Veilige kauwbotten voor hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Veilige kauwbotten voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 17:35

Ik ben op zoek naar veilige kauwspeeltjes/botten die ik aan mn hond kan geven.
Hij krijgt nu af en toe een kauwstaaf, maar zodra die voor mijn gevoel te klein wordt pak ik hem af en gooi m weg.
Het is een Duitse herder die snel wat op heeft. Runderoren zijn hier bijv binnen 5 minuten op. Ik zoek iets wat lang mee gaat en niet gevaarlijk is.
Wat geven jullie ?

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Veilige kauwbotten voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 17:41

Pens,de grote stukken.
Stinken vreselijk,maar is onze dh toch wel even zoet mee.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Veilige kauwbotten voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:05


Sanniej_

Berichten: 4900
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Veilige kauwbotten voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:11

Zeker nyla bones of hertengewei

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Veilige kauwbotten voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:44

Ik wilde hier net een topic overmaken dus ik lees mee!
Hier voor mijn duitse herder pup een nekspier van een rund gekocht .Die vindt ze heerlijk maar gaat wel snel op!
Heb ooit een honingbot gekocht maar deze splinterde verschrikkelijk dus dat is niet voor herhaling vatbaar.

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Veilige kauwbotten voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:59

Ik heb kauwhout, een buffelhoorn en hertengewei mliggen voor langdurig kauwplezier. Voor een avondje bezigheid geef ik kophuid of bullepezen (die grote). Oren ed gaan binnen 5 min op en lamspootjes vind die niks aan

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:00

Hertengewei hebben wij ook bevalt prima

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:00

Ik ben fan van koeien kogelgewrichten, maar dat is voor een kleine hond misschien wat veel.

SayaJones

Berichten: 11927
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:20

Runderkophuid platen! Zijn in allerlei formaten te vinden, ook grote formaten.
Je hebt staven maar ook echt platen van zo'n 30 bij 30 cm, soms nog groter.

Mijn Spaanse Mastiff (behoorlijke hond) doet met zo'n plaat ongeveer een uur/anderhalf uur. Soms wat langer soms wat korter.

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:22

Azmay schreef:
Ik ben fan van koeien kogelgewrichten, maar dat is voor een kleine hond misschien wat veel.


Waar hasl je die en die splinteren niet?
Hier ook idd waterbuffel hoorn, nylabone, hertengewei, koffie hout enz enz
Runderkophuid gaat er hier ook met kilo's tegelijk doorheen

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:31

dierenfan schreef:
Azmay schreef:
Ik ben fan van koeien kogelgewrichten, maar dat is voor een kleine hond misschien wat veel.


Waar hasl je die en die splinteren niet?
Hier ook idd waterbuffel hoorn, nylabone, hertengewei, koffie hout enz enz
Runderkophuid gaat er hier ook met kilo's tegelijk doorheen


Zijn zeer stevige botten, splinteren eigenlijk niet. Kan ze bestellen bij sommige sites met kvv/barf of halen bij slachters.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Veilige kauwbotten voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:00

Runderkophuid inderdaad! Dat is het enige dat hier niet meteen op is en wat ik veilig durf te geven :)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Veilige kauwbotten voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:37

Runderkophuid heeft mijn mechel zo op, binnen 2 minuten is het weg. Het enige wat er nu nog steeds ligt na 4 maanden is het hertengewei waar ze zo nu en dan eens op knaagt. Best grappig als je dan je Chihuahua dat ding op ziet tillen en er mee op de bank probeert te springen :')

Ik haal ook regelmatig botten bij de slager, die weten vaak wel wat je een hond wel of niet kan geven. Kun je ook nog kiezen of je een bot met of zonder vlees wil. Daar zijn ze wel een paar dagen mee bezig, maar na 2 dagen gooi ik het wel weg ivm hygiëne

SayaJones

Berichten: 11927
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:39

CharmingS schreef:
Runderkophuid heeft mijn mechel zo op, binnen 2 minuten is het weg. Het enige wat er nu nog steeds ligt na 4 maanden is het hertengewei waar ze zo nu en dan eens op knaagt. Best grappig als je dan je Chihuahua dat ding op ziet tillen en er mee op de bank probeert te springen :')

Ik haal ook regelmatig botten bij de slager, die weten vaak wel wat je een hond wel of niet kan geven. Kun je ook nog kiezen of je een bot met of zonder vlees wil. Daar zijn ze wel een paar dagen mee bezig, maar na 2 dagen gooi ik het wel weg ivm hygiëne


Welk formaat kophuid geef jij? :=
Ik heb echt dikke, grote platen. Heb ze trouwens ook met haar en al gehad en daar doen ze langer mee :j
Stinkt wel meer en het ziet er wat meer luguber uit :=

Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:41

De meest veilige vind ik farmfood rawhide. Als ze daar op kauwen wordt het zacht maar niet vies en plakkerig en zompig zoals die standaard witte runderhuid kluiven. Zo kunnen ze heel moeilijk een hard stuk los kauwen met verstikkingsgevaar. Ze zijn wel niet keihard zoals een hertengewei (die ik dus niet geef omdat de tanden daar van af kunnen breken: DA ziet dat ook vaker)
Dinobotten etc echt niet doen die gaan splinteren.

