Wat hondje voeren als rauw vlees niet goed valt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Wat hondje voeren als rauw vlees niet goed valt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 11:50

Vorig jaar heb ik een hondje overgenomen van toen 8 jaar, hondje had altijd brok gegeten maar mijn honden eten vers vlees omdat ze het daar op alle fronten goed op doen. Maar toch vind ik het bij dit hondje niet echt goed gaan, hij heeft altijd wat moeite met zijn ontlasting ( ondanks de scheut zalmolie) en hij lijkt wat misselijk, boert ook altijd wat na. Hij krijgt nu de farmfood fresh pens en beef en om de paar dagen en een vis variant. Ik twijfel of vlees bij Japie wel zo'n goede keus is maar ik zou niet weten welke brok hem beter zou bevallen. Hij is uiteraard onderzocht door de dierenarts maar er is niets afwijkends te vinden. Hij is ook levendig en enthousiast maar ik zou hem graag 100% optimaal willen zien :). Heeft iemand soortgelijke ervaringen?

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wat hondje voeren als rauw vlees niet goed valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:54

Heb je ook al andere merken geprobeerd? Mijn honden hebben bepaalde merken die ik niet hoef te voeren, omdat ze daar of geen goede ontlasting op hebben of misselijk van worden (vooral vis varianten).

En anders wat proefzakjes van brokken halen en gewoon uitproberen. Ik voer het liefste Barf/KVV, maar mijn jongste hond heeft daar alleen niet genoeg aan en op brok met zoveel mogelijk vlees ook niet. :+

Anoniem

Re: Wat hondje voeren als rauw vlees niet goed valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:57

Piebe had ook last van een bepaald merk, we hebben vorig jaar dus een stuk of 7 merken geprobeerd en het beste doet hij het op smuldier, gewoon uit de supermarkt. Of van die grote rollen vlees, maar dat heb ik al een tijdje niet besteld, weet zo even niet uit mijn hoofd hoe dat heet.

Dus ik zou gewoon kijken welk merk hem goed bevalt. Is hij nou nergens echt goed op dan zou ik een kwalitatief goede brok pakken. Kijken wat hij daarmee doet.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:58

Misschien acana? Zit geen troep is maar wel veel vlees?

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:58

De een doet het nou eenmaal beter op vers vlees en de ander op brok.
Als je toch een hoogwaardige brok wil proberen, kun je bijv. voor Orijen of Acana kiezen, daar zit een hoog aandeel vlees in.
Maar wat kreeg hij bij zijn vorige huis qua voer dan? Als hij het daar wel goed op deed, is het dan geen optie om daar weer naar terug over te stappen?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:45

BB-ITP > BB

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Wat hondje voeren als rauw vlees niet goed valt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 13:02

Het lastige van uitproberen is dat ik niet goed weet hoe lang ik het dan moet testen, meestal toch wel een paar weken voor ik resultaat zie denk ik. Ik heb wel wat geprobeerd in het begin maar zijn ontlasting is eigenlijk nooit goed geweest. De vorige eigenaar gaf een huismerk brok en hij was net iets te mager, dronk heel veel en had een vies gebit. Dus daar deed hij het ook niet heel goed op vermoed ik. Ook niet heel slecht maar wederom niet optimaal in vergelijking met mijn andere honden die van pup af aan vers vlees eten. Ik had gehoord dat vis juist goed was voor de ontlasting maar ik lees hierboven dat vis niet goed valt bij alle honden......vorige week zag ik kleine hapjes vlees van Runner bij de dierenwinkel, die heb ik nu gekocht maar nog niet gegeven, iemand daar al ervaring mee, zijn stukjes vlees van 25 gram, heel handig omdat hij 2x daags 50 gram krijgt.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:06

Bij mijn hond merk ik direct verschil in z'n poep als hij anders eet, dus dat kan heel snel gaan. :j Op alleen Smuldier doet hij het ook niet zo goed, hij krijgt daarnaast dus nog Taste of the Wild brokken (en tafelrestjes, haha). Die combinatie werkt prima.

