HELP konijnen vallen elkaar aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anouk0804

Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-17

HELP konijnen vallen elkaar aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 08:31

Hoi allemaal!

Ik zit met een gigantisch probleem... ik heb twee konijnen, een gecastreerde voedster en een gecastreerde ram. Ze zitten nu ruim 3 weken bij elkaar en het was echt een heel leuk stel samen. Waar de een ging ging de ander ook! Alleen sinds gisteren valt de ram de voedster aan... ik heb ze gisteren na twee pogingen de hele dag apart gezet en in de avond nog een keer geprobeerd maar zodra hij haar ziet gaat hij er vol op af... m’n arme voedster is nu heel erg op haar hoede en durfde het hok niet meer uit! Ik heb ze vannacht apart gelaten omdat ik dan niet kan ingrijpen en toen ik vanmorgen ze weer bij elkaar zette vloog hij er weer vol op... weet iemand hoe dit komt of nog beter hoe ik dit er weer uit krijg?? Als dit zo door blijft gaan doe ik de ram weg maar dan blijft m’n voedster alleen en dat vind ik ook best sneu!

Heeft iemand advies/ tips??
Afbeelding


Anouk0804

Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 08:50

ellepel schreef:
Hoe groot is het hok?
Hoe heb je ze in het begin aan elkaar laten wennen?


Het hok is 1 meter diep en de ren is 217 lang dus ze hebben in het hok best veel ruimte. Daarnaast hebben ze nog de halve tuin waar ze kunnen huppelen. We hebben ze laten koppelen in een opvang waar de ram vandaan komt en daar ging alles prima. Thuis duurde het nog ongeveer 2 dagen en toen waren ze heel close met elkaar. Ik snap ook echt niet hoe dit kan...


Anouk0804

Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-18 12:13

Linde99 schreef:
Wat gebeurt er precies als de ram je voedster aanvalt? Haal je ze meteen uit elkaar? Soms is het advies om ze het even uit te laten 'vechten'. Uiteraard meteen uit elkaar halen als ze als een bol aan elkaar blijven hangen, of als je bloed ziet.

Ik heb dit precies gehad bij een van mijn koppels. De voedster viel mijn rammetje aan. Het was heel naar en moeilijk om niet in te grijpen maar soms moet je ze het even laten uitzoeken. Uiteindelijk is dit het meest kleffe stel geworden wat ik heb.


Nee ik laat ze even hun gang gaan, blijf er wel bij natuurlijk! Als ik zie dat het te erg wordt of dat m’n voedster echt pijn krijgt haal ik ze uit elkaar


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Danseresje, DeGelukkige4, ellepel, Esther, fjord_brucht, Florenc, GrapeshotBot, Marion_, Muronia, Nickeltje, Room_Soesje, VenoSnorlax en 136 bezoekers