Stomme vraag maar krijg je royal canin bij een supermarkt? Meeste dierenwinkels hier in de buurt gaan ietsje later open.

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 22:24

Helaas geen knuffel in poezenmaat, sowieso geen knuffels in huis hihi. Ze liggen nu te slapen bij ons op de bank. Elmo bij mn partner in de arm en Pino ligt bij mn benen. Ze zullen erg moe zijn van al die indrukken.

Ik zal qua voer morgenvroeg even afwachten wat de dierenarts zegt. Dan maar een keertje wat Whiskas en afhankelijk daarvan juist voer kopen.
Bedankt voor alle lieve en behulpzame reacties!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-18 22:40

We gaan het even aankijken qua voer, in ieder geval even geen fratsen omtrent mensen eten. Er staat een bakje met brokjes als ze daar behoefte aan hebben. Voor nu denk ik dat ze eerst even moeten bijtanken!

Afbeelding

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 00:56

Na een half uurtje spelen hebben we ze op de kattenbak gezet en hebben ze allebei een plasje gedaan! Nu zitten ze samen te eten. Gelukkig goede tekenen :)

En wij aan de koffie, willen niet gaan slapen :')

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 06:40

Zo, dat was een korte nacht maar wel succesvol. Ze zijn allebei netjes op de bak gegaan, hebben gegeten en gedronken en wandelen (rennen :') ) voldaan rond. Ook gebruiken ze allebei al netjes de krabpaal en niet onze nieuwe bank haha.

De rode (Elmo) hebben wij 2 x horen niezen, hij zal toen wel onder de bank dus kan misschien ook stof zijn. Om 11:40 hebben we een afspraak bij de dierenarts, als ik de google revieuws mag geloven zijn ze kei goed!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 06:49

Koper schreef:
Niezen kan natuurlijk ook een tikje in de weerstand zijn, ze zijn toch in een andere omgeving terecht gekomen.

Wat fijn dat je kittens zo goed gaan, veel succes bij de dierenarts straks. Hopelijk gedragen ze zich :D


Ja het begint nu in huis hoor haha, dingetjes proberen wat niet mogen maar we zijn consequent. De laatste x dat ik zo vroeg op was kan ik me al even niet meer voor de geest halen. Lekker bakkie koffie erin en dan kunnen we vandaag heerlijk gaan genieten van de 2.

Ze spelen echt continue met elkaar, ben echt ontzettend blij dat we 2 broertjes hebben gepakt en geen enkeling, dit is veel leuker!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 06:55

Koper schreef:
Twee stuiterpluisjes *\o/* *\%/* *\o/* Ze kunnen maar beter elkaar moe stuiteren dan dat ze zich uitleven op je interieur!


Gaat denk ik toch wel gebeuren. We proberen de bank te beschermen maar zo’n dingen houdt je toch niet tegen denk ik maar :)


Afbeelding

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 07:20

Vanmiddag komen mijn ouders op bezoek en ze weten echt van niks, kan niet wachten om hun gezichten te zien!

LoveUggs, doe je verder nog speciale handelingen om het te drukken? Ben heel erg benieuwd naar de reactie van de DA.

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 08:07

Wat een horror verhalen... echt erg! Ik zie nog niks van zulke symptomen maar we sluiten even niks uit.

Pino is het meest actief dat is duidelijk. Terwijl hij al echt aan het klimmen is veel speelt zien we Elmo wat meer op de achtergrond, die zit nu onder de bank. Wel allebei normale drolletjes en geen diarree gelukkig!

Ook heeft Pino nu al 3/4 x gegeten en Elmo pas 1 keer. Hopen dat dat snel bij trekt!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 08:36

De bedoeling is wel dat als ze oud genoeg zijn en volledig gewend dat ze lekker naar buiten gaan. We hebben 4 weides achter het huis liggen en landerijen en bossen. Onze lieftallige buurvrouw heeft net nieuw hekwerk laten plaatsen wat het voor hun heeeeel moeilijk word om de hoofdweg te bereiken. Voor de rest gelukkig weinig auto’s. Dit word in ieder geval paradijs voor de 2 :) Afbeelding

Catnip spray heb ik gekocht! Ik kon alleen niet achterhalen of dat nou wijsheid is om te gebruiken bij zo’n jonge beestjes dus het zit nog in de verpakking. Ze slapen alweer met zn 2tjes, en de volwassene zijn dood moe :')
Laatst bijgewerkt door Maureen_M op 04-09-18 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 09:27

Magrathea schreef:
Oja, wat betreft het stukje opvoeding dat ze nu missen. Wees consequent in het niet accepteren van spelen met nagels bij jou. Dat is nu schattig en niet pijnlijk maar wanneer ze groter zijn is dat niet zo grappig mer


Klopt! Ik laat ze dan ook spelen met van die kleine muisjes. Iedere keer als ze de nagels in de bank willen zetten breng ik ze naar de krabpaal en dat principe snappen ze nu!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 11:27

Goed nieuws, ze zijn allebei gezond *\o/*

6 weken was een goede inschatting, jonger zullen ze niet zijn. De dierenarts heeft ons aangeraden om gewoon normaal voer te blijven geven en niks te gaan mixen met kattenmelk of dergelijke.

We hebben een kittenpakket bij hun aangekocht waar oa. voer, ontworming, ontvlooiing, vaccin x 2, chippen en evt castratie bij zit! Een best voordelig pakket. Omdat ze pas 6 weken zijn komt het eerste vaccin bij 9 en de 2de bij 12 weken. Waren ontzettend vriendelijke artsen :)

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 12:01

We hebben 2 royale zakken van de dierenarts gekregen, van het merk Hills! Ik heb net een klein handje gemengd met Whiskas, Elmo viel meteen aan en at ook alleen de Hills brokjes, nu al verwend haha :')

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 12:07

Koper schreef:
Dat is om jou gerust te stellen dat z'n neusje het echt goed doet :D


Hahaha ja en of!

Wat ik wel geweldig vond was dat Elmo direct netjes op de bak ging toen we thuis kwamen. Zowel op de heenrit, tijdens het DA bezoek en terugweg geen plasje en dat netjes opgehouden tot thuis. Wonderbeestjes zijn het :D

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 12:37

Balou_k schreef:
Wat verdrietig dat dit anno 2018 nog moet gebeuren. Juist nu er meer kennis en kunde zou moeten zijn omtrent dit soort zaken.

Dit is overigens geen verwijt naar jou hoor TS. Maar 6 (en zelfs 8 weken) is veel te vroeg. Mijn kittens van nu 12 weken drinken nog dagelijks eventjes bij mama. Niet perse meer voor de voedingsstoffen, maar wel voor een stukje geborgenheid. Daarnaast leren ze veel van mama en elkaar.

Zorg dat je een brok (of vlees) hebt die rijk ik aan taurine en eiwitten. Die kleintjes groeien zo hard die hebben dat echt nodig. :)


100% mee eens, het is aan de ene kant heel teleurstellend maar het feit dat de DA ons kon vertellen dat ze gezond zijn doet ons weer deugd. Ben echt super benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen de komende weken. Nog 4 dagen vrij en dan moet ik helaas weer aan t werk ;(

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _CS_, Anna_Amy, Astridhorse, Googlebot, LilChar, Nicky1963, Selina en 66 bezoekers