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 13:11

Tafelrestjes schijnt echt prima te zijn voor de ontlasting, misschien moet ik dat gewoon eens proberen, het nadeel is alleen dat hij maar zo weinig mag hebben om geen dikke plopsa te worden en dat is met restjes slecht af te wegen :)

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:18

Ja bij zo'n kleintje is dat lastig ja, onze hond is 30 kilo dus dan is dat makkelijker. Je zou wat extra groente kunnen bereiden voor hem, dat zet niet zo aan.

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wat hondje voeren als rauw vlees niet goed valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:25

Ik begrijp dat het om een heel klein hondje gaat. Ik zou goed natvoer proberen. Je hebt renske vers, lukullus (zooplus), farmfood fresh menu, Best for your friend (supermarkten). Deze zijn allemaal goed. De ene hond doet het op het één net wat beter dan op het ander. Ik zou zelf met renske beginnen. In de koelkast is het best een aantal dagen houdbaar en sommige mensen hebben goede ervaring met het invriezen (hoewel ik dat zelf nooit gedaan heb).

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 15:30

Renske krijgt hij nu af en toe, dat vindt hij heerlijk maar ik heb ooit gelezen dat het toch geen vers vlees kan vervangen voor dagelijks gebruik en ik heb het idee dat hij er ook wat viezere tandjes van krijgt. Maar misschien denk ik dat maar............het zou wel heel handig zijn als ik dat wel dagelijks zou gaan voeren want dat scheelt een hoop gedoe op vakantie met vervanging zoeken voor vers vlees :D

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Re: Wat hondje voeren als rauw vlees niet goed valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:35

Ik voer ook Acana en ben hier heel tevreden over.
Soms krijgt ze rodi hamdburgers uit de diepvries maar dat is meer voor het lekkere.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:35

Onze reu deed het ook heel slecht op vers vlees. Constant diarree, veel slijm en vaak buikpijn. Uiteindelijk ben ik overgestapt op Simpsons premium. Ivm allergie van onze andere hond krijgen ze de sensitive eend&aardappel, maar ze hebben ook de 80/20 lijn met veel vlees welke echt super is.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:35

Onze hondjes krijgen Vol Bites 100% bio geperste brokken: http://volvoeding.be/nl/

Glanzende vachtjes, mooie donkere stevige stoelgang, ze eten het heel graag, wij zijn content ;)
Laatst bijgewerkt door Ilsey op 23-01-18 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 15:36

Mijn honden hebben het een hele tijd gekregen als enig voer zonder problemen en de hond van mijn ouders krijgt het ondertussen al 6 jaar als enig voer zonder enige problemen. Het is het enige eten waarop zijn allergieën onder controle te houden zijn (op ander voer wordt ook zijn pollenallergie erger). Hij is vorig jaar voor het eerst voor gebitsreiniging geweet, nu 10 jaar oud, met als enige reden dat hij een los tandje had dat verwijderd moest worden en er wel ergens wat plak te vinden was, dus dat ze dat nu maar direct meepakten zodat hij waarschijnlijk de rest van zijn leven niet meer hoeft, zo schoon was het.

Renske vers is inderdaad geen vers vlees, het is gestoomd vlees, maar verder is het gewoon een werkelijk complete maaltijd. Het enige wat het dus niet toevoegd zijn de bacteriën (die zowel goede als slechte eigenschappen hebben).

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 16:37

Wat voer jij je honden nu dan Mizora en waarom ben je met Renske gestopt? Op zich zou ik graag Renske elke dag gaan voeren als ik ervan overtuigd raak dat het echt qua voeding net zo goed zou zijn als rauw vlees, ik ga me er eens meer in verdiepen :)

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wat hondje voeren als rauw vlees niet goed valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:49

Ik ben puur vanwege het budget gestopt. Ik voer nu Royal Canin medium junior. Dat eten ze net zo graag (het zijn slechte eters) en hoef ik geen berg van te voeren om op gewicht te blijven (ze krijgen resp. 100 en 150g per dag aan RCmj, maar pas moest ik wat resten opvoeren van goedkoper voeren en toen bleven ze op resp. 200 en 250g brok niet echt op gewicht. Hielp trouwens wel met snel door de resten heen te zijn.

