Blauwe vliegen om (zieke?) Kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Blauwe vliegen om (zieke?) Kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 15:53

Hallo,

De kat van mijn buurvrouw ligt eigenlijk altijd bij ons in de tuin omdat ze daar is opgegroeid en er 2 jaar terug de kittens ook groot bracht.
Laatst trof ik een grote plas bloed en ze had haar rug achter open liggen een snee over de breedte en ze is toen opgehaald door de dierenambulance. Ze hebben het schoongemaakt en gehecht en alles leek nu wel weer geheeld te zijn. Ze zwalkt achter en kan haar start nog maar een beetje bewegen maar het ziet er verder schoon uit voor zover ik kan zien.
De laatste 2 weken merk ik allemaal blauwe vliegen in de tuin en vandaag zag ik dat er 4 achterop haar rug zaten. De buurvrouw zegt dat de wond heel en schoon is, maar ik vertrouw het toch niet.
Moet ik me zorgen maken ondanks dat het mijn kat niet is?



hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Blauwe vliegen om (zieke?) Kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 15:58

Ik ben dus ook bang voor maden maar kan net niet dicht genoeg komen. Kop is prima maar naar haar achterwerk toe raakt ze in paniek. Altijd al zo geweest trouwens.
Met die wond deed ze ook al moeilijk het was niks volgens haar, feen geld voor dierenarts dus dit zal ook wel moeizaam gaan. Maar wil ook niet om niks de dierenpolitie bellen.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 07:10

Ze geeft niet echt om haar denk ik. Ik mocht de dierenambu eerst ook niet bellen pas toen iedereen zei dat het ernstig was en ze de plas bloed bij mij in de tuin zag. Er toen ze thuis kwam begon ze meteen over hoe duur het wel niet was en misschien had ze zichzelf ook wel gered.
Ze komt altijd bij ons liggen en trekt heel erg naar me toe dus ze heeft wel een plekje in mijn hart. Ze is een heel apart gekleurde siamees maar is aardig op leeftijd en ziet er niet echt meer uit of dat komt door slechte verzorging. Ik ga binnenkort verhuizen maar wil haar het liefst meenemen.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Blauwe vliegen om (zieke?) Kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 07:18

Ze is al eens meegenomen door iemand die dacht dat het een zwerfkat was maar toen wilde ze haar wel terug. Maar kan het altijd vragen.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Blauwe vliegen om (zieke?) Kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 12:20

Dierenambu komt inderdaad alleen als eigenaar toestemming geeft omdat er kosten aan verbonden zijn.
144 zat ik dus aan te twijfelen omdat het wel schoon leek te zijn en ik wil niet onnodig bellen, maar ga het zo toch controleren ze ligt hier alweer de hele ochtend in het gras.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Blauwe vliegen om (zieke?) Kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 15:16

Ik heb de buurvrouw op het hart gedrukt naar de da te gaan vandaag ze zal er zo naar kijken omdat ik er nu al voor de 3de keer mee kom. Maar als ze over een uur nog niet weg is dan bel ik 114.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 20:15

Aparte wending.
Ik ging vragen of ze al geweest was haar vriend deed open wist van niks(ingewikkelde relatie) maar schrok erg en is meteen met haar naar de dierenarts gegaan.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Blauwe vliegen om (zieke?) Kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 22:17

Is zekerweten niet zijn kat. Was van de vrouw die woonde waar ik nu woon en heeft haar weggegeven aan mijn buurvrouw hij is er pas sinds een half jaar. Daarom vind ik het zo raar.

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Blauwe vliegen om (zieke?) Kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 19:06

Ze zit sinds een uur weer in de tuin en ziet er opzich wel fit uit niet anders dan anders. Ze blijft mabk achter en haar staart blijft verlamd ze komt niet te lang meer buiten omdat ze overal tegenaan springt maar verder was de wond goed aan het genezen. :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JorineV, MyrtheJ, tessaenhenk en 87 bezoekers