Kale plek kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
melissssssx

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-03-13

Kale plek kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-18 13:35

Het gaat om een poes, alleen dan klinkt de titel zo dubbel :+

Onze kat Daisy is nu 13 jaar en eigenlijk kern gezond. Ze is goed op gewicht, actief, speels en eet en drinkt goed. Nu heeft ze sinds 1 jaar last van een kale plek op haar rug, net boven haar staart. Wij zijn bij de dierenarts geweest en die denkt vlooienallergie. Echter zijn ze altijd met goed spul ontvlooid. Ze gaat dan over Daisy en onze andere poes Lizzy, zij is nu bijna 2 jaar oud. Toen Lizzy bij ons kwam had ze een nestvlooitje, waarvoor ze gelijk behandeld en gekamd is en verder nooit meer iets terug gezien.
Daisy krijgt al jaren hetzelfde merk voeding en heeft hier nooit last van gehad, ze eet het ook graag. Dit is purina one voor gesteriliseerde poezen. Het natvoer wat ze krijgt wisselt nog wel eens tussen gourmet, Felix of een huismerk. Zij Lizzy krijgt ander eten, aangezien zij te dik is. Daisy krijgt Lizzy haar eten niet, andersom lukt ons niet altijd aangezien Lizzy altijd honger heeft :')
Bij de dierenarts kreeg ze een injectie tegen jeuk en dat werkte goed. Wanneer deze injectie is uitgewerkt komt langzamerhand deze plek weer terug, wat nu ook weer het geval is. Eigenlijk zien wij haar vrij weinig knauwen in dat gebied en likt ze er ook niet veel aan. Nu hebben wij natuurlijk niet 24/7 zicht op haar, maar niemand van ons thuis ziet haar vaak krabbel of bijten op die plek.
De dierenarts vermoed een vlooienallergie of voedselallergie, alleen ik vraag mij af of dat echt zo is, aangezien niemand hier vlooien heeft gehad afgelopen 1,5 jaar en omdat ze al jaren dezelfde voeding heeft.
Je mag er wel gewoon aankomen. Soms zitten er korsten, maar op dit moment niet.

Ik vroeg me af of iemand dit probleem herkent en/of tips heeft :)

Hier wat foto’s van hoe het er nu uit ziet, het is erger geweest.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volg ons verhaal op instagram: Winnitathehorse


melissssssx

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Kale plek kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-18 14:00

Zodra er korsten opzitten smeren we er uierzalf op, dat lijkt altijd goed te werken. Alleen dit likt ze er natuurlijk ook weer af. De dierenarts zei dat ons anti vlooienmiddel goed was en we hebben nu van hem hun druppels meegekregen. Mijn ouders willen eerst afwachten of dit werkt, ze moet over een paar weken weer een pipetje. Pas daarna willen ze ander voer proberen, al geef ik wel subtiele hints dat ze het moeten kopen haha. Maar mijn vader zegt ook dat als we het allebei tegelijk doen dat we niet goed weten waar het dan aan ligt als het verbetert.
De katten kunnen overdag naar buiten, maar zijn 's nachts binnen. Al ligt ze in de winter vaak overdag opgekruld op bed :brr:

Volg ons verhaal op instagram: Winnitathehorse

melissssssx

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-18 14:09

GDG schreef:
melissssssx schreef:
De katten kunnen overdag naar buiten

Dan hoef je in huis dus geen vlooien te zien/hebben maar kan je kat buiten toch heel makkelijk door een vlo gebeten worden. Dus dat je ze in huis niet ziet zegt dan niks.


Maar ook als ze ontvlooid zijn?

Volg ons verhaal op instagram: Winnitathehorse

melissssssx

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Kale plek kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-18 14:54

Die optie heb ik inderdaad ook nog open. Onze jongste poes is nogal een jager en wanneer Daisy langsloopt wil ze er nog wel eens bovenop zitten. Ze stopt wel gelijk als Daisy blaast of uithaalt en wij proberen het ook zoveel mogelijk te corrigeren, maar ze blijft het doen. Ik zat eventueel ook te denken aan Feliway om te kijken of dat wat uithaalt en ik zit er weer aan te denken om de jongste nat te sproeien als ze achter Daisy aan zit, iets wat we vroeger ook deden. Nu geven we een gil of jagen de jongste weg, maar ik weet niet precies wat voor effect Feliway geeft.

Volg ons verhaal op instagram: Winnitathehorse


melissssssx

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-18 14:59

tengeltje11 schreef:
Is te zien met welk middel.
Sommige producten zorgen er bv voor dat vlooien zich niet kunnen voortplanten,anderen doden vlooien nadat ze gebeten hebben,nog andere doden voor ze bijten.
Bij de eerste 2 versies,heeft de kat natuurlijk nog last van de beten,ook al is ze behandeld.


Ah, dat wist ik niet! Zal straks is vragen wat zij heeft gehad

Volg ons verhaal op instagram: Winnitathehorse

melissssssx

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 19:31

Mijn ouders weten niet meer precies met welk merk ze hebben ontvlooid.. ze worden gewoon regelmatig ontvlooid
Ze is ongeveer 1,5 maand geleden ontvlooid, net toen we terug kwamen van de dierenarts.
Ze heeft nu voeding waar minder eiwitten in zitten en dat lijkt wat beter te gaan. We hadden voor haar speciale senioren brokjes, omdat ze wat begon in te vallen, maar zijn nu weer terug naar voer voor de gesteriliseerde poes. Ze rent nu ook niet meer als een gek het huis door, dus het lijkt de goede kant op te gaan.

Volg ons verhaal op instagram: Winnitathehorse

melissssssx

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 19:33

annepaardoes schreef:
melissssssx schreef:
Mijn ouders weten niet meer precies met welk merk ze hebben ontvlooid.. ze worden gewoon regelmatig ontvlooid
Ze is ongeveer 1,5 maand geleden ontvlooid, net toen we terug kwamen van de dierenarts.
Ze heeft nu voeding waar minder eiwitten in zitten en dat lijkt wat beter te gaan. We hadden voor haar speciale senioren brokjes, omdat ze wat begon in te vallen, maar zijn nu weer terug naar voer voor de gesteriliseerde poes. Ze rent nu ook niet meer als een gek het huis door, dus het lijkt de goede kant op te gaan.


Voor een gemiddeld vlooienpipet is ze dus nu al een halve maand niet meer beschermd tegen vlooien.
De meeste middelen werken 4 weken en dien je dus zeer nauwkeurig toe te dienen bij een dier met vlooienallergie. Doe anders de kat een serestoband om. Deze werkt 7 tot 8 maanden en hoef je dus niet bang te zijn dat je het vergeet. Wil je toch liever pipetten toedienen gebruik dan bolfo gold of advantage. (Tip: neem bolfo gold, is goedkoper en hetzelfde middel)


Volgens mij zat ik er ook was naast, want diezelfde avond riep mijn vader mij of ik de katten even wilde ontvlooien, want het was al weer vier weken geleden :+
Hij had ze al uit de verpakking gehaald, maar volgens mij waren het inderdaad de advantage.
Bedankt voor de tip. Ik zal het doorgeven :j

Volg ons verhaal op instagram: Winnitathehorse

melissssssx

Berichten: 113
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 13:12

Wildgirl schreef:
Miliair eczeem, google maar eens!


Ik zie dat dit vooral in de liezen voorkomt en niet bij de staart. Het ziet er ook anders uit, maar het zou inderdaad wel een vorm van eczeem kunnen zijn

Volg ons verhaal op instagram: Winnitathehorse


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kayleigh__ en 161 bezoekers