Probleem met de hond van de achterburen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Probleem met de hond van de achterburen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 20:10

Oke honden blaffen wel eens maar ik hoef daar toch geen last van te ervaren.....

Het gaat om de volgende situatie

Afbeelding

Ik woon in het blauwe flatje. Om mij heen wonen verschillende honden.

Buurman groen heeft een kruising chihuahua Jack Russel woon ernaast en deze hond hoor ik niets van. Enkel als er aangebeld wordt hoor ik hem. Verder loopt de baas geregeld met zijn hond. Verzorgd verder de hond goed.....

Buurman en vrouw geel heeft 2 honden border collie en een Friese Stabij honden loopt regelmatig honden liggen bij goed weer lekker in de tuin en hoor ze helemaal niet blaffen ( tussen onze woning zit een voedpad, lopen vaak mensen langs en zelfs dan slaan de honden nog niet aan. Witte strepen op de foto)

Buurman en vrouw zwart en 2 kinderen ( basisschool leeftijd M) hebben een kruising Mechelse herder hond is eerder mishandeld geweest komt uit buitenland lopen regelmatig om de hond uit te laten en hond is heel erg opgeknapt kan ik nu ook benaderen en aaien terwijl dat in het begin niet ging.... hond is voor een Mechelaar super rustig..... ernaar ook totaal geen last van deze hond.

Buurman en buurvrouw rood hebben ook een paar kinderen meen 2/3 zij zijn bijna het huis uit qua leeftijd..... en een Duitse herder.ong 2/3 jaar oud ......zie ze haast niet lopen met de hond heel sporadisch.... Hond wordt veel in ‘tuin’ uitgelaten hond is ook niet erg sociaal naar andere mensen ( ik vertrouw hem niet, hij heeft een rare blik in zijn ogen als ik hem zie aankomen) zoals je op de foto kunt zien zit er naast de schutting een parkeerplaats voor auto’s.
Als je niets vermoedend je auto daar parkeerd en uitstapt dan krijg je een doodschrik hond gaat enorm tekeer en je schrikt je het apezuur als je de hond niet door hebt. Ook is het net alsof de hond dwars door de schutting heen komt.
Ook langslopende mensen is een ramp hond reageerd overal op veel blaffen en wordt helaas niet gecorrigeerd...
vanmiddag heeft de hond bijna 2 uur buiten in de tuin gelopen en blafte heel erg veel.... zelfs duidelijk in mijn flatje op de 1e verdieping te horen.... nu ben ik er echt flauw van en geen zin om de hele zomer last te hebben van de blaffende hond van de achterburen....

Buren weten dat er last is heb ze er al eens op aangesproken... maar er wordt gewoon niks mee gedaan.... wie heeft een gouden tip of goede oplossing zodat ik niet de zomer last heb van deze hond......

Ik en bij groene buurman zitten in huurhuizen
Rest van de buren heeft koopwoning....


Edit 1 duidelijkere foto geplaatst
Edit 2 informatie aangevuld.....
Laatst bijgewerkt door sandorra op 23-02-18 20:17, in het totaal 2 keer bewerkt

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:15

Wij hebben hier eenzelfde probleem, maar dan niet met honden.

De kinderen (vooral de moeder) van een paar deuren verder lopen heel de dag te janken en te schreeuwen.
Helaas wordt zelfs daar niks aan gedaan. Kinderbescherming en al bij geweest.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:17

Tja ik woon ook in een buurt met veel honden, en veel honden zitten daar ook dag en nacht buiten. Soms blaffen die ook wel eens, ik moet zeggen dat ik me daar niet zo aan stoor, zolang ze hun kop snachts maar houden. Daarnaast train doe ik politie training met mijn hond, en ik heb een mechelse herder en die blaft ook als er mensen langs de schutting lopen. Dat komt omdat ze waaks is, maar ik corrigeer haar hier wel op en die van mij luistert dan ook gewoon..

Maar zit de hond ook echt uren achter elkaar te blaffen of is het steeds maar even?

Ik zou gewoon nog een keer melden dat je het vervelend vind voor jezelf en de hond als hij continu aan een stuk loopt te blaffen, als ze hier niets aan willen doen kun je zeggen dat je de gemeente belt en dat hun het dan verder gaan regelen..

