GPS-tracker voor huisdieren (kat) - ervaringen gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Century

Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

GPS-tracker voor huisdieren (kat) - ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 17:45

Hoi :wave:

Ik hoop over niet al te veel tijd te verhuizen, en neem mijn kat mee. Hij zal naar verwachting een stuk meer ruimte krijgen buiten. Hoewel hij niet zo'n ontdekker is, zie ik het wel gebeuren dat hij een manier vindt om ergens een opening te vinden en er vandoor te gaan. Voor mijn eigen gemoedsrust lijkt een GPS-tracker wel iets om hem weer terug te vinden. Die zijn tegenwoordig redelijk klein te krijgen.

Is er hier iemand die er ervaring mee heeft? Ze verschillen nogal in prijs, en ik hoor graag echte ervaringen hiermee. :)

(Natuurlijk laat ik hem ook niet op de eerste dag naar buiten).


Century

Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-18 19:06

Ashkerlon schreef:
ik heb geen persoonlijke ervaring, maar ben een tijdje geleden ook op zoek geweest naar iets gelijkaardigs. Ik ben toen bij deze uitgekomen: https://mytabcat.com/
Uiteindelijk niet gekocht omdat ik het niet nodig had. Maar het leek me interessanter dan GPS.


Deze heb ik uiteindelijk gekozen!

Century

Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 17:18

MoOtJuHh schreef:
Weet je toevallig ook welke jouw neef heeft voor zijn hond?

P.s. Sorry TS voor het semi-kapen van je topic


Haha, geen probleem. Zoals ik schreef heb ik voor de Tabcat gekozen :) Gizmo heeft hem nu al een tijdje om en we zijn net begonnen hem te 'trainen'. Daar bedoel ik mee: tracker aan zetten zodat de penning om zijn nek gaat piepen en dan brokjes in zijn bakje gooien. Hij komt dan altijd snel aangerend. Het idee is hem zo te leren dat als de penning piept, er brokjes zijn (en die dan ook te krijgen als beloning voor het komen). Zo hoop ik hem te leren te komen. Komt hij niet, dan kan ik met de tracker hem zelf gaan zoeken natuurlijk.

Century

Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-18 21:00

Stirrup schreef:
Die tabcat klinkt ideaal, wij gaan hopelijk binnenkort verhuizen van appartement naar "gewoon" huis en dan mogen onze poezebeesten ook naar buiten, maar vind het toch wel wat spannend.. Laat ze wel nog chippen, maar om met chip terug te halen moeten ze wel eerst gevonden zijn, dan is zo'n tracker toch wel praktisch!


Bereik is niet fantastisch, zeker niet met obstakels. Dus het is niet 'aanzetten en je ziet waar je kat is'. Maar je kunt gewoon rondlopen tot je signaal vindt, en dan is het makkelijk. Zeker als je je kat leert dat 'piepende penning -> eten' is.
Grote voordeel vind ik de grootte, het is ongeveer een euro-muntstuk en ook erg licht. Dat was voor mij wel een eis, ik wil mijn kat niet met zware logge dingen om zijn halsband opzadelen. Daarnaast heb je niet nog een aparte simkaart of abonnementsdienst nodig zoals vaak bij GPS en is het veel nauwkeuriger (mits bereik). Ik probeer mijn kat sowieso binnen de tuin te houden, en de keren dat hij ontsnapt is blijft hij ook erg in de buurt. GPS lijkt me dan niet nodig.

Century

Berichten: 5945
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: GPS-tracker voor huisdieren (kat) - ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-19 21:01

Ik denk niet dat je dat kan vinden. GPS heeft toch een abonnement nodig en is groot.
Daarom ben ik blij met de TabCat, heel licht en klein, geen abonnement. Maar het is geen GPS en ik heb geen app. Kan alleen 'warm, warmer, warmst' met de kat spelen. Maar dat vind ik voldoende, het is ook niet de bedoeling dat ie de tuin uit gaat standaard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Danseresje, Eliana, IASCrawler, KikiCelinevs, Kimddddd, maitestar23 en 107 bezoekers