Poes poept

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Poes poept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 20:51

Hoi allemaal,
de laatste tijd poept m'n kat de hele tijd op mijn tv. Normaal vind ik het niet zo erg als de poezebeesten op de tv liggen, geeft ook oh zo'n leuk sfeertje , maar als ze erop gaan poepen en dan ook nog zo'n gore stanklucht op m'n kamer, dat vind ik echt goor. Plantenspuit heb ik al geprobeerd, maar één keer hoorde ik toen iets knetteren in de tv , dus vanaf toen niet meer geprobeerd.
En het zijn me ook een stelletje eikels hoor, heb ik net een slagroomtaart gemaakt voor een vriendin, een half uur later is alle slagroom eraf gelikt. Zie ik die dikzak lekker snorren in z'n mandje terwijl ik in de paniek een oplossing en excuus moet verzinnen. Moet ik maar uit zien te leggen dat ik niet degene ben die ongeduldig was om de taart op te eten.
Vraag is; Hoe los ik dit op? Misschien ben ik te mild? Mn 2 shetjes eten ook altijd de brokjes uit mijn zak, dat vind ik juist grappig , maar mn moeder zei wel dat ik daarmee moest oppassen.
Iemand?


Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 20:59

Bellatrix schreef:
Hoeveel katten en hoeveel bakken heb je? Is dit opeens? Hoe vaak maak je ze schoon en wat ligt erin? Misschien vind hij de bak niet fijn? Heb je een dichte of een open bak?
En je moet een slagroomtaart ook niet op het aanrecht laten staan met je kat in dezelfde ruimte. :+
Dat is je eigen schuld. :P

2 katten en 2 bakken en ze zijn dicht. Nou die taart had ik op mn bureau gezet, maar die is al onder het eten en meuk, dus daar komen die snorrebuiken wel op af..

De katten gaan gewoon op de kattenbak die altijd beneden in de woonkamer staat. We hebben er zelfs twee, dus dat is het probleem denk ik niet. Ik laat de katten wel altijd op tafel en aanrecht, vind ik wel zo gezellig. Niet tijdens het koken of eten hoor, ik zou absoluut niet willen hebben dat er iets over de poezen heen valt. Ook mijn laptop is vaak slachtoffer, maar das wel een bekend item. Zoals ik al zei, ik vind het liggen op de tv niet erg, leuk zelfs, maar het poepen vind ik gewoon goor. Ben ik weer 10 min bezig om die stank weg te krijgen. Eraf duwen kan, maar dan houden ze zich met de nagels vast, en als de tv er af valt moet ik zelf een nieuwe kopen en daar heb ik mniet zoveel zin in. Ik wil ook niet dat de katten bang van me worden, ik wil juist dat ze zich thuis voelen, maar nu voelen ze zich denk ik iets TE thuis.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 21:08

Goof schreef:
Dus je kat likt je taart af en je wil die taart nog steeda voorzetten aan een ander? Smerig.
Kakken op je tv? Voortaan je kat niet meer accepteren op je tv. Voorkom dat het kan gebeuren. Zelfde geldt voor etenswaar, voorkom dat ze erbij kunnen.


Maar ze vinden dat plekje boven de buis zo lekker warm, dus daar slapen ze 's avonds dan ook boven een oud dekentje.
ik had het wel eerlijk tegen mn vriendin verteld hoor, en ze kon er wel om lachen en hebben gewoon een stuk afgesneden, was geen probleem ofz.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 21:10

SweetVanille schreef:
Consequenter zijn. Katten horen niet op een tv of op een aanrecht zodat ze de taart op kunnen eten..

Er is vaak een reden waarom katten ergens anders dan de kattenbak poepen/plassen.

Is de kattenbak schoon genoeg? Voelen de katten zich op hun gemak of zijn ze gestresst, maken ze vaak ruzie?
Zou de oorzaak proberen te achterhalen.

De ene is wel dominant tegenover de ander, maar heb niet het gevoel dat ze gestressed zijn ofz. Als de stofzuiger dr aan komt bijt de ene wel in de staart maar das dan alleen dan. Nou die beesten slapen overal dus voelen ze zich denk ik TE VEEL op hun gemak...

