Wie bepaalt: eigenaar of dierenarts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:38

Kuggur schreef:
Ik woon in IJsland, en hier is het de eigenaar die deze beslissing neemt, en hoeft niet eens verantwoordelijkheid af te leggen waarom. Voor zover ik weet weigeren dierenartsen niet zelfs gezonde dieren in te slapen ( sommige eigenaren zijn te laks zelf een nieuw huisje te zoeken, en asiels zijn er niet).
Mijn da heef eens een vrolijke 10 maanden oude lab/herder mix niet ingeslapen, maar in plaats daarvan zelf gehouden.

In principe vind ik het absurd als je met een da in discussie moet gaan om een oud, incontinent, chronisch ziek dier als in het voorbeeld van hierboven in te slapen. In mijn opinie is dit een beroepsfout, en een onnodig verlengen van lijden.

Een kennis van me was dierenartsassistente en heeft ooit een hond type Berner Sennen die naar de praktijk was gebracht om in te slapen,zelf gehouden.Ik weet niet wat er met die hond was, hij was niet oud en niet gevaarlijk.


anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:25

Oscar schreef:
Absoluut mee eens. Natuurlijk wil iedereen afscheid nemen van z'n dier, maar niet ten koste van alles. Of misschien zelfs wel ten koste van weinig, want ik vind elk moment dat een dier moet lijden omdat een baasje nog iets 'moet' er eentje teveel. Het belang van het dier weegt dan imo. heel veel zwaarder.

Ben ik het mee eens.Ik houd mijn dieren zo lang mogelijk,maar in een echte noodsituatie mag de veearts van mij meteen euthanaseren.Ik geloof in het voortleven van de ziel,dus mijn dieren weten dan wel dat ik het beste voor hen wilde.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, GoogleAdsense, m0niekkkie, YandexBot en 158 bezoekers