Mijn dames waren een periode extreem slechte eters. Ze hebben zelfs een periode permanent brok gehad, waarbij ze over een hoeveelheid die voor 1.5 dag zou moeten zijn tot een week deden. Kvv hoefde ik al helemaal niet mee aan te komen. Met natvoer had ik dan nog de meeste kans dat ze aten.

En dus hebben ze het een tijdje als enig voer gehad. Maar in die tijd moest 1 van de 2 ook nog extreem veel eten om op gewicht te blijven (500g brok of 800g natvoer/kvv) en dus betaalde ik me blauw aan het voer. RCmj koop ik in voor ±3€/kg (de laatste keer 2.88€/kg, maar afgelopen keer toen ik voor mijn ouders moest bestellen kon het alleen voor 3.05€/kg en heb ik het over laten gaan gezien ik het nog niet nodig had).

Nikass

Berichten: 16694
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:46

Ik ben ook positief over Renske en ook over Carnibest.
Als je brok voert zou ik Arden Grange voeren.

Heeft de dierenarts ook onderzocht of zijn nieren helemaal goed zijn?

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Wat hondje voeren als rauw vlees niet goed valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 00:09

Wat kreeg hij hiervoor? Misschien is het een beter idee om hem eerst weer even terug te zetten op de brok die hij eerst kreeg en het (waarschinlijk) wel goed op deed? Dan kun je na een stabiele periode eens kijken wat hij op een ander soort brok doet, als je dat nodig vindt.

Zinzi_jewel

Berichten: 8800
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 00:40

Ilsey schreef:
Onze hondjes krijgen Vol Bites 100% bio geperste brokken: http://volvoeding.be/nl/

Glanzende vachtjes, mooie donkere stevige stoelgang, ze eten het heel graag, wij zijn content ;)


ziet er op schrift prima uit
Prijs ook ...
Is het geperste brok

Ik voer overigens kvv van meestal dogmeat
Soms smuldier,lotgering of kivo
Mijn katten krijgen sinds 2 weken kivo brok
Waar ze gek op zijn
En niet eens duur , 5 kg voor 15 euro afgehaald daar

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 09:45

Nikass schreef:
Ik ben ook positief over Renske en ook over Carnibest.
Als je brok voert zou ik Arden Grange voeren.

Heeft de dierenarts ook onderzocht of zijn nieren helemaal goed zijn?

Zijn bloed is onderzocht en gelukkig niets afwijkends te vinden. Ben nu vier dagen Renske aan het voeren, poepen gaat iets beter, de ene keer helemaal goed maar dan bijvoorbeeld in de avond toch weer wat moeizaam. De komende twee weken gaat hij nu sowieso Renske eten want hij gaat mee naar Tenerife. Als we terug zijn en het is nog niet optimaal dan ga ik weer verder zoeken.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:18

Kan het niet zo zijn dat de hond niet zo goed tegen bepaalde diersoorten kan?
Al eens geprobeerd te elimineren? (Vermijd kip, lam, rund, geit, hert en vis)
Haas of konijn zijn goede diersoorten om dat daarmee te proberen als ze dat nog niet gehad hebben.

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:56

Ilsey schreef:
Onze hondjes krijgen Vol Bites 100% bio geperste brokken: http://volvoeding.be/nl/

Glanzende vachtjes, mooie donkere stevige stoelgang, ze eten het heel graag, wij zijn content ;)


Dit ziet er zeker goed uit, maar gebruik je dit al volledig voer?

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:56

Zinzi_jewel schreef:
ziet er op schrift prima uit
Prijs ook ...
Is het geperste brok


Het is geperste brok inderdaad :j


WouOele schreef:
Dit ziet er zeker goed uit, maar gebruik je dit al volledig voer?


Inderdaad, ik haal het in een natuurvoedingwinkel waarbij ze advies geven op maat. Ik vroeg een goede brok die ik gewoon zo kan geven als volwaardig voer, maar die ik in de toekomst ook kan combineren met barf (wanneer we verhuisd zijn en we een vriezer kunnen zetten). Ik wil ze id toekomst naast barf ook nog brok kunnen geven omdat we jaarlijks gaan kamperen.