Hond plast tegen auto's!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Hond plast tegen auto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 11:12

Ik heb een beetje een rare vraag..
Wij hebben een hele leuke Berner Sennen reu van 5 jaar oud, omdat we buitenaf wonen mag hij overdag gewoon lekker buiten rond lopen.
Alleen nu hebben we een vervelend probleem, hij plast elke keer tegen de auto's aan die op onze oprit staan.. Als we zien dat hij het doet geven we een flinke schreeuw, dan schrikt hij heel erg en stopt ermee.
Maar we zijn niet de hele tijd bij hem als hij buiten is.

Wie heeft er een goede tip? Het is geen optie om hem alleen maar buiten te doen als we erbij zijn, want hij vind het niet fijn om binnen te zijn.

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Hond plast tegen auto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:13

Voorlopig even een draadje of een hekje voor de auto's langs, tot hij een andere plek vindt om te plassen?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:15

Vjestagirl schreef:
Voorlopig even een draadje of een hekje voor de auto's langs, tot hij een andere plek vindt om te plassen?

een draadje mét stroom, dan doet ie het nooit meer :7 :')

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Hond plast tegen auto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:18

Hij is gewoon aan het markeren, dat hoort nu eenmaal bij reuen.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:22

crazycactus schreef:
Hij is gewoon aan het markeren, dat hoort nu eenmaal bij reuen.


Op eigen terrein? Onze hond deed dat buiten eigen terrein niet tegen auto's en op eigen terrein ook zeker niet tegen vreemde auto's.

Onze hond, ook reu, niet gecastreerd, heeft dat nooit gedaan. Bij hele hoge nood dan poepte hij hooguit eens achter huis, maar dat kwam ook nauwelijks voor.

Vind het heel apart, zou eerst ook zorgen dat hij niet bij de auto's kwam.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:23

crazycactus schreef:
Hij is gewoon aan het markeren, dat hoort nu eenmaal bij reuen.

Nee. Je kunt ze heel goed leren waar wel en waar niet.

TS, je moet hem voor zijn. Dat betekend dus dat je hem wél in de gaten moet houden. Zodra hij zijn poot op wil tillen duidelijk nee en direct meenemen naar een wel geschikte plek. Zodra hij daar wat doet direct belonen!

Maar dit kost dus wel even tijd. :)

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:24

Het probleem zal ook wel zijn dat het niet de enige hond is die tegen de betreffende auto plast :+
Hier plast een van onze honden ook altijd tegen de banden en vervolgens doen de honden van de buren het ook dus zo blijven ze lekker bezig.

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Hond plast tegen auto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 11:37

Bedankt voor de reacties!
Een draadje met stroom wilde we inderdaad ook proberen.
We blijven als hij net buiten is bij hem, dan sturen we hem ook de wei in daar mag hij doen wat hij wil. Maar toch markeert hij dan inderdaad toch nog als we naar binnen zijn. Hij weet echt dat het niet mag want als hij ziet dat we er staan doet hij het niet..

Hij is inderdaad niet de enige hond, het is begonnen op het werk van mijn vriend. Daar plast er een hondje tegenaan en daarna is die van ons begonnen. Hij doet het nu tegen alle auto's die er staan!

We gaan nog maar even door dan met het naar de wei sturen en misschien toch ook een stroomdraadje..

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:48

palousa_boy schreef:
Het probleem zal ook wel zijn dat het niet de enige hond is die tegen de betreffende auto plast :+
Hier plast een van onze honden ook altijd tegen de banden en vervolgens doen de honden van de buren het ook dus zo blijven ze lekker bezig.

Dit dus!
Als er een geur van een ander aan zit dat plast hij er logischer wijs overheen.

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Hond plast tegen auto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:49

Kunnen jullie die auto's afspoelen als je thuis komt? Dan is de geur er misschien vanaf en doorbreek je de cyclus

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:50

Vjestagirl schreef:
Kunnen jullie die auto's afspoelen als je thuis komt? Dan is de geur er misschien vanaf en doorbreek je de cyclus


Ik denk meer aan iets waardoor ook wordt voorkomen dat het hondje op het werk er tegenaan plast?
Heb je ook voor katten, dus ik neem aan dat dat er ook wel is voor honden? Hetzij iets dat van nature honden weghoudt?

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 11:56

Janine1990 schreef:
Vjestagirl schreef:
Kunnen jullie die auto's afspoelen als je thuis komt? Dan is de geur er misschien vanaf en doorbreek je de cyclus


Ik denk meer aan iets waardoor ook wordt voorkomen dat het hondje op het werk er tegenaan plast?
Heb je ook voor katten, dus ik neem aan dat dat er ook wel is voor honden? Hetzij iets dat van nature honden weghoudt?


Oh wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb!
Ga er meteen naar kijken!

Auto afspoelen heeft geen zin, zelfs als de auto net door de wasstraat is geweest doet hij het..
Het is nu een soort gewoonte geworden denk ik..

