Welk voer voor pup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Welk voer voor pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 21:01

Over 4 weken mag ik onze Cocker spaniël pup verwelkomen. Hartstikke leuk natuurlijk een eerste hond! Maar er komt ook veel bij kijken.

Ik ben al een tijd aan het kijken voor voer dat we haar willen gaan voeren. Uiteindelijk zijn we op dog lovers gold uitgekomen. Maar na wat verder onderzoek zagen we dat de samenstelling veranderd is en de kwaliteit hierdoor achteruit gegaan is en het calcium percentage gestegen is.

Nu is mijn vraag: welk voer voeren/voerden jullie je pup?

Ik heb oude topics al gelezen, hier werd vaak DLG aangeraden. Maar vanwege de verandering in de samenstelling twijfel ik of dit voer nou nog steeds zo geschikt is voor een pup.

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: Welk voer voor pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:15

Ik kan volgende week woensdag mijn pup ophalen en de fokker voert nu biofood puppybrok. Ik weet nog niet of ik dat ook ga voeren of toch wat anders kies.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Welk voer voor pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:17

Ik voer zelf Wolf of Wilderness. En als alles goed gaat mogen we dit jaar een nestje verwachten, deze zullen ook wolf of wilderness krijgen. :)

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Re: Welk voer voor pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 21:40

Doedatje: ik ga even op dat voer googlen, bedankt.

Kiwiwitje: geef jij de pups altijd dan ook de junior versie? Of krijgen ze allemaal de adult?

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Welk voer voor pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:43

Dit word ons eerste nestje, Maar de junior versie en de adult versie zijn beide geschikt qua analyse voor pups. Dus waarschijnlijk gaan ze hier ook de adult krijgen.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:45

Hier voer ik Eukanuba Large breed puppy. Pup eet het graag en groeit ook goed.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:50

prutsmuts voeren we Hills op advies van de dierenarts

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:57

Wij hebben Acana puppyvoer gevoerd en overgestapt op Orijen na een maand of 7. Ik heb gekeken naar de ingrediënten en hoeveel er van alles in zat en geen enkel voer zal perfect zijn, maar deze van Orijen (de adult versie) vond ik het dichtste bij komen voor onze hond. Wij hebben wel een met aanleg tot dik worden (labrador he :+ ) anders waren we voor Doglovers Gold gegaan. Maar die vond ik echt te hoog in kcal.
Doglovers is namelijk een paar tientjes goedkoper per zak :+


Orijen is duur (en Acana was dat ook). Een zak van 11,4 kilo betalen we online 70 euro voor. Wel voeren wij maar 200 gram per dag hiervan, dus doen er ruim 1,5 maand mee. En dan is het bijna even duur als "goedkoop" supermarkt voer, wat slechtere kwaliteit is en waar je dus ook veel meer van moet voeren.

zoedeloe
Berichten: 194
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:03

Gefeliciteerd met je nieuwe pup!

Ik had net een heel bericht getypt is het weg.. Hier dus even de verkorte versie. Ik heb er zelf ook heel erg mee geworsteld je wilt toch het beste voor je hondje en ze ook een goede start geven.

Ik weet niet of je de website voerwijzer.nl kent? Hier staat heel veel informatie op.

Wel ben ik erachter gekomen dat hondenvoer helaas niet zwart/wit is. Het duurste voer betekend niet automatisch dat alle honden het er goed op doen. De ene hond doet het perfect op vlees de andere op geperste brok en weer een andere op krokante brok. Het belangrijkste is , kijk naar je hond (waar doet ie het beste op), wat zegt je gevoel en wat is de samenstelling van het voer.

Mijn advies is om als het pupje bij jullie komt eerst het voer van de fokker te geven. Er veranderd namelijk al zoveel, weg bij de familie, nieuwe omgeving, ander ritme, ect.

Mijn pup had ik toendertijd (na zorgvuldige overgang) ook DLG gold gegeven. Ook naar aanleiding van de samenstelling / kwaliteit en prijs. Helaas was haar poep hier niet mooi stevig op.

De pup van mijn ouders is van Orijen over gegaan naar Acana. De samenstelling van het voer is echt heel erg goed... Alleen op dit moment is dit voer negatief in het nieuws.

