Help, kat eet geen vlees alleen brokken

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Help, kat eet geen vlees alleen brokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:15

Maar wat geeft dat? Ik heb al 25 jaar katten en die krijgen sowieso alleen droge brok te eten. Hartstikke gezond hoor



Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:31

_Ekenna schreef:
Bloodymary schreef:
Maar wat geeft dat? Ik heb al 25 jaar katten en die krijgen sowieso alleen droge brok te eten. Hartstikke gezond hoor

Het is toch best wel algemeen bekend dat rauw, vers vlees beter is voor katten dan brokken.
En als je brokken voert voer dan op z’n minst kwalitatief goede brok en geen supermarkt brokken, royal canin etc.. en vul het aan met goed natvoer.

Eh nee.... Zelfs vroeger op advies van de dierenarts mee gestopt. Onze katten zijn altijd supergezond op brokken. En als aanvulling hebben ze overigens wel af en toe een verse muis of vogel natuurlijk. Maar fabrieksvlees schijnt echt niet goed te zijn. Voor de lever bijvoorbeeld.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:49

_Ekenna schreef:
Bloodymary schreef:
Eh nee.... Zelfs vroeger op advies van de dierenarts mee gestopt. Onze katten zijn altijd supergezond op brokken. En als aanvulling hebben ze overigens wel af en toe een verse muis of vogel natuurlijk. Maar fabrieksvlees schijnt echt niet goed te zijn. Voor de lever bijvoorbeeld.

Ja tuurlijk adviseert een dierenarts om daar mee te stoppen.. Zoals xDenies al zei hebben dierenartsen weinig kaas gegeten van voedingsadviezen.

Supervixen schreef:
Bij mij krijgen ze alleen brokken. Royal canin urinairy. Geen problemen. Dierenarts zei dat brok ook beter is dan natvoer.

Wanneer je brok voert moet je in principe eigenlijk ook natvoer voeren vanwege het vocht. Dat brok beter is dan natvoer... tja... in brokken zit andere voeding dan in natvoer wat ze nodig hebben, maar andersom is dit dus ook het geval.

Toch heb ik meer vertrouwen in voedingsadviezen van een dierenarts dan in wat jij hier allemaal neer zet.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:55

En de meeste katten zullen toch ook wel vers vlees eten vanwege de muizen en vogeltjes die ze vangen? Of komen die van jullie niet buiten? De mijne had van de week een vleermuisje, daar had ze een stukje van geprobeerd maar vond ze uiteindelijk toch niet zo lekker. De rest was dus voor mij, netjes aan het voeteneind van mijn bed neer gelegd...

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:05

_Ekenna schreef:
Bloodymary schreef:
Toch heb ik meer vertrouwen in voedingsadviezen van een dierenarts dan in wat jij hier allemaal neer zet.

:+ Ga eens even een uurtje googelen.

Tuurlijk, wat op internet staat is waarheid... 8)7

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:06

_Ekenna schreef:
Bloodymary schreef:
En de meeste katten zullen toch ook wel vers vlees eten vanwege de muizen en vogeltjes die ze vangen? Of komen die van jullie niet buiten? De mijne had van de week een vleermuisje, daar had ze een stukje van geprobeerd maar vond ze uiteindelijk toch niet zo lekker. De rest was dus voor mij, netjes aan het voeteneind van mijn bed neer gelegd...

Die van mij komen idd niet los buiten want dan worden ze gejat. Katten vangen vaak alleen de beesten, maar eten ze niet op. Eten ze ze wel op is het veel minder als in het wild omdat ze thuis brok krijgen, en dus vol zitten en daardoor nog niet aan alle voedingsbehoeften komen als het slechte brokken zijn.

De mijne eet alles op behalve spitsmuizen, die lust ze niet (dat is eigenlijk familie van de mol). Maar gewone muizen, vogeltjes, heerlijk met huid en haar.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:24

_Ekenna schreef:
Bloodymary schreef:
De mijne eet alles op behalve spitsmuizen, die lust ze niet (dat is eigenlijk familie van de mol). Maar gewone muizen, vogeltjes, heerlijk met huid en haar.

Das fijn, maar dat heeft weinig te maken met mijn bericht.


Jawel, was een reactie op dit, wat jij toch echt schreef:

"Katten vangen vaak alleen de beesten, maar eten ze niet op. "

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Help, kat eet geen vlees alleen brokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:58

Wat een schatje, die Meneer Bob hierboven. Heb je gezien dat hier ook een leuk kattentopic loopt met foto's?

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:11

idinn schreef:
Loes, wat voor andere studie dan google heb jij gedaan dan?

_O-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JorineV, loeslover en 20 bezoekers