Hagedis los in de kamer?

Moderators: MirandaT, Ods, Warboel, Duhelo, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:47

Ik denk niet dat het heel geschikt is, het is geen kat die je gewoon kan laten lopen. Reptielen zijn koudbloedig en hebben dus echt warmte nodig. Onze schildpadden bijvoorbeeld moeten minimaal 28 graden hebben, het liefste warmer. Je kan ze best even los laten lopen maar niet te lang en onder toezicht. Terug laten komen naar het terarrium kun je denk ik wel vergeten :D Al lopen onze tokehs wel los (in een kas) en die blijven redelijk dichtbij hun voer-/broedplaats.

Maar hoe zou jij het voor je zien? Tenzij je overal dode vliegen op de grond hebt liggen, denk ik niet dat een reptiel effectief vliegen voor je vangt eigenlijk.

...
Ik ben gerpiegorp

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 00:10

Ik heb geen echte ervaring met reptielen, op verschillende schildpadsoorten na. Maar als ik logisch nadenk dan ligt het niet voor de hand dat bv een hagedis een rondvliegende vlieg vangt. In de natuur zullen zulke dieren ook eerder meer voorhande insecten eten (sprinkhanen, krekels, etc) dan vliegen. Maar misschien als ze net even op de vensterbank stil zitten, maar dan nog. Lijkt me gewoon niet praktisch.

...
Ik ben gerpiegorp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie