Hypoallergeen voer of vers vlees?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Hypoallergeen voer of vers vlees?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 09:33

Hallo,

Mijn hond heeft lange tijd achter elkaar diarree gehad. We hebben hem nogmaals op giardia onderzocht (heeft hij eerder ook gehad), maar deze test was tot 2 keer aan toe negatief. Afgelopen vrijdag dus verder onderzoek laten doen bij de dierenarts. Er is ontlasting opgestuurd voor uitgebreid onderzoek, hier komt eind deze week de uitslag van binnen. Ook hebben we een zak hypoallergeen voer van Royal Canin meegekregen om allergieën uit te sluiten. Dit hebben we vrijdag avond voor het eerst gegeven en zaterdag ochtend een perfecte drol! En dit is zo gebleven.
Het lijkt dus toch bij het voer vandaan te komen.

Mika is nu bijna 13 maanden, hij is bij ons gekomen toen hij 5,5 maand was. Hij heeft tot ongeveer 10,5 maand Taste of the Wild - Pacific Stream Puppy gekregen. Daarna is hij overgegaan op Taste of the Wild - Pacific Stream Canine.
Op zowel de puppy variant als de volwassen variant had hij meestal 4/5 keer per dag ontlasting.
11 juni is hij gecastreerd en sinds toen had hij alleen maar diarree. Na een aantal dagen heb ik bij de dierenarts Royal Canin Gastro Intestinal meegekregen. Dit heeft hij tot afgelopen vrijdag gehad, maar de diarree bleef hij houden.
Op het hypoallergene voer van Royal Canin doet hij het dus wel goed, maar dit is vrij prijzig.

Ik weet dus niet precies waar hij nou op reageert. Taste of the wild is met zalm, Royal Canin Gastro Intestinal is met gevogelte-eiwitten.

Hebben jullie ervaringen met andere soorten hypoallergeen voer? Doe ik er goed aan om hem toch op dit voer te houden, of een ander soort brok, of misschien toch vers vlees? Ik heb nu een zak van 7 kilo besteld zodat we toch even vooruit kunnen en ik ondertussen kan uitzoeken welke andere opties er zijn.
Ik hoop dat iemand mij wat informatie kan geven hierover.
Alvast bedankt!


xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 10:10

TOTW is zonder granen. De zak die ik voerde is met zoete aardappel en zalm.

Japielover, als je gaat elimineren doe je dit dan met vers vlees? (bijvoorbeeld KVV, waar maar 1 diersoort in zit). Of kan dit ook met brokken? Op internet had ik gelezen dat je 6 tot 8 weken hetzelfde geeft, en gaat dit goed dan elke 2 weken een nieuw diersoort toevoegen? Dan weet je dan dus waar hij wel tegen kan en waar eventueel niet. Maar kan ik hem dan daarna eventueel ook weer overzetten op brokken, of is het dan slimmer om hem op KVV te houden? Als hij wel ook op andere dingen reageert die wel in brokken zitten maar niet in KVV dan heb je natuurlijk weer de poppen aan het dansen...

BCD94, mijn hond eet gelukkig alles, dus daar ben ik niet heel bang voor. Ik vind brokken erg fijn omdat dat toch makkelijker is, je hoeft niet te onthouden dat je vlees uit de vriezer moet halen. En met vakantie o.i.d. is dat toch makkelijker meenemen als vers vlees. Nam jij je hond wel eens mee op vakantie? Hoe deed jij dat met het vlees?


Ik kan natuurlijk ook gewoon wat verschillende zakken voer uitproberen maar ben bang dat ik dan met allemaal zakken voer blijf zitten. Heb nu namelijk ook nog meerdere zakken voer staan. Ik ga even kijken naar het voer wat jullie noemen.

xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 10:20

AbbyBlues schreef:
Ik ben zelf een fervent tegenstander van Royal Canin en voer zelf al jaren vers vlees. Maar je moet ook naar het dier kijken. Als hij het goed doet op RC en je kunt het betalen dan blijf lekker op die brok. :j

Ik ben zelf ook niet zo enthousiast over Royal Canin, daarom ben ik ook op zoek naar wat anders. Bij Zooplus staan ook een aantal verschillende merken met hypoallergeen voer, dus daar ga ik mij ook even in verdiepen. Erg lastig dat er zo veel verschillende soorten voer zijn, haha


xXxXsasxXxX
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 10:52

Ginger1991 schreef:
Als je de samenstellingen naast elkaar legt zie je dat de hypoallergenic de volgende hoofdzaken bevat
Rijst (kan hij dus tegen)
Gehydroliseerd soja
Gehydroliseerd gevogelte

Gehydroliseerd betekend dus dat het eiwit zo klein is geknipt dat het onherkenbaar is voor het lichaam.

Ik zou voorlopig op deze brok blijven omdat je hierop diarree vrij bent. Dat is natuurlijk het belangrijkste.
Of de brok nou goed of slecht is zou ik loslaten, je hond doet het er goed op dat is wat telt.

Om te ontdekken tegen welke diersoorten hij wel kan zonder rigoreus over te stappen naar een brok waarvan hij misschien weer diarree krijgt kan je diersoorten aanbieden in de vorm van snacks oid.
Begin met 1 diersoort, bij geen diarree geef je deze bijv 2 weken. Gaat dat goed kan je een andere diersoort erbij introduceren.
Begin met bijv paard en daarna konijn.

Als dat goed gaat kan je bijvoorbeeld een brok uitzoeken op basis van rijst en de diersoort die goed gaat.

Met vlees elimineren kan natuurlijk ook maar omdat je hond niet reageerd op rijst maar waarschijnlijk wel op diersoorten (of zoete aardappel) is het met brok makkelijker.


Ik denk dat ik dit ga doen. Op deze brok blijven en dan door middel van snacks uitzoeken waar hij tegen kan qua diersoorten.

Bedankt voor alle tips!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 75 bezoekers