Zelf geef ik mijn hond brok en vlees. Het liefste had ik haar volledig op vers vlees maar hier krijgt ze te harde keutels van. De combinatie gaat goed. Omdat ze wat gevoelig is voer ik graanvrije brokken met voldoende vetten en hoog vleesgehalte.

Helaas heb ik dus geen kant en klaar antwoord voor je.

Alvast veel plezier gewenst met je pup!

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Welk voer voor pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:04

Mijn DH pup krijgt ook DLG en die doet het daar echt super op

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:18

Inderdaad is er veel info te vinden op voerwijzer.com. Meningen over hondenvoer verschillen enorm. Kies iets waar jij je goed bij voelt, en waar jouw hond het goed op doet. Lastig nu natuurlijk als pup maar vaak is het toch even uitproberen. Via food4pets.be kun je veel betere merken voer goedkoop bestellen (ook voor NL). Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Edit: wij hebben de eerste 2 jaar Orijen puppy en adult gevoerd. Sinds de nieuwe fabriek open is (en slechter voer maakt) zijn we overgestapt op Carnilove zalm. Dat bevalt super. En nu liggen er twee zakken Wolfsblut klaar, weer eens wat anders proberen :):)

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:35

zoedeloe schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe pup!

Ik had net een heel bericht getypt is het weg.. Hier dus even de verkorte versie. Ik heb er zelf ook heel erg mee geworsteld je wilt toch het beste voor je hondje en ze ook een goede start geven.

Ik weet niet of je de website voerwijzer.nl kent? Hier staat heel veel informatie op.

Wel ben ik erachter gekomen dat hondenvoer helaas niet zwart/wit is. Het duurste voer betekend niet automatisch dat alle honden het er goed op doen. De ene hond doet het perfect op vlees de andere op geperste brok en weer een andere op krokante brok. Het belangrijkste is , kijk naar je hond (waar doet ie het beste op), wat zegt je gevoel en wat is de samenstelling van het voer.

Mijn advies is om als het pupje bij jullie komt eerst het voer van de fokker te geven. Er veranderd namelijk al zoveel, weg bij de familie, nieuwe omgeving, ander ritme, ect.

Mijn pup had ik toendertijd (na zorgvuldige overgang) ook DLG gold gegeven. Ook naar aanleiding van de samenstelling / kwaliteit en prijs. Helaas was haar poep hier niet mooi stevig op.

De pup van mijn ouders is van Orijen over gegaan naar Acana. De samenstelling van het voer is echt heel erg goed... Alleen op dit moment is dit voer negatief in het nieuws.

Zelf geef ik mijn hond brok en vlees. Het liefste had ik haar volledig op vers vlees maar hier krijgt ze te harde keutels van. De combinatie gaat goed. Omdat ze wat gevoelig is voer ik graanvrije brokken met voldoende vetten en hoog vleesgehalte.

Helaas heb ik dus geen kant en klaar antwoord voor je.

Alvast veel plezier gewenst met je pup!

Voerwijzer zou ik zeer zeker niet adviseren. Helaas staat daar steeds meer verouderde info op. Dingen die al meerdere keren gemeld zijn(o.a. door mij bij voerwijzer) waar niets mee gedaan word.

Verder ga ik wel met je mee dat het gewoon het belangrijkste is waar de hond het goed op doet. Mits de analyse geschikt is voor pups.

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:36

Mijn pup kreeg vanuit de fokker carocroc en opzich deed ze het er goed op maar ze at het niet graag. Nu heb ik ze over gezet naar acana puppy/junior en hoewel ze nooit een bele goede eter zal worden gaat dit er goed in en doet ze het er super op!

Mijn aussie reu is opgegroeid op carocroc en daarna over gegaan naar hill's, toen dlg en nu acana. Van dog lovers gold groeide hij echt dicht!

Mijn jack russel kreeg boerenbond eigen merk puppybrok en daarna hetzelfde verhaald als van mijn aussie reu.

Hier staat nu dus alles op acana, prijzig maar ligt eraan welke variant en goed zoeken naar aanbiedingen. Ik had nu ruim 11kg voor 35euro ivm tht datum die er aan zat te komen (maar dan is het allang op).

