Poezen samen laten leven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Poezen samen laten leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 15:23

Na 15,5 jaar honden moeder te zijn geweest ben ik sinds afgelopen november poezen moeder.
Een lapjes poes van toen een jaar oud. Kwam van de straat maar heb het idee dat ze vooral veel adresjes had waar ze langs ging voor eten en liefde. Stoere dame, stapte bij aankomst zo uit het mandje en deed alsof ze hier al jaren woonde.


Lapje (voor het gemak. Echte naam Kitty Purry, roepnaam poes) wil soms wel knuffelen maar soms dagen niet. Ook merk ik dat ze het niet leuk vind als ze lang alleen zit. Dus besloten om toch een tweede kat te nemen. Lapje heeft op straat en in opvang toch ook contact gehad met andere snoezels.

Vorige week tweede poes uitgezocht. Zwartje. Een hoogbenig dun puber ding uit een roemeens dodings station. Een week eerder in een bus met 50 honden en 5 katten naar Nederland gekomen. Verkocht als " de knuffelkont der knuffelkonten". En dat is ze echt. Zó lief.


Dame van de opvang zei ze gewoon samen te zetten aangezien ze beiden andere katten gewend waren en zwartje erg onderdanig was. Ging tegen mijn plan in maar zij is de kenner dus zo gedaan.
Zwartje schoot uiteindelijk onder het bed en lapje blies. Lapje steeds stoerder, zwartje bang dus toch maar gescheiden.

De poezels leven nu al een week apart. Weet dat het kan duren maar vind het zo rot dat ik voor mn gevoel steeds eentje te kort doe. Lapje die hier al zat en dat kleine Roemeense ding is sowieso al zo sneu

Wat ik heb gedaan om ze te helpen:

*Feliway Friends opgehangen.
*Matatabi stokjes gehaald.
*Heb ze apart maar soms wissel ik even zodat ze kunnen verkennen.
*doekje over lapje halen en bij zwartje leggen met eten en andersom
*korte momenten waarop ze elkaar zien. Hierbij snel weer afleiden en uit elkaar voordat ze lelijk kunnen doen.


Zwartje is schuw maar kan vreselijk grommen.
Lapje doet stoer maar is stiekem ook onder de indruk. Aanvallen komen wel van haar kant. Bij staar wedstrijden kijkt zij als eerste weg.
Zit vooralsnog geen verbetering in de situatie.

Ben erachter dat ik wel echt een honden mens ben. Kan ze moeilijk lezen. Weet dat katten niet altijd samen willen maar lapje zat samen met een kat en een kitten (En hond) toen we dr haalden bij het gast gezin dus zou toch te doen moeten zijn.

Hebben jullie nog tips om het makkelijker en fijner te maken voor mn twee lieve snoezels?

De betrokkenen:
Afbeelding
Afbeelding

In gesprek:
Afbeelding



zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 15:26

sterreke98 schreef:
Ik heb geen tips, maar lees met je mee! Heb ongeveer hetzelfde hier :)


Ach ook al poezen zorgen... :(:)

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Poezen samen laten leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 15:45

Goof dat laatste wordt op alle sites zo afgeraden dat ik dat niet aan durf nu. Ze zeggen overal dat het dan ook voor goed verpest kan worden.


Megamutsj lapje is geholpen, zwartje weet ik eigenlijk niet.
Eerst was het brullen. Toen heeft lapje zwartje een keer echt in elkaar geslagen
Vanochtend rende zwartje naar lapje dr voerbakje (ze is bizar op eten gericht) en durfde lapje aan dr staart te snuffen. Zwartje gromde maar bleef eten. Ging even oké zo totdat lapje dr kont ging wiggelen. Zo noem ik dat voordat ze springt dus snel weer uit elkaar gehaald.