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 20:18

HorseTopShop schreef:
Wij hebben hier eenzelfde probleem, maar dan niet met honden.

De kinderen (vooral de moeder) van een paar deuren verder lopen heel de dag te janken en te schreeuwen.
Helaas wordt zelfs daar niks aan gedaan. Kinderbescherming en al bij geweest.



Dat is idd ook lastig neem aan dat er bij jou gesprekken met desbetreffende personen zijn geweest.... weten ze dat er overlast is en wordt ervaren?

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 20:20

CharmingS schreef:
Tja ik woon ook in een buurt met veel honden, en veel honden zitten daar ook dag en nacht buiten. Soms blaffen die ook wel eens, ik moet zeggen dat ik me daar niet zo aan stoor, zolang ze hun kop snachts maar houden. Daarnaast train doe ik politie training met mijn hond, en ik heb een mechelse herder en die blaft ook als er mensen langs de schutting lopen. Dat komt omdat ze waaks is, maar ik corrigeer haar hier wel op en die van mij luistert dan ook gewoon..

Maar zit de hond ook echt uren achter elkaar te blaffen of is het steeds maar even?

Ik zou gewoon nog een keer melden dat je het vervelend vind voor jezelf en de hond als hij continu aan een stuk loopt te blaffen, als ze hier niets aan willen doen kun je zeggen dat je de gemeente belt en dat hun het dan verder gaan regelen..


Hij blaft idd constand achter elkaar en is maar even stil wordt ook niet gecorrigeerd niks....

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Probleem met de hond van de achterburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:23

2 huizen naast mij zit een keffertje die de hele ochtend blaft en tussen door ook nog flink, kan me er niet zo druk om maken, maar snap wel dat mensen er last van kunnen hebben.

Een melding maken bij de gemeente mits je zelf al een gesprek aan bent gegaan met de betreffende buren

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:28

Ik zou het wel een beetje raar vinden als ik mijn huis met zo'n verhaal terug zou vinden op internet :')

Hier hebben beide buren honden, en die zie ik bijna nooit buiten of niet verder dan het einde van de straat. Ik vind dat erg sneu voor de honden. Echter mijn hond heeft verlatingsangst, ik breng hem vaak naar een oppas of mijn ouders maar die wonen op een uur rijden. Soms komt het toch voor dat hij even 4 uur alleen moet zijn(misschien eens in de 2 of 3 weken) dan blaft hij ongeveer om het kwartier een paar keer achter elkaar. De buren vinden mijn hond dus zielig terwijl ik het voor hem over heb om min of meer altijd met hem thuis te zijn of naar een oppas te brengen. Ookal is hij dus zelden alleen en snap ik dat het voor de buren vervelend is voel ik me nog extra rot als ik dan gelijk een berichtje krijg dat hij blaft. Ik vind het erg lastig, mijn leven is echt heel erg op hem aangepast wat er ook extra voor zorgt dat ik hem voor geen goud zou willen missen.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:29

Heb ook zulke buren gehad. Niks de mensen wonen er nog. De dichter trok er tijdelijk in met ene shi tsu mix. Hondje zat hele dagen buiten en keffer hele dag. Als goede buren (we wonen al 25 jaar langs elkaar), niet geklaagd. Ookal waren mijn 2 borders hierdoor ook reactievermogen (op de golden aan de andere kant reageren ze totaal niet en blaffen zo goed als nooit) maar door dat gekef reageerde mijn honden ook wel eens (waarop wij hun onmiddelijk corrigeerde). Toch kwamen die buren na een paar weken klagen dat mijn borders veel meer blafte. Terwijl zij hun keffer nooit corrigeerde en her door hem kwam.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:30

Wijkagent eerst maar eens inschakelen en kan dat niet dan elke keer de gemeente bellen met klacht over geluidsoverlast.

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Probleem met de hond van de achterburen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 20:34

Gemeenthe doet hier niks aan dat heb ik al gedaan dus dan gewoon de politie bellen en agente inschakelen is dus de laatste optie..... zelfs 144 gebeld maar die gaven aan mij niet te kunnen helpen als de hond verder niet verwaarloosd wordt....

