agressieve vis (black molly)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 17:15

Er mist nogal wat informatie om een goed antwoord te kunnen geven, dus ik stel even wat vragen:

Hoeveel Molly's zitten er in de bak?
Hoe groot is de bak?
Wat is de temperatuur van de bak?
Welke vissoorten zitten er in? Namen als kuisers en Chinese vechtvissen helpen niet echt, om iets zinnigs te kunnen zeggen moeten we bij voorkeur de wetenschappelijke of in elk geval Nederlandse namen hebben. :) Als je dat niet weet is wat foto's handig, er zijn een hoop vissenkenners op bokt die ze waarschijnlijk wel herkennen.
Waterwaarden zijn ook handig om te weten. :)


Molly's staan niet bekend als etters. Het zijn wel scholenvissen, maar zelfs wanneer ze alleen zijn heb ik nog nooit van dergelijk gedrag gehoord.

Een eerste tip kan ik in elk geval geven: Niet meer naar de desbetreffende dierenwinkel gaan. Wat een baggeradvies geven ze daar zeg!

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167


julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 17:22

Ariannee schreef:
Captain schreef:
Ik zou hem denk ik door de wc spoelen.. :') :o


Ik ook.. :')



Dat is echt een misselijke manier om een vis af te maken.
Dat je een dier afmaakt heb ik geen problemen mee, maar doe het netjes. Vergiftiging en/of onderkoeling zoals in het riool gebeurt is niet bijster diervriendelijk. Je kan dan beter met een schaar of mes onthoofden of doodslaan. Op het moment is kruidnagelolie ook populair als euthanasie methode al ben ik daar geen fan van.

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 11:19

Als je eigenlijk niet verder wilt met de molly kan je hem ook gratis af te halen op een aquariumforum zetten. Daar zijn waarschijnlijk wel liefhebbers die hem op komen halen. :) Voor als je wel gewoon met hem/haar verder wil: Is het een mannetje of vrouwtje? Een groepje van een stuk of zeven met een verhouding 2 man 5 vrouw is vaak ideaal.
Bij vrouwtjes is het laatste ondervinnetje voor de staart een waaiertje, bij mannetjes is dat vinnetje tot een buisje vervormd dus makkelijk te zijn. :)

Is de kleine kuiser misschien een Otocinclus? Die ken ik niet in het wit maar is eigenlijk de enige echt kleine kuiser die ik ken en kunnen wel vrijwel alle kleur verliezen door stress.
De Plecostomus zou ik zo snel mogelijk terug brengen. Ze staan bekend als enorme vervuilers, dat is niet handig in een klein bakje.
Het is wel ontzettend netjes dat de zaak dat met jullie afgesproken heeft trouwens, ze worden heel veel verkocht terwijl ze in een algemene maat aquarium nauwelijks te houden zijn, waardoor je ze als ze eenmaal groot zijn aan de straatstenen niet kwijt raakt. XD Ik heb al jaren een vergelijkbaar monster af en aan te koop staan, niemand met interesse. Aangezien er een verhuizing aan zit te komen met wie weet een kans om zelf een groot aquarium te bouwen laat ik hem maar, maar eigenlijk al echt te groot voor mijn meterbak. Paar jaar geleden onder een verkeerde naam gekocht als visje van 3 cm. nu zo'n 30. -O-

Overigens hebben die beide soorten niet gewoon schubben, maar pantserplaten. Dat de molly daar niet aan begint snap ik wel, die doet eerder zijn bek zeer dan dat de kuiser er iets van voelt. :P

De maanvissen is al over gesproken. Als je die aangesmeerd hebt gekregen terwijl ze wisten wat voor bakformaat je had zou ik als ik jou was denk ik met de vissen in een bakje of zak terug gaan naar de winkel en je geld terug eisen. Iedereen met enige kennis weet dat dat gewoon niet kan, en dan iemand die begint met een hobby die echt heel leuk kan zijn zo 'helpen' is heel kwalijk. :n

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: agressieve vis (black molly)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:14

Dat is inderdaad een corydoras Panda. :) Zoals hierboven gezegd, een groeps/scholen visje dat in de bodem woelt om voedsel te vinden.

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: agressieve vis (black molly)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:08

Marktplaats en aquariumgroepen op facebook staan vaak vol met 2e hands bakken die goed betaalbaar zijn, als je serieus door wil met de maantjes zou ik me gewoon daarover inlezen en rustig op zoek gaan naar een grotere bak als ik jou was. :)

2e hands bakken zijn geen drol waard, en zo lang je ze vol kan zien bij kopen (zodat je weet dat ze niet lek zijn bij de randen, schijnt nog wel eens te gebeuren als een bak lang leeg heeft gestaan) zijn ze niets minder dan een splinternieuwe. :D

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: agressieve vis (black molly)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:17

Er is wat kleurverschil (bij de kardinaal loopt het rood verder door) en verschil in formaat. :)

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 114 bezoekers