Mini rollijn gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Mini rollijn gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:46

Ik ga regelmatig hardlopen met 1 van mijn honden. Hij loopt dan altijd braaf los naast me mee. Nu ben ik verhuisd en zit er vlakbij een klein bosgebied waar ik graag naartoe ga. So far so good.....

Maar helaas loopt daar meerdere keren per week een boswachter rond en kwam ik die dus laatst tegen en is het uit met de pret voor mijn hond. Omdat het lekker makkelijk is loopt hij altijd los en het is een bordercollie die goed onder appel staat dus hij begreep het helemaal maar regels zijn regels. Ik kwam deze keer met een waarschuwing weg maar moet mijn hond voortaan wel aanlijnen.

Maar een aangelijnde hond vind ik met hardlopen bloed irritant. Ik wil mijn handen vrij hebben en in een constant tempo lopen zonder uit balans getrokken te worden of op elk paaltje en te moeten letten. Begin deze week had ik hem aangelijnd aan mijn gordel maar dat werkt niet. Als hij naast me loopt is de lijn te lang en stapt hij er elke keer in en aan het einde als hij moe is en liever 2 meter achter me loopt is hij te kort en moet ik gaan slepen. Ik loop ook veel smalle slingerpaadjes en een kort aangelijnde hond is dan gewoon vragen om valpartijen.

Zonder hond gaan hardlopen vinden we beiden niet leuk. Gister had ik hem thuis gelaten maar meneer kent mijn sportkleren en schoenen dus ik had de deur nog niet op slot of hij zette het als een wolf op een janken.

Dus nu toch maar op zoek naar een oplossing. Ik zit te denken aan een mini rollijn die ik aan mijn gordel vast kan maken. Dan heeft hij toch wat bewegingsruimte maar is voor meneer de boswachter wel netjes aangelijnd.

Wat zijn geschikte rollijnen? Veel lijnen voor kleine hondjes vind ik nog steeds behoorlijk aan de maat.

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Mini rollijn gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:49


KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:49

Ik hardloop met deze hikers belt, toevallig gister wat foto's gemaakt voor een ander topic. Het is de Hurtta Hikers belt, heerlijk stevig ding met vakje voor flesje en een afluitbaar zakje :)

edit ik lees niet goed, sorry!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kerstkransje
Berichten: 457
Geregistreerd: 22-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:50


JesdaJinn

Berichten: 10442
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:51

Wanneer ik ga canicrossen dan zit mijn hond (toevallig ook BC) aan mijn heupgordel vast. Zelf heeft hij een trektuig aan en er zit een lijn aan met elastiek.
Ik weet niet waar je woont maar ik ken een fijne winkel waar ze je goed helpen.

Edit:
https://www.runwithpride.nl/Benji-jogger-Canicross-lijn

Lukasje
Berichten: 11241
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 17:46

Mss een superidioot idee maar vermits de rollijn enkel dient om de boswachter te plezieren :) en niet om je hond bij je te kunnen houden, kan je niet een rolmeter gebruiken? Die die de werkmannen gebruiken hebben vaak een klip aan de achterkant om aan hun broeksriem te bevestigen. De andere kant, het begin, knoop je aan het harnas van je hond.

Zoiets:
https://www.google.be/search?q=rolmeter ... 7BKQPv0FxM:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 17:52

Elastieke lijnen zijn helaas geen optie. Die zijn te kort en bij uitrekken wordt je balans toch aangetast.

Ik wil graag dat hij wat meer ruimte heeft en even kan stoppen om een stok te pakken of aan een boompje te snuffelen.

Rolmaat is een goedkope optie maar die zijn stug hoor :') . Rollen ook niet lekker op als het lint niet recht loopt.

JesdaJinn

Berichten: 10442
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Mini rollijn gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 17:55

En een longeerlijn die je vast maakt?
Denk dat een winkel er wel aan beide kanten een haakje aan kan maken zodat je ze vast kan klikken.
Heb je toch de hond vast maar wel (hoe lang is zown ding?) de ruimte xD

jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:02


Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Re: Mini rollijn gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:18

De xs riemen van flexi zijn behoorlijk klein. Ik denk dat ze ongeveer zo groot zijn als de palm van mijn hand en mijn handen zijn niet heel groot.

Dit zijn lijntjes van 3 meter. Officieel niet geschikt voor het gewicht van een border collie maar voor een brave hond zal dit geen probleem geven.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 18:36

Gewoon een flexlijn voor de kleinste hondjes in 5 of 10 meter? Die zijn zo klein, dat mijn hand (van hele normale grootte) er niet in past :') Met een karabijn aan je broeksriem en ready to go. Ik loop met 1 van mijn honden ook zo aan de gordel op lange afstanden (maar dan maatje groter, hij trekt nogal :o ). Werkt perfect.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Mini rollijn gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:27


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:44

@Jibberjabber; die bovenste was ik ook al tegen gekomen. Lijkt een metalen behuizing met een staalkabeltje. Zwaar dus. Die 2de is een mooi systeem zeg! Maar die prijs :+

Thanks verder voor alle tips. Op de foto's ziet alles er even groot uit maar de lijnen voor kleine hondjes zijn dus ook echt kleiner qua formaat? Toch maar eens wat dierenwinkels hier af gaan dan.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:32

Afbeelding

Rabo Scanner (iets groter dan een pinpas); XS classic 3m tape; relatief kleine hand (normaal handschoenen maat S)

Afbeelding
Dezelfde flexi bovenop een gewone S vario 8m (en die is al weer een flinke slag kleiner dan de M, waar je de meeste mensen mee ziet lopen), hij is 1-1.5cm smaller en 2.5-3cm korter (en bijna de helft dunner).

De nieuwste generatie: https://flexi.de/nl/products/new-classic-xs-3m-tape/

En degene die eronder ligt: https://flexi.de/nl/products/vario-s-8m-cord/

De new classic cord XS is nog eens 10g lichter (100g) en de vario cord XS is 10g zwaarder (120g) dan de new classic tape XS. De S vario 8m is 220g.

se7entje

Berichten: 841
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:54

Ik heb ook de kleinere maat flexi maar gebruik ze nooit want er passen maar 3 vingers in. :')

Als je die aan een riem doet lijkt me dat een goeie oplossing. Is 3 meter, weet niet of ze er in 5 meter zijn.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 00:38

Je hebt een flexi rolijn,maar ik weet niet of die van het merk Flexi is,die kan je aan de halsband vast clippen dus looptje hond gewoon los en als het nodig is kan je hem zo weer vast nemen ,hij was 2 of 3 meter lang en het was een rondje wat je zo in je handpalm kon hebben.Ik kan hem alleen zo gauw niet vinden op internet maar ik heb hem laatst nog ergens gezien.
Mijn vriendin had hem en die had er een spaanse watershond aan

Het had wat weg van deze https://www.medpets.be/lishinu/?lpc=01-3-92-1-34-173 alleen deed je hem niet om je pols en was hij minder prijzig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 06:44

Ohhh die flexi is inderdaad heel mini :D

Ga van de week eens op pad in de omgeving