Koelvest hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Koelvest hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 08:18

Wie heeft hier een koelvest voor zijn of haar hond? Ik zou mijn hond graag wat extra verkoeling willen bieden met het enorme hete weer nu. Een badje in de tuin doet meneer bar weinig mee helaas (al is hij op wandeling een enorme waterrat)

Zondag 15 april heeft meneer al een epileptische aanval gehad (waarschijnlijk door hitte, uitdroging, diarree) en wil dit soort zaken toch echt voorkomen. Gekke dingen doen wij echt niet, maar zelfs om 7 uur in de ochtend lopen is al geen pretje meer.

Heb al zitten kijken naar een koelvest. Daar sprak mij die van suitical het meest aan aangezien deze de natte bedoeling in het vest houdt en deze dus ook binnen in gedragen kan worden.

Andere tips voor verkoeling zijn uiteraard ook welkom! :)

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:28

Ik heb laatst dit dingetje gekocht bij de pet's place. Werkt goed en m'n hond vindt het heerlijk.
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Koelvest hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:33


joyce83

Berichten: 5206
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Koelvest hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:36

Die swamp cooler heb ik recent ook gekocht. Druppelt soms nog wat na dat vind ik op dit moment een minpunt voor als ik ze binnen wil gebruiken. Verder mooie pasvorm.

Ook heb ik een koelmat gekocht welke niet met water werkt maar met gel. Hier gaat de jongste hond wel af en toe op liggen.

MliesJarig
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:37


AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Koelvest hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:07

Hier ook de hurtta. Ik heb een border collie met border collie collaps. Dat zijn verschijnselen die lijken op oververhitting (maar zijn het niet) en ontstaan bij zware inspanning in combinatie met warmte. Het is mijn competitive hond en ook in de zomer heb je competitive en training, dus ik gebruik het coolvest om haar tussen de runs af te koelen. Werkt perfect.

noordje

Berichten: 2207
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Koelvest hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:42

Hier ook een koelmat en ik doe een natte koude theehoek om hun nek binden als ik merk dat ze het warm hebben.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Koelvest hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:06

Ik heb voor mijn teefje een koelvest van ruffwear en ze geeft zelf aan wanneer ze hem om wilt. Voordeel van dit vest is dat hij niet zo zwaar wordt als andere koelvesten en de bovenkant wordt niet nat, maar heeft wel een uv beschermende bovenkant.

Met de vacht van een akita wil ik alleen de borst en buik koelen, anders heeft het net een tegenovergesteld effect.

De Griek heeft een koel ding van ruffwear wat ik in zijn tuig kan bevestigen tijdens wandelingen en ook hij geeft aan wanneer hij hem om wilt.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Koelvest hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:42

Je kunt een koelvest zelf zo nat maken als je wil natuurlijk en ook enkel daar natmaken waar je wil.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:16

ik heb ook een koelvest voor mijn hond van 11.5 jaar. smorgens kunnen we gelukkig nog wel een aantal km lopen maar ik gebruik met dit weer standaard het koelvest wat zeker wel wat helpt ja

Afbeelding

hij koelt alleen de buik, borst en nek. de bovenkant is open (vind ik heel fijn)