Joolien maanden?? Wow... ik heb toch wel heel heel veel hoop op korter.
Geven ze om de beurt zo veel mogelijk aandacht maar zit toch vaak eentje gescheiden nu. Ze hebben idd eigen alles op eigen plek

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Poezen samen laten leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 18:23

Pfoe ik vind dat wel een beslissing hoor meiden.
Mn kleine Roemeense zwerfstertje is zo'n klein onschuldig ding. Was zo sneu om te zien toen dikke lap op dr af vloog.
Heb vannacht nacht dienst en zal er goed over na denken. Ben zondag en maandag dan toch vrij dus mocht ik ze besluiten samen te zetten dan zal ik dat morgen doen.

Bedankt voor het meedenken en delen van jullie ervaringen. Erg fijn!

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Poezen samen laten leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 22:47

@raafsmits lief dat je zegt dat ik het goed doe. Fijn om te horen. Dank je wel!

@mando bedankt voor het delen van je ervaring en me-ow vind ik een geweldige naam haha

@daphara bedankt voor de link!

@poes, die fase zijn we nu gepasseerd...

@daantjuhhh hahaha fijn te lezen dat jij ze ook niet snapt whahaha



Ik heb vanochtend de deur open gezet. Gedurende de dag meerdere aanvallen. Vooral vanaf lapje maar soms ook zwartje. Wel echt heel naar maar het is aanvallen,krijsen, 1 slag en weer weg dus probeer ze maar te laten.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Poezen samen laten leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 23:26

Ik had die link idd uitvoerig gelezen dus vandaar apart gezet.

Maar goed, de deur dus open gezet nav dit topic. Na 2 dagen is de situatie onveranderd
Zwartje zit nog het meest in de slaapkamer en lapje in de woonkamer.
Zo nu en dan komen ze elkaar tegen of zoeken ze elkaar op en doen dan lelijk met soms een klap.
Hou het iig maar zo en bemoei me er maar niet mee.

Iedereen ontzettend bedankt voor de meningen en ervaringen. Geeft me wat meer rust om te weten dat dit geen gekke keuze is zo...

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Poezen samen laten leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 14:50

Bedankt voor het meedenken en alle ervaringen weer!!

Zal even een update geven;
Is nog steeds wisselend.
Gisteren bv sloop lapje langs en ging op rug liggen en wassen. Ultiem lief gebaar. Om vervolgens een paar minuten later alsnog zwartje te bespringen :n

Zwartje had gisteren op het bed geplast. Echt een grote plas. En vanochtend op een jas. Bak was ook helemaal leeg nog.

Heb nu ook de feliway spray gehaald en kreeg van de da zylkene pilletjes tegen stress mee. Die krijgen ze nu beiden. Heb de deksel van de kattenbak gehaald.

Jammer want ging plots juist heel goed. Lapje was lief en wilde bij zwartje zijn. Die was nog wel bang en argwanend maar ging echt beter. Nu blijven we dus hangen op medium goed en gaan we maar duimen dat zwartje weer gewoon op de bak gaat.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Poezen samen laten leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 15:18

Ja. Die van haar stond in de gang maar daar ligt lapje nu ook veel dus voor de zekerheid maar naast het bed gezet waar zwartje meest onder of op zit. Vind het een beetje een vies idee maar beter dan plas in het bed

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Poezen samen laten leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 15:34

Zal ik doen als dit niet werkt

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 15:38

Situatie onderling onveranderd. Al is zwartje wel wat meer op dr gemak.
Er is gelukkig niet meer wild geplast.

Afbeelding

Afbeelding

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Poezen samen laten leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 16:01

Voor nu een prima stap in de goede richting

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 16:37

Idd nu een bak in de slaapkamer (wil ik echt wel vanaf maar voor nu helaas wel beter voor dr) en bak in de gang voor zwartje. Het lapje heeft dr bak in de woonkamer.

Zwartje zit nog steeds wel in de slaapkamer. Lapje zit dan veel in de gang te loeren

Heel soms geeft ze nog een tik maar zonder nagels. Hoop op de dag dat zwartje eens van zich af bijt. Hopelijk is het dan helemaal over.

