Hond plast in huis, dominantie?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Hond plast in huis, dominantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:35

Nou, ik vind het een ontzettend overhaaste conclusie van je DA, daar zou ik qua gedragsadvies niet op varen. Hoe is het huishouden? Een druk huishouden met veel mensen/kinderen/bezoek? Of op een andere manier veel prikkels? Andere dieren?
Zie je stresssignalen bij je hond? Onrust?

Ik zou een goed aangeschreven GT laten komen trouwens.

koeien op de weg...


GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 12:14

Maar hij is dus eigenlijk nooit zindelijk geweest in huis? Als hij los kan lopen dan?

koeien op de weg...


GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 12:17

LoeOrange schreef:
Amber_anne schreef:
Jeetje wat een super vervelend probleem. Hebben jullie geen tuin dat de hond zelf kan kiezen waar die geen gaat en zo naar buiten kan als die moet plassen?


Oeps heb dikke vingers denk ik. Per ongeluk PB gestuurd. Hier nogmaals mijn reactie :o

Hij heeft tot vorige week altijd de keuze gehad om zelf naar de tuin te gaan. Echter hebben wij onze tuin helemaal verbouwd en hebben nu geen plekje waar hij kan plassen. Wij laten hem nu vaak in de voortuin snel zijn plasje doen

Ah, hij is het dus gewoon helemaal niet gewend om zijn plas op te hoeven houden als hij los is. Dan zou ik nu elk uur met hem naar buiten gaan, vóórdat hij nood heeft om in huis te plassen. Dat heel rustig uitbouwen, gewoon net als met een pup die je voor het eerst zindelijk maakt.

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 12:19

LoeOrange schreef:
GDG schreef:
Maar hij is dus eigenlijk nooit zindelijk geweest in huis? Als hij los kan lopen dan?


Hij weet dat hij buiten moet plassen. Hij staat dus altijd bij de deur als hij moet. Zo geeft hij aan dat hij naar buiten moet om te plassen. Maar als wij niet snel genoeg reageren laat hij het wel lopen. Meestal wel maar een paar druppels om zo min mogelijk binnen te doen. Dit doet hij dan ook enkel dicht bij de deur. Poepen doet hij helemaal nooit binnen. Al heel lang niet meer.

Ja ik lees net dat hij voorheen altijd naar buiten kon, hij is het dus gewoon niet gewend. Dan komt dat echt wel goed hoor maar daar moet je weer even tijd in steken om de zindelijkheidstraining te doen.

koeien op de weg...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, Geralda1994, Indy_Mouse_9, Shetje14 en 40 bezoekers