Een kitten erbij, gaat dat?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Een kitten erbij, gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 10:52

Er zijn hier erg veel topics over met veel adviezen :) Heb je de zoekfunctie al gebruikt?
Ik kan je aanraden deze blog eens door te spitten, staan erg veel goede artikelen op, waaronder hoe je een nieuwe kat introduceert. https://www.praktijkvoorkattengedrag.nl ... ieuwe-kat/

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*



Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Een kitten erbij, gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:35

Grommen is echt niet okee :n
Bedenk je dat de aanwezige katten er niet om gevraagd hebben, een nieuwe huisgenoot, en dat moet echt met beleid aangepakt worden.
Het kan heus goed gaan maar als het echt misgaat zit je met een kat die levenslang veroordeeld is tot een ongewenste huisgenoot :\

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:50

Joolien schreef:
Bij ons is het niet gelukt, katten koppelen. Waren dan wel 2 volwassen katers, maar het is niet vanzelfsprekend dat het altijd goed gaat.

Wat ik vaak zo krom vind, is dat men denkt dat de katten het prima vinden om met meerdere katten te leven, maar ondertussen poepen en piesen ze regelmatig naast de bak, krabben ongewenst aan behang of bank of zijn chagrijnig tegenover de meeste katten en soms tegenover de baas. Dan zit je toch echt niet op te letten denk ik dan. Stress is bij katten zo snel gedaan, dat is niet te onderschatten.
Ik zou het hier lekker bij laten, wil je het toch doen, zorg dan dat de katten hun eigen plekje hebben, hun eigen bak, eten etc. Ook een eigen mandje, liefst in een aparte kamer.

Ja, dit! Samen eten zegt ook weinig, die kat heeft toch honger en als ze dan bij elkaar moeten zitten moet het maar. Ook in elkaars buurt zijn hoeft niet veel te zeggen, de "liefde" kan ook in sommige gevallen van één kant komen waardoor de een de ander alleen maar loopt te stalken als het ware. Of ze liggen altijd met de rug naar elkaar toe.
Kleine disclaimer: hier wordt ook soms gegromd maar dat is meer als de een geen zin heeft in knuffels/spelen. Dan wordt er één grauw gegeven en soms een pets en dan gaan ze weer hun eigen weg.
Maar zomaar uit het niets grommen is geen teken van "dat zit wel goed"

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:21

Joolien schreef:
Oh ja, nog eentje. Mensen vinden het altijd zo schattig als een kat op een andere kat zit. 'Kijk ze eens lief zitten'. Not! Het is een vorm van dominantie en dat is niet helemaal de bedoeling.

Dit ziet er op het eerste oog lief uit, zij het niet dat Klaaz hier echt niet happy was(onderste) en ze 5 min later echt gigantisch aan het vechten waren.
[ [url=m/k5lO9H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het valt of staat altijd met overige signalen. Hier dweilen ze ook wel eens over elkaar heen maar dan wordt er tegelijkertijd gelikt en gekroeld.
Ze zijn beiden echt wel op zichzelf maar gemiddeld eens per dag zoeken ze elkaar op voor een dagelijkse knuffel / speelsessie :j Ben blij dat ik ze tegelijkertijd heb geadopteerd.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 15:20

Ladyloe schreef:
Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat ik het mijn 2 katers en de kitten niet ga aan doen. Wil het leuk houden voor iedereen. Dus dan maar gewoon gezellig met deze 2!


[ [url=m/xeL2V6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een droppies <3

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Binck8, ComscoreBot, komone en 33 bezoekers