Vannacht overigens beiden in de woonkamer want wilde wel weer eens rustig slapen. Heb niets geks gehoord of extra stress gemerkt dus we komen er vast wel.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Poezen samen laten leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 23:57

Helaas... gisteren beet zwartje van zich af. Met poten wijd op lapje af die weg rende. Maar een meter verder om draaide en terug kwam om te vechten. Heel de dag weer angst bij zwartje. Die aanpak werkte dus niet. En dat terwijl het eigenlijk wel wat rustiger was nu ze beiden in de woonkamer slapen.
Helaas nog geen verbetering dus #)

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Poezen samen laten leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 17:39

Ehh het leek wel echt beter te gaan.. totdat vd week echt even werd gevochten. Nu helaas weer een geobsedeerd lapje.
Al jaagt zwartje dr nu wel uit de slaapkamer.
Zwartje is gewoon speels en komt meteen op ons af dus durf het nog wel nog even aan te kijken maar het is helaas niet wat ik ervan had gehoopt.
Ben nu sinds gisteren op vakantie en vriendin zit in huis dus hoop maar dat dat een wonder teweeg brengt..

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-18 08:27

Tijd wil ik het geven maar anderhalf jaar is best lang :o maar het is ook zeker niet zo dat ik er al snel eentje weg zal doen.

Ben ik ook te verliefd op ze voor <3
Afbeelding
Afbeelding
Zwartje is lekker aan het aanzetten
Voel bijna geen ruggegraat meer met aaien en ook dr heupjes zijn ronder aan het worden

Hadden dr overigens zwartje genoemd omdat ze de eerste dagen ineen gedoken zat en ze heel veel zwart had. Pas toen ze ging lopen en spelen bleek ze ook heel veel wit te hebben haha

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-18 15:30

Heb geen harde grens maar in mn hoofd ga ik dit zeker niet nog maanden aan kijken.
Heb eventueel in mn hoofd een vriendinnetje die haar kat verloren is en zegt even niet te willen maar denk zomaar dat ik haar heel blij mee zou maken als er wel een poes optie voorbij zou komen.

Maar goed aangezien het tot voor kort wel steeds beter ging kijk ik het zeker nog wel even aan. We zaten al met zn allen op de bank. Heb daar bij wel schuin oog op lapje maar het gaat dus wel echt al de juiste kant op.

Had de optie besproken bij de opvang om zwartje terug te mogen brengen als het niets zou worden maar dat zie ik helemaal niet zitten. Ben erg blij met dr en hoe ze zich ontwikkeld dus ga dr zeker niet terug brengen naar het kippen rennetje waar ze zat.

Heb ze sinds half juli samen en is nu half augustus dus geef het echt nog wel een kans maar denk als na een maand of 3 een of beiden ongelukkig zijn dat ik dan wel in ga grijpen.



Allegra jouw aanvulling verteld wel veel meer dan wat je eerst schreef. Nu snap ik je keuzes zeker. Het kwam idd over alsof ze 1,5 jaar ongelukkig waren geweest en dat zou mijn keuze niet zijn geweest. Maar precies zoals ik zwartje niet weg zou doen om haar verleden snap ik jouw keuze.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Poezen samen laten leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-18 16:32

Tja dat krijg je met het geschreven woord.. is via Whatsapp al makkelijk om elkaar verkeerd te begrijpen.

Overigens bedankt voor je aanvulling. Ik deed wel al sissen naar lapje als ze aan viel maar zal ze actiever uit elkaar halen als je zegt dat dat helpt!

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 16:52

Gaat steeds beter onderling!
Gaf ze even allebei een zylkene pilletje maar al vrij vlot alleen zwartje (want die moest wennen).
Geef sinds een week allebei zo'n pilletje en al na een dag was er verschil en gaat nu dus echt steeds beter!
Kijk ons zitten!

Afbeelding

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Poezen samen laten leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 08:13

Elcid bedankt voor je links ik zal ze bekijken

Sourire jaaa! Heel blij mee :o


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 bezoekers