Wat meenemen als met de hond op vakantie gaat.

Moderators: Dani, NadjaNadja, Duhelo, Muiz, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

AbbyBlues

Re: Wat meenemen als met de hond op vakantie gaat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:54

Denk ook aan een mogelijkheid om de pup te kunnen dragen of in een karretje te kunnen zetten. Geen idee wat jullie plannen zijn maar pups van die leeftijd kun je niet de hele dag mee nemen op trektocht.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:06

CaptainJS schreef:
AbbyBlues schreef:
Denk ook aan een mogelijkheid om de pup te kunnen dragen of in een karretje te kunnen zetten. Geen idee wat jullie plannen zijn maar pups van die leeftijd kun je niet de hele dag mee nemen op trektocht.

Dragen gaat het niet worden want, ze weegt nu al 50 kilo.

Bij zo'n grote hond is het juist heel erg belangrijk om goed op te letten dat je ze niet overbelast. Ik zou echt een karretje overwegen als jullie langere afstanden/periodes gaan wandelen. Aan het strand of meertje hangen is natuurlijk geen probleem. :)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 15:18

Palmera schreef:
Hou rekening met hartworm, het enige wat daartegen helpt is preventief behandelen en niet pas na besmetting.

Het kán wel, maar het is een hele nare behandeling. Gewoon een maand voor de vakantie met interval van 4 weken tot een maand na de vakantie en dan gebeurt er niets.

Even off topic, waar kun je hier hartworm entingen krijgen? Ik verhuis binnenkort naar Amerika en mijn dierenarts heeft ze niet. Ik wilde ze in Amerika meteen laten enten, maar liefst natuurlijk voordat ik ga.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie