Poezen samen laten leven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:27

Mijn poes mocht de nieuwe kater ook niet, echter heb ik ze nooit apart gehad. Gewoon alles open en laat het ze zelf uitzoeken, op deze manier gaat het sowieso niet lukken. Ja ze zijn hier elkaar wel eens te lijf gegaan, ja daar zijn verwondingen bij opgelopen, maar na een paar dagen was het rustig. Ze mogen elkaar nog steeds niet maar ze tolereren elkaar min of meer wel.


Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 23:06

Komt wel goed hoor! Mijn ragdoll van 5 kilo sprong ook boven op Mn toen kitten, die krijste de boel ook bij elkaar. Nu laten ze elkaar met rust, heel soms springt de ragdoll nog boven op de andere maar niet meer zo heftig

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 15:55

lisem94 schreef:
Meestal komt het helemaal goed hoor ts als je het voldoende tijd geeft en een fijne situatie creƫert voor beide katten zodat ze zich terug kunnen trekken (idd niet afschermen van elkaar!), wat je nu al prima doet ;). Toen ik mijn nieuwe kitten introduceerde bij mijn 1 jarige kater heeft het maar enkele dagen geduurd voordat ze onafscheidelijk waren. Nou is dit wel extreem snel maar de meeste katten hebben aan een paar weken voldoende.

Het belangrijkste is dat ze uiteindelijk heel stabiel samen kunnen leven en idealiter de beste vrienden worden.

...........................................

Mossel schreef:
Mijn poes mocht de nieuwe kater ook niet, echter heb ik ze nooit apart gehad. Gewoon alles open en laat het ze zelf uitzoeken, op deze manier gaat het sowieso niet lukken. Ja ze zijn hier elkaar wel eens te lijf gegaan, ja daar zijn verwondingen bij opgelopen, maar na een paar dagen was het rustig. Ze mogen elkaar nog steeds niet maar ze tolereren elkaar min of meer wel.


Dit klinkt echt helemaal niet als een fijne leefsituatie voor jouw katten eerlijk gezegd :), "ze tolereren elkaar min of meer wel". Heel veel zien wij niet aan signalen die katten elkaar geven (stil vechten), dus als jij het al omschrijft als bovenstaande dan vraag ik me sterk af of je katten niet ontzettend in stress leven omdat ze gedwongen samen moeten leven maar dat dus eigenlijk helemaal niet willen. Bedoel het helemaal niet vervelend maar misschien dat je hier zelf niet bij stil staat omdat het op het oog rustig lijkt?

Nee hoor ze kunnen ook prima ik dezelfde ruimte slapen oid. En de ene is eigenlijk altijd op pad, komt af en toe even thuis om te eten. De andere is een binnenkat en kont dus niet verder dan de tuin. Dus heel veel zijn ze niet samen.
Dus ja ze tolereren elkaar min of meer omdat ze zelden bij elkaar zijn. dus absoluut geen stress bij beide

Maar goed het topic gaat niet om mijn katten maar om de katten van TS

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Poezen samen laten leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 17:12

Ik word een beetje moe van al dat gekoetjie koetjie met beesten tegenwoordig, hoe denk je dat het op straat gaat tussen katten?
Tuurlijk als het echt niet wil grijp je in, maar meestal lost het zichzelf wel op


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, knockout1 en 133 bezoekers