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:58

Gemeen misschien, maar strooi wat peper over de banden of iets dat sterk ruikt (tea tree olie ofzo). Ze snuffelen altijd eerst voordat ze hun poot optillen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:59

Geen idee of bijvoorbeeld antidaas spul of antibijt op een wiel spuiten zin heeft. Of de boel even volsmeren met sambal of iet anders scherps? Hond snuffelt en krijgt een niesbui?

Een smerige irritante gewoonte waarvan ik snap dat je het wil afleren, mijn kleine kruising russeldame heeft in mijn tuin de neiging om tegen de regenton te piesen, geen idee waarom die staat ver van de erfgrens af. Steeds waarschuwen helpt wel maar ik heb het lang moeten volhouden en ding volgesmeerd met stinked spul

crazycactus

Berichten: 10928
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:59

Ik vraag me af in hoe verre je instinct kan afleren, het is nu eenmaal iets wat ze doen. En idd als er een andere hond tegen aan plast zal hij er elke keer weer overheen plassen.

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Hond plast tegen auto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:03

Auto goed schoonmaken, insmeren met anti-pies-spul/stink spul en dan zorgen dat beide honden er voorlopig niet meer tegenaan kunnen piesen klinkt als een tactiek die misschien wel gaat werken.

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 12:03

Ik smeer met liefde alles vol met stink dingen haha, ik vind het gewoon zonde van de auto's als er elke keer tegenaan geplast wordt.. Hij doet het ook niet alleen tegen wielen maar gewoon overal tegen de auto, deuren, bumpers etc.
Ik durf daarom ook niet zo goed iets stinkend op de lak te smeren..

Karuna: oh vervelend idd! Een regenton smeer je eerder iets op dan op autolak, maar het is allebei vervelend.
Crazycactus; klopt hoor ik weet ook niet of ik het afgeleerd krijgt, maar ik ga er wel mijn best voor doen haha..

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:04

crazycactus schreef:
Ik vraag me af in hoe verre je instinct kan afleren, het is nu eenmaal iets wat ze doen. En idd als er een andere hond tegen aan plast zal hij er elke keer weer overheen plassen.


Maar als je doet wat bijvoorbeeld Karuna heeft gedaan, zal het hondje op het werk er ook niet meer tegenaan plassen :P
Dan breek je de cirkel in ieder geval wel :)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:05

annibel schreef:
Ik smeer met liefde alles vol met stink dingen haha, ik vind het gewoon zonde van de auto's als er elke keer tegenaan geplast wordt.. Hij doet het ook niet alleen tegen wielen maar gewoon overal tegen de auto, deuren, bumpers etc.
Ik durf daarom ook niet zo goed iets stinkend op de lak te smeren..

Karuna: oh vervelend idd! Een regenton smeer je eerder iets op dan op autolak, maar het is allebei vervelend.
Crazycactus; klopt hoor ik weet ook niet of ik het afgeleerd krijgt, maar ik ga er wel mijn best voor doen haha..


Dan wel even kijken of het iets is wat bijtend kan zijn voor de lak... Volgens mij bijten zure dingen op lak.

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Hond plast tegen auto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-18 12:09

Jaa precies, ik vind het wel een goed idee van het stinkende spul!
Dan werkt het overal.
Ik zal iets kan zoeken wat de lak niet aantast!

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:11

annibel schreef:
Jaa precies, ik vind het wel een goed idee van het stinkende spul!
Dan werkt het overal.
Ik zal iets kan zoeken wat de lak niet aantast!


En anders misschien een paar oude handdoeken/kleden in dat stinkende spul laten weken en op de auto's leggen? Dan heb je een wat minder direct contact misschien? Misschien werkt het ook averechts voor de auto's.

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hond plast tegen auto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:17

Mijn ouders hebben ook zo’n klojo. Was eerst alleen mijn vaders auto, maar nu ook die van mij ( en daar had daarvoor nog nooit een hond tegen aan geplast die plekken zie je direct) mijn eigen hond doet het gelukkig niet. Maar ik zou graag willen dat die van mijn ouders het ook niet doet indd..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 13:03

Sambal vreet geen lak. Randje peper om de auto heen ook niet. Mijn regenton staat pal naast mijn slaapkamer raam en deur. Was zo irritant en smerig. Brrr. :r maar heel soms trippelt ze er nu nog heen kijkt me dan aan of ik het zie en besluit dan toch maar door te lopen. Ellende is ze heeft een verleden en was niet helemaal zindelijk toen ze bij ons kwam. Het ook in huis lang de neiging gehad even haar kont op te tillen om ergens tegen aan te piesen als een reu. :roll:

Bedenk me engelse mosterd staat hier ook gegarandeerd garant voor een niesbui.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Hond plast tegen auto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 13:15

Ik zou ervoor zorgen dat de hond(en) voorlopig gewoon niet bij de auto's kunnen komen. Dus op het werk de auto elders parkeren en thuis zorgen dat de oprit afgezet is van de rest van het erf/draadje om de parkeerplekken heen.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 13:16

het is een reu, dat "hoort" er bij denk ik....