Welk ras is mijn konijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Welk ras is mijn konijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 13:07

Eindelijk heb ik gister een konijn gekregen. Ik heb altijd al een konijn willen hebben alleen zaten mijn ouders niet mee. Na veel praten ( en soms wat zeuren) gister dan eindelijk een konijn gekregen! Rammetje genaamd Pip!

Oké niet de aller stoerste naam maar wat vond ik dit een leuke naam.
Helaas weten wij niet welk ras hij is. Mijn vader denkt aan een Vlaamse Reus maar dat kan ik toch niet echt geloven. Ik denk eerder dat hij 2 verschillende rassen heeft.

Wie o wie kan iets uit Pip zijn foto's ontdekken?


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

En zijn broertjes en zusjes!


xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 13:15

xDenies schreef:
Het lijkt me sterk dat het een vlaamse reus is want dan toont hij nog erg klein op deze leeftijd. Ik vermoed, ook gezien z'n broertjes & zusjes, dat het gewoon een mengelmoesje is. Spannend wat die grote flaporen gaan doen :)

Houd je er wel rekening mee dat Pip graag een maatje wilt en lekker veel en vaak losrent? *\o/* Maar dat wist je vast al wel! :D


Ja daar hebben we zeker rekening mee gehouden ! Hij heeft vanochtend al ruim 3 uur los gehuppeld en vanavond mag hij er weer een paar uurtjes uit schilt dat we genoeg ruimte hebben.

Pip is geboren op 21 april 2018 trouwens! Dus nog jong ja.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 13:18

Ja hoor ik weet er alles van. Mijn vader heeft vroeger zelf ook konijnen gehad en ik heb ook kenissen met konijnen dus wat dat betreft gaat het zeker goed komen.

En we gaan ook opzoek naar een maatje. Hij is er pas sinds gisteren !

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 13:26

Mizora schreef:
Hoeveel weegt hij?

Top dat je op zoek gaat naar een maatje. Eerst zo snel mogelijk laten castreren en dan op zoek naar een mooie dame, eventueel een gecastreerde/gesteriliseerde vanuit de opvang. Dat heeft als voordeel dat hij er veel sneller bij kan (normaal staat er 6 weken voor vanwege het risico bevruchting, maar dan kan het al met een week of 1.5-2).


Dat heb ik nog niet gewogen. Ik ga vanmiddag nog even wat extra spulletjes halen en meteen iets om hem te kunnen wegen zo kan ik ook zijn voer afwegen. Wij hebben thuis geen keukenweegschaal meer.


xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 13:28

Amber_anne schreef:
Top dat je er veel van weet. Veel mensen kopen een konijn zonder ervaring vandaar dat ik denk dat iedereen de tip geeft voor een maatje etc.

Super leuk een konijn, ik heb er zelf 2 binnen zitten en er komen nog 2 bij als het goed is


Ah ja Pip zit momenteel buiten en mocht het in de winter koud worden dan verplaatsen wij hem naar de schuur of naar binnen. Heb nu nog een redelijk klein hok vandaar dat ik hem er zoveel mogelijk uit haal. Mijn vader heeft over 3 weken vakantie en heeft al aangegeven een groter hok te maken en een ren. Dus dan is er ook plek genoeg voor een maatje. In de tussen tijd kan ik dus nog even kijken!
Laatst bijgewerkt door xtessax83 op 09-07-18 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 13:31

Amber_anne schreef:
Helemaal top toch, duidelijk komt die niks tekort. Van 3 weken in een kleiner hok alleen gaat die niks krijgen.

Vind pip trouwens wel een hele leuke naam misschien pik ik die wel van je haha


Misschien noem ik het 2e konijn wel Woezel :P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, IASCrawler en 71 bezoekers