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 21:12

Gelukkig liggen ze toch meestal te pitten op de vensterbank als we aan het koken zijn. Maar het poepen m'n tv is wel echt goor. Ik geloof niet dat straffen helpt, je kan het beter voorkomen, maar dit zie ik vaak niet van te voren aankomen. Bovendien is het wel meer dan dat, toetsenbord plakte ook een beetje, rook ik eraan, bleek het naar pis te ruiken.... Gatsie, wat werd ik toch kwaad, maar goed daar kun je dan toch niks meer aan doen.
Ook als ik net een tosti heb gemaakt met mayonaise en ik even naar de wc moet, is de mayo vaak genoeg INEENS verdwenen. En dat is dan heel toevalig dat die mondjes van poeslief wit zijn... Sowiso zijn katten altijd de baas in huis. Een kat kun je niet commanderen zoals een hond. Honden hebben een leider of zij zijn de leider over het baasje. Bij katten is dat niet zo, die zien zichzelf totaal los vh baasje en denken dat alles gewoon hun eigendoem is.
Anyways zijn het best leuke diertjes, helaas is mijn tv daar niet zo over in. Daar hoorde ik zelfs nog wat barstgeluiden in vorige keer... :?

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 21:13

Anne. schreef:
Flatscreen kopen :Y)

Ben ik te skeer voor, en dat ding doet het ALTIJD... gebruik hem voor in mn studio, maar ook voor tv echt alles.... daarom mogen die katten voor mij soms echt achter het behang...
Ik heb hem van mn moeder gekregen en dat wil ik ook graag houden. Heb wel een plasma staan en gebruik die ook als hoofdscherm, maar vind de frequenties toch minder... idk hoe dat te zeggen :')

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 21:30

Cayenne schreef:
Carol_Beer schreef:
Gelukkig liggen ze toch meestal te pitten op de vensterbank als we aan het koken zijn. Maar het poepen m'n tv is wel echt goor. Ik geloof niet dat straffen helpt, je kan het beter voorkomen, maar dit zie ik vaak niet van te voren aankomen. Bovendien is het wel meer dan dat, toetsenbord plakte ook een beetje, rook ik eraan, bleek het naar pis te ruiken.... Gatsie, wat werd ik toch kwaad, maar goed daar kun je dan toch niks meer aan doen.
Ook als ik net een tosti heb gemaakt met mayonaise en ik even naar de wc moet, is de mayo vaak genoeg INEENS verdwenen. En dat is dan heel toevalig dat die mondjes van poeslief wit zijn... Sowiso zijn katten altijd de baas in huis. Een kat kun je niet commanderen zoals een hond. Honden hebben een leider of zij zijn de leider over het baasje. Bij katten is dat niet zo, die zien zichzelf totaal los vh baasje en denken dat alles gewoon hun eigendoem is.
Anyways zijn het best leuke diertjes, helaas is mijn tv daar niet zo over in. Daar hoorde ik zelfs nog wat barstgeluiden in vorige keer... :?


Klinkt niet zo fris allemaal :=
Waar heb je de tv mee schoon gemaakt? Sommige schoonmaakluchtjes stimuleren juist om er nogmaals hun behoefte te doen.


uhm glassex vlgs mij. en een hoop water met zeep en parfum in de hoop de penatrante geur te verdrijven wat na een half uur ook wel lukte..


Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 21:35

ellepel schreef:
Platte tv kopen,kunnen ze ook niet op gaan liggen :D

Heb ook een plasma (naast de buis), maar daar hangen ze ook vaak genoeg aan. Mn imac was al een keer gevallen om die reden. ik gebruik de pantenspuit, stemverheffing, één keer ook een klap uitgedeeld, nee zeggen, maar die beesten blijven maar doen..
ik bedoel, dat eten van het bord heb ik al geaccepteerd, maar ik wil vooral weten wat ik nou tegen dat poepen moet doen... tis echt zo irri..

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 21:45

Sizzle schreef:
Je hebt ze niet toevallig natgespoten en na 12 uur snachts te eten gegeven?

Klinkt me meer als een kudde Gremlins in de oren ipv katten :=

Hebben ze wel genoeg ruimte?


