Oefeningen voor geitje met gevoelloos pootje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lemmens
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-11-08
Woonplaats: Kempen, België

Oefeningen voor geitje met gevoelloos pootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-18 16:29

Eén van mijn jonge geitjes heeft helaas verstrikt gezeten in een elektrische afspanning (enkel draadje, zat weliswaar geen elektriciteit op). Ik heb geen idee hoelang, maar ik denk toch een tijdje.
De draad zat om haar pootje en haar pootje hing omhoog.
Na haar losgeknipt te hebben bleek dat ze geen uitwendig letsel heeft, maar haar pootje is wel lichtjes gezwollen en lijkt gevoelloos...
Ik belde al met de veearts en die stelde wat kiné-oefeningen voor en om het even aan te zien.
Ik masseer nu haar pootje geregeld en probeer wat bewegingen. Het lijkt nog niet echt te beteren en ik heb het idee dat ze geen gevoel heeft in haar pootje. Ze stapt wel rond, maar het pootje sleurt een beetje na en ze mankt wat. Ze lijkt niet echt pijn eraan te hebben, maar ik ben toch wat ongerust.

Heeft iemand tips qua oefeningen of een soortgelijke ervaring meegemaakt?
Indien het maandag nog niet beter is, bel ik sowieso terug naar de veearts, vraag is enkel of die er effectief iets aan zal kunnen doen...

Alvast bedankt!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Oefeningen voor geitje met gevoelloos pootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:32

Oh wat sneu! Ik herken het helaas, alleen wat het bij mij mijn jaarling die in de draad vast kwam zitten. Vraag me niet hoe want die draad staat op 90cm hoog, maar hij had wel een snee rondom zijn been.
Hij kreeg 2 weken stalrust en dan elke dag een beetje stappen aan de hand, beginnen met 10 minuutjes en zo opbouwen.

Verder kun je misschien wat plooien en strekken als dat geen pijn doet en mijn veearts heeft hem op ontstekingsremmers gezet voor de zwelling. Heeft uiteindelijk 2 maanden geduurd maar is nu niks meer van te merken. Er zijn toen ook echo's gemaakt maar vanbinnen was er niks beschadigd

lemmens
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-11-08
Woonplaats: Kempen, België

Re: Oefeningen voor geitje met gevoelloos pootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-18 16:34

Laat ons hopen dat het bij onze Annabel ook zo gaat. Ze gaat wel vaker liggen, maar ik bemerk gelukkig geen pijn.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Oefeningen voor geitje met gevoelloos pootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:38

Ja dat was hier ook, Duke lag ook best wel vaak. Maar hij ging niet echt bewust zijn been niet belasten, hij ging evengoed wel gewoon eten en rondscharrelen, hij volgde mij ook als ik zijn stal ging uitmesten etc.. Ben benieuwd hoe Annabel opknapt!