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Probleem met de hond van de achterburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:17

Gewoon elke keer wanneer dat beest langer dan 15 minuten blaft melding doen via 0900-8844

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:29

Kan me voorstellen dat jij je er aan ergert TS, zacht gezegd!
Heb zelf 4 honden die ook aanslaan bij bezoek maar verder stil zijn, echter tegenover mij woont ook een zeer vocale Herder (die aanleg zit al in het ras) en deze wordt te pas en te onpas de tuin in geknikkerd.
Na diverse aanvaringen momenteel vooral in het weekend ('s morgens vroeg) en dit is ook zeer hinderlijk want het dier blaft naar alles wat beweegt; Blaadjes, eendjes, passanten, auto's, noem het maar op.
Ook bij het passeren als ze haar uitlaten valt de hond uit naar anderen (met name andere honden).
De hond is nu 2 jaar bij deze mensen en was keurig opgeleid bij de vorige baas, dat weet ik toevallig. Echter deze mensen kunnen de hond gewoon niet de baas en geven te weinig aandacht/ beweging waardoor het dier gefrustreerd is. Zonde! Vergelijkbare situatie met jouw buren denk ik, al zijn dit oudere mensen.

Wat ik je als advies zou willen geven is bewijsmateriaal verzamelen en dan naar de politie met klachten betreft geluidsoverlast. Het zou schelen als er meerdere buren gaan klagen maar meestal durven mensen niet. Voor de hond zal de situatie niet verbeteren verwacht ik, wat triest is..maar wellicht voor jou als omwonende kan de overlast wel stoppen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:18

Hemel, wat een berg info in de OP. Raar om al die andere huizen, gezinnen en honden erbij te betrekken, dat is toch allemaal niet relevant :? .

Langdurig blaffen buiten is inderdaad heel irritant en dat die hond zo uitvalt naar mensen aan de andere kant van de schutting is ook niet handig, zou ik zelf nooit toestaan van mijn hond in die situatie. Toch nog eens met ze in gesprek gaan (maar ga ze dan niet de les lezen over hoeveel ze thuis zijn of hoe vaak/lang ze de hond uitlaten) en anders contact opnemen met de wijkagent.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Probleem met de hond van de achterburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:22

toen ik bij mijn ouders woonde hadden we ook gruwelijk veel last van honden. met een teckelkennel in de woonwijk en tuin tegen onze tuin.
2huizen verder een hond die gewoon hele dag blafte en dan nog een hond die tot 12 uur a 2 uur in de nacht blafte....
enige wat je doen kan is bellen voor geluidsoverlast

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Probleem met de hond van de achterburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 14:05

Ik ben een mits die aan de buren vraagt of mijn honden overlast geven.
En of ze dit alsjeblieft willen melden,zodat ik er iets aan kan doen.

Paar jaar geleden haddenwij mensen achter ons wonen met een witte herder en lanrador kruising.
Honden werden vanaf 0700 uur tot 2330 uur in detuin gegooid en blaften tegen alleswat langskwam.
Ik heb nooit gebeld, maar anderen denk ik wel.
Op een dag stondereen politieauto voor de deur van de blaffende honden en erna zijn zenooit meer de tuin in geweest.

Ik zou dus de politie bellen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110679
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Probleem met de hond van de achterburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:05

Is er al een bokker die zijn of haar huis heeft herkend? Of de personen in dat huis kent? :D
Nee, even serieus. De info is toch totaal niet relevant?
Misschien eens een wijkagent vragen of er iets mogelijk is? Of de buren nogmaals op de koffie vragen en het geluid opnemen zodat ze zelf ook horen dat je er echt last van hebt?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:16

Persoonlijk vind ik het heel vreemd om dit plaatje met alle informatie zo op internet te knallen?
Mocht ik daar wonen had ik je er op aangesproken ;)

Hoe dan ook, ga eens fatsoenlijk in gesprek met die mensen.
En niet zeggen ze zijn al eens aangesproken, je hebt volgens mij nog niet zelf het gesprek gevoerd met hen dus je weet niet hoe ze er op zullen reageren.

