Hond heeft vulling voor E-sigaret gegeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Hond heeft vulling voor E-sigaret gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 12:46

Hoihoi bokkers,

Ten eerste hoop ik dat dit topic goed staat, het is namelijk al een tijdje geleden dat ik zelf nog een topic opende.

Tevens hoop ik dat jullie mij raad uit ervaringen kunnen geven.
Momenteel hebben mijn vriend en ik twee honden waaronder een pup van 9 maanden.
Mijn vriend is momenteel aan het werk en ik ben dus met mijn honden thuis. Onze pup kan prima een paar minuten vrij rondlopen beneden maar soms vind hij iets waarvoor hij nooit interesse heeft getoond en moet datgeen uiteraard gesloopt worden.
Zo dus ook nu: ik was maximaal 5 minuten boven om de was uit te hangen. Toen ik terug beneden kwam rook ik al meteen dat meneer iets had gevonden. Namelijk een vulling van een e-sigaret. Dat is dus een klein flesje met een vloeibaar goedje erin.
Dit flesje lag kapot in zijn mand en het flesje lekte vloeistof. Ik heb dit direct opgeruimd en schoongemaakt. Tevens heb ik in zijn mond geroken en ik vermoed dat hij wel aan de vloeistof gelikt heeft gezien de geur uit zijn mond wel overdreven fruitig was.

Nu weet ik dat dit spul giftig is en heb ik direct de DA gebeld. Echter hebben zij pauze tot half 2 waardoor je enkel een spoedlijn kan bereiken.

Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn waarvan de hond zoiets heeft opgegeten/afgelikt en wat jullie actie daarop is geweest.
Moet ik wachten tot de DA bereikbaar is of gewoon de spoedlijn bellen?
Ik kan hierover nergens iets vinden en weet daarom dus niet of het echt spoed is..

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Hond heeft vulling voor E-sigaret gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:47

ehm, meteen de spoedlijn bellen hiervoor. Nicotine en de hele bende lijkt me niet erg goed voor je hond.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:47

Eh spoedlijn bellen ja. Spoed is als het niet kan wachten... Vind dit soort gif wel spoed. :j

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:47

LoeOrange schreef:
Hoihoi bokkers,

Ten eerste hoop ik dat dit topic goed staat, het is namelijk al een tijdje geleden dat ik zelf nog een topic opende.

Tevens hoop ik dat jullie mij raad uit ervaringen kunnen geven.
Momenteel hebben mijn vriend en ik twee honden waaronder een pup van 9 maanden.
Mijn vriend is momenteel aan het werk en ik ben dus met mijn honden thuis. Onze pup kan prima een paar minuten vrij rondlopen beneden maar soms vind hij iets waarvoor hij nooit interesse heeft getoond en moet datgeen uiteraard gesloopt worden.
Zo dus ook nu: ik was maximaal 5 minuten boven om de was uit te hangen. Toen ik terug beneden kwam rook ik al meteen dat meneer iets had gevonden. Namelijk een vulling van een e-sigaret. Dat is dus een klein flesje met een vloeibaar goedje erin.
Dit flesje lag kapot in zijn mand en het flesje lekte vloeistof. Ik heb dit direct opgeruimd en schoongemaakt. Tevens heb ik in zijn mond geroken en ik vermoed dat hij wel aan de vloeistof gelikt heeft gezien de geur uit zijn mond wel overdreven fruitig was.

Nu weet ik dat dit spul giftig is en heb ik direct de DA gebeld. Echter hebben zij pauze tot half 2 waardoor je enkel een spoedlijn kan bereiken.

Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn waarvan de hond zoiets heeft opgegeten/afgelikt en wat jullie actie daarop is geweest.
Moet ik wachten tot de DA bereikbaar is of gewoon de spoedlijn bellen?
Ik kan hierover nergens iets vinden en weet daarom dus niet of het echt spoed is..


Zit er nicotine in of is de vloeistof nicotine vrij?

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Re: Hond heeft vulling voor E-sigaret gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:49

Metteeen da bellen lijkt me niet gezond

LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 12:50

Cowboy55 schreef:
LoeOrange schreef:
Hoihoi bokkers,

Ten eerste hoop ik dat dit topic goed staat, het is namelijk al een tijdje geleden dat ik zelf nog een topic opende.

Tevens hoop ik dat jullie mij raad uit ervaringen kunnen geven.
Momenteel hebben mijn vriend en ik twee honden waaronder een pup van 9 maanden.
Mijn vriend is momenteel aan het werk en ik ben dus met mijn honden thuis. Onze pup kan prima een paar minuten vrij rondlopen beneden maar soms vind hij iets waarvoor hij nooit interesse heeft getoond en moet datgeen uiteraard gesloopt worden.
Zo dus ook nu: ik was maximaal 5 minuten boven om de was uit te hangen. Toen ik terug beneden kwam rook ik al meteen dat meneer iets had gevonden. Namelijk een vulling van een e-sigaret. Dat is dus een klein flesje met een vloeibaar goedje erin.
Dit flesje lag kapot in zijn mand en het flesje lekte vloeistof. Ik heb dit direct opgeruimd en schoongemaakt. Tevens heb ik in zijn mond geroken en ik vermoed dat hij wel aan de vloeistof gelikt heeft gezien de geur uit zijn mond wel overdreven fruitig was.

Nu weet ik dat dit spul giftig is en heb ik direct de DA gebeld. Echter hebben zij pauze tot half 2 waardoor je enkel een spoedlijn kan bereiken.

Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn waarvan de hond zoiets heeft opgegeten/afgelikt en wat jullie actie daarop is geweest.
Moet ik wachten tot de DA bereikbaar is of gewoon de spoedlijn bellen?
Ik kan hierover nergens iets vinden en weet daarom dus niet of het echt spoed is..


Zit er nicotine in of is de vloeistof nicotine vrij?


Hier zit wel een beetje nicotine in..

Overigens ga ik nu gewoon de spoedlijn bellen.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Hond heeft vulling voor E-sigaret gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:50

Nicotine of geen nicotine, het is absoluut niet goed voor een hond. Da bellen dus.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hond heeft vulling voor E-sigaret gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:50

Kijk als je zei van het is een Rottweiler van 60 kilo dan is het een ander verhaal. Maar een pup is doorgaans erg gevoelig nog!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Hond heeft vulling voor E-sigaret gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:51

Hoeveel nicotine zit er in de vloeistof?

LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 12:55

Iris82 schreef:
Hoeveel nicotine zit er in de vloeistof?


Ik kan het niet meer aflezen. Zowel op de verpakking als de tube zelf is het vervaagd. Ik weet wel dat het niet heel veel nicotine was.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:56

Gewoon de DA bellen. Die weet het beste raad. Lijkt me iig niet goed, zeker niet voor een pup! Ben benieuwd hoe het afloopt.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:57

http://www.e-smokingworld.nl/faq/

Welke vloeistof zit in mijn elektronische sigaret?

De elektronische sigaret gebruikt (PG (Propylene Glycol) en/of VG (vegetal glycerin) als vloeistof, deze kan smaakstoffen en nicotine bevatten. Deze vloeistof is (zonder nicotine) niet schadelijk voor de gezondheid en is veelal terug te vinden in medicijnen, voedsel,en cosmetica.


Wellicht hebben je hond en jij mazzel......en nicotine is dus inderdaad de gevaarlijke stof in de mix.

EDIT: neutraliseert melk niet nicotine? Heb alleen geen idee of een pup melk mag hebben.....
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 25-04-18 12:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:57

De vloeistof is op basis van propylene glycol of vegetal glycerin. Beiden zijn niet bijzonder toxisch. Het is alleen de nicotine die niet bijster gezond is voor de hond.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:59

LoeOrange schreef:
Iris82 schreef:
Hoeveel nicotine zit er in de vloeistof?


Ik kan het niet meer aflezen. Zowel op de verpakking als de tube zelf is het vervaagd. Ik weet wel dat het niet heel veel nicotine was.

E-liquid is er in 18, 12, 6, 3 en 0 Mg nicotine...(flesjes zijn 5 ml)

Henniie

Berichten: 524
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Hond heeft vulling voor E-sigaret gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:09

Zou voor zoiets ook inderdaad de spoedlijn bellen vooral de nicotine is niet goed

LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Re: Hond heeft vulling voor E-sigaret gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 13:14

Net even op een ander flesje gekeken. Betreft 6 Mg nicotine.
DA heeft zojuist teruggebeld. Heb Faro eten gegeven en rijden nu naar de praktijk. Daar gaan ze hem onderzoeken en waarschijnlijk laten braken (vandaar dat hij nu moest eten).

Ik houd jullie op de hoogte!

Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:16

Inderdaad direct bellen! Eerder ook zo’n sigaret gehad, grote troep is het.

Wat staat er op de verpakking?

Edit: ik zie dat je naar de DA gaat, succes :)

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:17

Bellen.Die weten hopenlijk wel dan of dit gevaarlijk is of niet.

anjali
Berichten: 15080
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hond heeft vulling voor E-sigaret gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:18

O je bent al onderweg zie ik.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:19

LoeOrange schreef:
Net even op een ander flesje gekeken. Betreft 6 Mg nicotine.
DA heeft zojuist teruggebeld. Heb Faro eten gegeven en rijden nu naar de praktijk. Daar gaan ze hem onderzoeken en waarschijnlijk laten braken (vandaar dat hij nu moest eten).

Ik houd jullie op de hoogte!


Sterkte.. da's geen leuk gezicht. maar wel nodig.
Duim voor goede afloop.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hond heeft vulling voor E-sigaret gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:04

Sterkte, komt hopelijk allemaal weer goed. :(:)

Ik heb dat spul ook, en echt niet voor niets op een hoge plank staan.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Hond heeft vulling voor E-sigaret gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:22

Met vloeistof zal dat braken niet meer helpen vermoed ik. Zeker niet als er alleen gelikt is. Ik hoop dat het met een sisser afloopt.

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Hond heeft vulling voor E-sigaret gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:23

Spannend! Wat goed dat je zo snel ingrijpt.

Succes!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Hond heeft vulling voor E-sigaret gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:28

:(:) Heel veel sterkte, je bent er gelukkig op tijd bij en fijn dat er meteen iets aan gedaan kan worden..

Mijn hond had vorige week nog een sleutel in geslikt, dus kan me je paniek goed voorstellen!

Succes met Faro

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 14:59

Palmera schreef:
Sterkte, komt hopelijk allemaal weer goed. :(:)

Ik heb dat spul ook, en echt niet voor niets op een hoge plank staan.


Herkenbaar, maar tegelijkertijd heb je dan ook vast wel eens iets van die zooi in je mond gekregen. Fijn is verre van anders en zo'n 5 ml opdrinken lijkt me onhandig, maar een kleine hoeveel in je mond/systeem is eigenlijk alleen maar vies qua smaak. Meer niet/nauwelijks. Nou heeft een gemiddelde hond natuurlijk wel veel minder massa dan een gemiddeld mens.