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:41

Onze pup kreeg vanaf de fokker carocroc mee, dit hebben we een maand of 2 doorgevoerd en toen gaan mengen met ons huidige voer, farmfood. Overstap hebben we rustig gedaan eerst 3/4 carocroc en 1/4 farmfood voor een week, daarna 1/2 en 1/2 een week en toen 1/4 carocroc en 3/4 farmfood voor nog een week.

Op de farmfood werd zijn poep wat steviger, maar durf dus niet met zekerheid te zeggen of de zachte drollen daarvoor kwam door het voer of gewoon het pup zijn. Dat was de eerste periode sowieso nog onregelmatig.

Het is een beetje kijken hoe het ook met je pup gaat en wat hij/zij goed verdraagd. Jij ziet hem/haar iedere dag en zal dan ook het beste kunnen oordelen, wellicht met hier en daar advies van de dierenarts.

Farmfood zijn we erg tevreden over, en hondje doet het al 2 jaar goed op. Gelukkig geen moeilijkere eter, hij ziet de brokjes ook als beloning voor tijdens cursussen :)

Veel plezier met je pup! :D

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:54

Wat voert de fokker? Dan zou ik daar, de eerste tijd sowieso, even bij blijven, er veranderd al genoeg.
Ik gaf mijn schapendoes pup de eerste tijd prins geperste brok en vers vlees, dit kreeg ze bij de fokker ook en toen ze van 3 naar 2x per dag voer ging alleen nog vers vlees, en daar staat ze nu nog steeds op.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:00

Als je pup komt, zou ik de eerste week het voer aanhouden wat de fokker al gaf.
De verhuizing is al zo'n grote verandering, dat andere voeding niet goed kan vallen. :)

Dog Lovers Gold heeft mijn hond ook gehad, maar echt goed vond ik het niet en mijn hond had er breiige ontlasting door.
Nu krijgt hij al enkele jaren Acana grasslands, wat heel goed bevalt.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Welk voer voor pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:26

Ik wissel wel eens af. Ik heb zo reeds Applaws, Acana, Carnilove en Purizon gegeven. Momenteel staan ze weer op Acana, binnenkort schakel ik weer eens een keertje over op Carnilove. Op beide doen ze het super vind ik. Qua prijs vind ik het nogal meevallen omdat je in verhouding niet zo veel moet voeren.

Veel plezier met je pupje!

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Welk voer voor pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:09

hier 2x pups die afgespeend waren op vers (kvv) en eentje op persbrok van healthy dog. Ik kan ze ook niet op alleen vlees houden, wegens: 1 moeilijk op gewicht te houden, 2 allergie-achtige roodheid/bultjes met jeuk en veel te harde keutels... Dus ik geef gekookte groenten en olie erbij of brokken van Wolfsblut.

Meerdere fokkers die ik ken geven kvv en brok zodat de pups beide kennen.

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:32

Onze hond kreeg bij de fokker al vers vlees, als pup zijnde ook en nu nog steeds. Doet ze het supergoed op. Wel eens brokken gehad maar daar reageerde ze niet goed op dus gewoon vers vlees van Carnis.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welk voer voor pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:53

DLG was hier helaas qua ontlasting ook geen succes. Inmiddels is de samenstelling overigens weer veranderd en nu weer oke voor pups

Wij geven het eerste jaar greenheart en dan de summerstyle.

Kosten? Niet teveel op proberen te letten in het eerste levensjaar. Goed op groeien is goed voer voor nodig. Dus investeer daar in!

Welk voer het beste is? Ga op je gevoel af en neem paar kg en let op hoeveel drinken, hoevaak poepen en hoe ziet het er uit en is het oke dan dat voer geven.

Hier gaan we de komende maand alles over zetten op bewi dog. Ik ben benieuwd!!

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Re: Welk voer voor pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 16:54

Bedankt voor iedereen zijn reactie. Van de fokker krijgen wij uiteraard brokken mee die wij de eerste week zullen geven en mengen met onze eigen brokken. Na alle genoemde brokken opgezocht te hebben en uitgebreid ervaringen gelezen te hebben, heb ik besloten om wolf of wilderness te kopen en uit te proberen of de pup het hier goed op gaat doen.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:12

Afbeelding

:D :D :D :D

even zonder dollen, ik geef mijn pups dus idd wel vers vlees (uiteraard compleet!) de eersten weken alleen gemalen (kvv) en later komen daar ook wat kleinere hapjes bij als bijv kwartels of stukjes konijn etc.