Opzich zijn het best leuke diertjes, in de winter hebben ze me heerlijk warmgehouden.
Ze zijn gewoon sneaky. Heb ik bv. 's ochtends net een tosti gemaakt met hamkaas, let ik even niet op, zit ik gewoon ineens een kaastosti te eten. Vraagt m'n moeder; "je had toch een HAMkaastosti?". Tja, zie ik poeslief achter de kast m'n ham te verorberen. En dan later ook nog mauwen als ik mijn leverworst in de magnetron wil doen...

Een paar maanden geleden had ik ook nog een cake gemaakt met rustgevende kruiden, was heel toevallig dat die minitijgers een paar dagen achter elkaar lagen te pitten in hun mandje...

Kijk, dit soort dingen bedoel ik dus. Erg leuk en aardig, maar dan hoeft dat schijten op de tv niet er nog bij te komen. De platen speler is ook hun favorietje, maar daar komen ze al lang niet meer op...

Ze hebben het hele huis plus de carpoort, waar ik mee ah klussen ben, en een soort van mn eigen huisje is, dus t zijn nog best kieskeurige en verwende beesten. ik veeg het huis wel elke dag aan tegen de haren en lucht het dan ook. Tijdens het avondeten mogen ze niet in de woonkamer, maar in de middag zit ik gewoon vaak waar zij ook zitten of ze komen lekker op mn bedje.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 21:46

Sorry als het zo verwarrig overkom, maar ik wil gewoon even een oplossing en de gehele situatie schetsen zodat jullie ook een idee en hopelijk een oplossing hebben

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 22:45

friendly schreef:
Als je katten de ruimte geeft dan doen ze alles waar ze zin in hebben. Gewoon opvoeden. Je mag best eens een tik uitdelen, krijgt de mijne ook. En nog geen minuut later vind ie me weer fantastisch. Kunnen ze prima tegen en ze weten gauw genoeg wat wel en niet gewenst is. Maar dan moet je wel grenzen aangeven. Nu mogen ze alles en dat weten ze.

En dan heb ik t nog niet eens over de lakse houding icm eten en/of hygiene.. :\

Ik ben vooral bezig met van alles; is het wel niet de computer, dan is het wel iets dat gefixed moet worden, of een kunstproject, school of weet ik veel wat. Dan schat je soms gewoon in dat je die cake wel even 5 min alleen kan laten omdat ie geen pootjes heeft, maar die smikkelberen hebben dat wel.. ik ben geen huisvrouw, maar probeer zo veel mogelijk haarvrij te houden, tongvrij is lastig omdat ik vaak ook even iets een paar uurtjes wil laten liggen om bv even mn buik te laten zakken, maar dat nachtkastje is al snel weer in het oog van poekie... ik kan wel alles in de koelkast gaan zetten, maar dan wordt het daar weer een zooi.
ik ben wel zeker consequent, maar tis meer dat ik denk; 'Ach, het kan toch wel eventjes", waaruit later het omgekeerde blijkt..

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 22:46

genja schreef:
Tv staat neem ik aan op je kamer ? Oplossing 1 heel simpel kat niet meer op slaapkamer probleem opgelost.
En verder wat al meer gezegd is tijd voor wat meer hygiëne in huis en opletten. Katten kunnen prima opgevoed maar daar moet wel energie in. En dus voorlopig geen eten laten staan ik eet echt geen tosti op waar de kat net ham af heeft gejat. Weetje hoeveel bacteriën er in een katten mond zitten? Niet onbeheerd neer zetten dus.
Dit zit echt bij jullie zelf de katten krijgen de kans tot zulk gedrag

Ja, staat naast mn pc en dient eigenlijk als meer monitor. Ze slapen er altijd op als ie aan is geweest omdat dat lekker warm is boven de elektronenbuis. Maar dat is altijd goed gegaan sinds kort dus niet echt meer helaas

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 22:55

vec schreef:
Hoezo kunnen etenswaren niet in een koelkast/kast whatever?
Buiten dat het onhygiënisch is, is het ook nog eens super ongezond voor de katten...

zorgen dat ze niet meer op je computer kunnen liggen is stap 1.

Omdat het dan een zooi wordt in de kast. Ik ga geen halve burgers tussen de restjes zuurkool met spek proppen. Tja ik was de borden wel altijd om en snij de stukken waar ze aan likken wel af, mogen ze meteen op eten.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Rox87, YandexBot en 120 bezoekers