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 20:20

sunshine schreef:
Persoonlijk vind ik het heel vreemd om dit plaatje met alle informatie zo op internet te knallen?
Mocht ik daar wonen had ik je er op aangesproken ;)

Hoe dan ook, ga eens fatsoenlijk in gesprek met die mensen.
En niet zeggen ze zijn al eens aangesproken, je hebt volgens mij nog niet zelf het gesprek gevoerd met hen dus je weet niet hoe ze er op zullen reageren.


Misschien beter de openingspost lezen voor je reageert!!!!!!

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Probleem met de hond van de achterburen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 20:21

Thnx voor alle adviezen tot nu toe....ik ga bekijken hoe we het gaan oplossen....

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:00

sandorra schreef:
sunshine schreef:
Persoonlijk vind ik het heel vreemd om dit plaatje met alle informatie zo op internet te knallen?
Mocht ik daar wonen had ik je er op aangesproken ;)

Hoe dan ook, ga eens fatsoenlijk in gesprek met die mensen.
En niet zeggen ze zijn al eens aangesproken, je hebt volgens mij nog niet zelf het gesprek gevoerd met hen dus je weet niet hoe ze er op zullen reageren.


Misschien beter de openingspost lezen voor je reageert!!!!!!


Ik las ze zijn er al eens op aangesproken dacht door andere, excuus.
Maar ik zou gewoon nog eens het gesprek aangaan, en reageren ze niet of halen ze hun schouders op zou ik zeggen dat je stappen gaat ondernemen als ze er niets mee doen.
Misschien worden ze dan wakker

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Probleem met de hond van de achterburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:18

Ik zou net als sunshine eerst nog eens rustig het gesprek aangaan met de buren.
De wijkagent inschakelen kan altijd nog. Dat zet de verhoudingen flink op scherp en ik zou er nog eens over nadenken of ik daar wel zin in zou hebben.

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:33

Het kan heel lastig zijn. Heb dit vroeger meegemaakt met mijn bovenburen. Die lieten de hond voor de deur plassen en poepen (en werd uiteraard niet opgeruimd, ook zo fijn) en gingen dan weg van 12.00 uur sniddags tot 3 uur snachts. Als ze dan midden in de nacht thuis kwamen was de hond -begrijpelijk - volledig door het dolle, en hoorden wij hem door het huis stuiteren en blaffen. Soms lieten ze het raam aan de voorkant open als ze weg waren en dan zat de hond de hele avond voor het open raam te huilen en te blaffen.
Ik had heel erg met de hond te doen.
De wijkagent is heel vaak langs geweest, totdat wij door de buren bedreigd werden om niet langer de wijkagent op hen af te sturen. Uiteindelijk zijn ze gelukkig verhuisd.

De wijkagent kan vaak langs gaan en uiteindelijk proces- verbaal maken. Maar het kan een langdurig traject worden, en ruzie met je buren is geen pretje.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Probleem met de hond van de achterburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:46

hier hadden wij ook veel overlast van zo n rotkeffertje, beest zat s ochtends van half 7 af te keffen en te keffen, grrrrr
Paar x geprobeerd gesprek aan te gaan, ruzie.....
Dus gemeente gebeld, die kwam na een dag of 3 langs.
De beste man is langsgeweest bij desbetreffende buren.

Binnen 2 dagen hebben die mensen blafbanden aangeschaft (ze hadden inmiddels ook nog eens een herder erbij aangeschaft). Honden sindsdien nooit meer gehoord.

De gemeente heeft wel gezegd dat als de overlast blijft, de honden uiteindelijk in beslag worden genomen. Ze zijn daar toch wel van geschrokken.

Wat mij dus t meest verbaast, waarom moet t altijd zo ver komen?
Als mijn buren zouden aangeven van wat dan ook last te hebben van ons zou ik er alles aan doen om dat te voorkomen!

Mijn zoon heeft nu op jonge leeftijd een prachtig huis naar zijn dromen gekocht en ja hoor, last van de buren. Constant keiharde muziek... Hij gaat nu maar verhuizen.

Ik vind dat zulk asociaal gedrag!

Maargoed, de buren praten uiteraard niet meer met ons en ik vind t best hoor. Ik heb het netjes gevraagd en je luistert niet.

Ben heus een dieren liefhebber, hebben ze zelf ook maar waarom moet ik iedere ochtend wakker gekeft worden? Ja zegt ze, ik houd er van vroeg op te staan (?????)

sommige mensen.....