Ik heb nu ook churpi. Dat is yakkaas lang gedroogd. Hard. Daar doet mijn lab alleen niet zo lang over. Dan zou je al de grootste maat moeten nemen.

Let wel geen enkele kluif is veilig zonder toezicht. Het enige wat ik geef als ik weg ga is een gevulde kong. Die krijgt ze niet kapot en niet verstikkingsgevaarlijk. Ik vul het met bevroren geitenmelk dan doet ze er langer mee en ook nog gezond

Nylabone vind ik maar gevaarlijk. Dat is plastic met een smaak; chemische troep. en er komen zeer zeker stukjes van af, al zijn ze maar klein.
Laatst bijgewerkt door Zuidpool29 op 19-07-18 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:43

SayaJones schreef:
CharmingS schreef:
Runderkophuid heeft mijn mechel zo op, binnen 2 minuten is het weg. Het enige wat er nu nog steeds ligt na 4 maanden is het hertengewei waar ze zo nu en dan eens op knaagt. Best grappig als je dan je Chihuahua dat ding op ziet tillen en er mee op de bank probeert te springen :')

Ik haal ook regelmatig botten bij de slager, die weten vaak wel wat je een hond wel of niet kan geven. Kun je ook nog kiezen of je een bot met of zonder vlees wil. Daar zijn ze wel een paar dagen mee bezig, maar na 2 dagen gooi ik het wel weg ivm hygiëne


Welk formaat kophuid geef jij? :=
Ik heb echt dikke, grote platen. Heb ze trouwens ook met haar en al gehad en daar doen ze langer mee :j
Stinkt wel meer en het ziet er wat meer luguber uit :=


Die van mij krijgt ook dikke stukken, alleen zei is echt gestoord als het op eten/botten aankomt. Het liefst slikt ze het in een keer weg.. Verbaasde mezelf er ook over hoor, en moet ook zeggen dat haar ontlasting ook even niet goed is geweest daarvan.
Ze krijgt ze in ieder geval niet meer. Ga nu alleen nog maar een keer in de maand naar de slager voor wat botten en die vries ik dan in. Die krijgt ze niet zo snel op, en meestal is ze alleen bezig om het vlees er af te scheuren.

In Amerika kregen de honden een paard te eten, wat ter plekke in de kennel werd geschoten. Hebben daar 150 honden, en er werd iedere dag gerouleerd, als het dier op maandag geschoten werd dan was er woensdag al bijna niks meer van over zelfs de huid met het haar werd opgegeten, en de botten hebben ze daarna ook nog plezier mee

SayaJones

Berichten: 11927
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Veilige kauwbotten voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:49

Hele, verse paarden? :oo
Da's wel heftig, maar effectief, denk ik dan? :+

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:54

Zina is dol op haar mergpijp. Je moet alleen wel eentje nemen die smal genoeg is want soms krijgen ze het voor elkaar om vast te komen zitten met de onderkaak. En we krijgen weleens slachtafval mee van de slager. Botjes met restjes vlees eraan. Die moet je alleen niet te lang laten liggen

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Veilige kauwbotten voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:02

Wat is veilig. In mijn idee is niks veilig. Kauwspul of speeltjes krijgen ze gewoon nooit zonder toezicht hier.

Heb hier staffords en gebruik kophuid (platen), hoefjes lange stukken bullepees.

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:10

Enzo (HH) vindt bullepees erg lekker. Gebruik dan een boneguard zodat meneer het laatste stukje indd niet overdwars in zijn strot kan lanceren. Knip een bullepees met een takkenschaar in 3 mooie stukken en boor in 1 einde een gaatje zodat ik de boneguard kan bevestigen.


Afbeelding

Afbeelding


Verder heeft hij ook een stuk hertengewei waar hij weken mee zoet is. Het enige waar ik hem zonder toezicht mee laat ravotten is zijn zwarte kong bot.

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Veilige kauwbotten voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:15

Bullepezen, Runderkophuid platen en hertengewei zijn de favorieten hier voor mijn werklijn Duitse herders.

Ik heb ook een enkele keer iets anders maar daar doen ze het niet zo goed op.
Luchtpijp, varkens/runderoren, hoefjes, ... vermijd ik allemaal.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:16

Ik haal regelmatig een stuk runderbot bij de slager, kost me ook nog maar eens 60 cent