Baby vogel gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Baby vogel gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:03

Vis kan je gewoon in stukken snijden en in een bakje water geven. Doen ze hier ook bij de vogelopvang. Grove stukken van 1 tot 3 cm groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:04

Omdat sardientjes in blik wel meer 'rotzooi' bevat dan bijvoorbeeld spiering of andere vis die ze zelf vangen. Vis zonder al te veel toevoegingen zou mijn voorkeur dan hebben. Het is al fijn dat er gegeten word natuurlijk en dood zal hij er niet aan gaan maar diepvriesvis zonder toevoegingen is wel wat gezonder.

Naar een meer brengen is een goed idee idd, vooral als er een hond aan de andere kant van de schutting zit.

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Baby vogel gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:00

Ik vind jouw naam zo toepasselijk TS “FatCat” die een topic opent “baby vogel gevonden” en die dan ook nog Birdie noemt :)) Elke keer roept dat bij mij associaties op van een dikke kat die een vogel vindt :Y)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-18 23:47

:') _O-

Update - alles gaat goed met Birdie. Ze heeft zelfs al een klein stukje echt gevlogen!

Zal niet meer lang duren nu.

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby vogel gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:49

Toppie! Ben benieuwd hoe het verder gaat :)

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:12

Wat leuk! Was je bij het meer geweest?

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 13:37

Even advies nodig!

Ze heeft zonet echt gevolgen! Bijna over de shutting heen!



Ze had de wind wel mee.

Nu zit ik een beetje in een dubio. Laat ik haar vanavond al los? Of nog een nachtje en dan morgen ochtend?

Dan zou ik haar wel niet meer in de tuin laten want als ze vanavond over de schutting vliegt bij buren loopt ze gevaar om aangevallen te worden.

(In de schuur heeft ze trouwens plek om rond te lopen en heeft ze zelfs een indoor zwembadje...)

Heb naar De Wulp gebeld en hij kon moeilijk adviseren. Het is wel normaal dat ze nog wat dons in de nek hebben, dat gaat pas weg over een maand.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Baby vogel gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:10

Ik zou nog 1 dagje wachten, als je ziet hoe hard het nu gaat heb je morgen nog meer zekerheid dat hij het gaat redden.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:20

Wat een dotje <3 en wat goed zoals jij voor haar zorgt! Een eigen badje en hindernisbaan om het vliegen te oefenen +:)+ echt top

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Baby vogel gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 14:28

Hahahah leuk om te horen!

Vanavond ga ik meren shoppen. Ik heb nog een andere plek gevonden dan mogelijk nog beter is. Ik ga kijken welke het meeste meeuwen heeft.

Morgen vroege ochtend laat ik haar vrij. Heeft ze de hele dag om te verkennen en kan ik haar vanavond nog vetmesten :Y)

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:43

Jammer, video doet het niet.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Baby vogel gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 14:47

Oh - ik ben nu op mijn werk - zal het vanavond fixen

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Baby vogel gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:34

Ik zou nog even wachten.Als ze nog niet goed kan vliegen kan de vos haar ook pakken.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 18:35

Video is nu gefixed.

Zonet 1 vrijlaat optie bezocht - heel mooi, maar niet veel meeuwen gezien. Althans niet in het water, wel overvliegend.

Even omkleden en dan de volgende optie bekijken.

Als dat niets is denk ik eraan om haar naar Nationaal Park De Biesbosch te brengen. Daar zijn zilvermeeuwen volgens vogelbescherming.nl

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Baby vogel gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:07

Als ik ooit terugkom als babyvogel, wil jij mij dan vinden als ik mn ouders kwijtraak? _/-\o_

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:38

Als hij kan vliegen weet hij dan ook hoe hij zelf eten moet vinden?
Niet om je te laten twijfelen hoor, een oprechte vraag.
Ik vind het super wat je doet!

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 20:51

Muga schreef:
Als ik ooit terugkom als babyvogel, wil jij mij dan vinden als ik mn ouders kwijtraak? _/-\o_

deal;)


jagen zit er instinktief in. ze hapt naar alles wat beweegt. bij de opvang laten ze ook vrij op het moment dat ze kunnen vliegen. Tis een beetje zwemmen of verdrinken moment voor alle vogels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:55

Ik zou hem vanavond in de schuur laten en morgenochtend naar het meer brengen. Ik weet niet of daar vossen of marters rondlopen? Dan loopt hij in de nacht meer risico. Morgen heeft hij de hele dag om te oefenen voordat het dan weer donker is.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Baby vogel gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 21:27

Net terug van meer nummer 2 - ook geen meeuw te bekennen -O-

Ik bel morgen ochtend naar de opvang hier dichtbij. Vraag ik naar hun vrijlaat plaats.

Ondertussen weet ik trouwens een groep meeuwen gevonden dicht bij waar ik ze gevonden heb - in een piepklein meertje tussen 2 afritten. Das zou ik wel sneu vinden om haar daar los te laten.

To be continued!

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Baby vogel gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:00

Niet zo druk maken om 'm ;) Je bent al een hele goede meeuwenmama en Birdie is intelligent genoeg om eten te accepteren van iemand die 'm helpt. Komt echt wel goed met 'm :) Lekker gaan lossen voor je een permanente meeuw in je tuin hebt, daar worden je vuilniszakken niet gelukkig van :')

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Baby vogel gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 22:03

Je hebt gelijk :')

Toch morgen even bellen, hopelijk kunnen ze me de beste plek adviseren voor de Baby.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:59


FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-18 13:03

Haaha leuke foto!

Update

Deze ochtend gebeld naar de volgenopvang in tilburg met de vraag waar zij hun meeuwen vrijlaten. Hij vertelde me dat hun meeuwen naar Zundert gaan maar dat elke plek met water prima zou zijn.

Toch gebeld met Zundert, en die zeiden breng maar naar hier, dan wordt die vrij gelaten samen met soort genootjes.

Dat leek mij ook wel fijner dan alleen.

Ben net terug thuis, ik verwatch dat ze nu al in het zwembadje daar zit te plonsen :')

Eenderzijds voel ik me stom, wat ik had evengoed deze volgel in Zundert op donderdag avond kunnen afzetten. Had graag zelf willen vrijlaten maar dit is toch echt de beste optie

Anderzijds was het een ontzettend leuke ervaring, en heb ik me krom gelachen. Leuk om ze een beestje zien ontwikkelen.

Dus les geleerd, volgende keer gewoon meteen naar de opvang. Ik vind het een beetje vreemd dat de wulp mij heeft geadviseerd dat in de tuin opvangen ok was, want je mag een wilde vogel niet langer dan 48uur als burger in bezit hebben en het is gewoon beter als ze samen met soortgenoten de wijde wereld in gaan.

Het gaat je goed Birdie!

J0anieke

Berichten: 4876
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Baby vogel gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:31

Alsnog heel mooi opgelost! Fijn dat hij/zij met soortgenoten uitgezet gaat worden! :)

jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Re: Baby vogel gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:43

Goed gedaan hoor. Snap wel goed dat het een beetje een anti-climax is op deze manier maar je hebt helemaal in het belang van Birdie gehandeld en dat is immers het allerbelangrijkste. Het is misschien alleen jammer dat je m nooit weer even ziet om te kunnen zien hoe het hem/haar is vergaan. Letterlijk en figuurlijk loslaten........